İçruhun İç Çocukla Sözsüz Masalı
hayrettin taylan
İç dünyasını kurşunlayan ruh erinciyim. Fiziksel ölümden daha zor ölümler yaşıyorum sen ile sensizliğin kazandırdığı yaşam arasında.
-Susan iç sesimin dış sesi atom kadar saklı sesler çıkarıyor. Bağırdım arkandan sözlerle, dizelerle, bekleyişlerle. Kendini bulup kendine gelmelerle sana geldim. Her gün yeniden yanımdaki sesini melodi yaptım hülyalarıma.
-Haykırmamak…
- Hoş görmek …
Bütün iç güzellikleri sıraladım durdum sensiz her güne.İçimi öldürüp sensiz yaşayan dışımı nakışlamak istemedim güzellere.
-Can kırıklarını bir bir bombalayıp Nagazaki’ne gelmek istemedim .Hiroşima yüreğimken seni de Nagazaki kılamazdım.
-Unutmak ile unutmaya çalışmanın metrobüs kaptanıyım. Her gün yüreğimde binlerce peri taşıyorum. Her gün gül asfaltını eze eze sana geliyorum yazarak.
-Sürgün ediyorum çürüyen içime. Orda mumyaladığın sevdama dokunuyor yaşam.
-Hüznün salıncağında kayıpsızlığın bebeğini sallamak reva mı sen ömrüme ,aşkıma büyüyen bebekken.
-Gülmeye sınır gözlerimden nemler akar mı bilmem. Sen ağlamayı neden unuttun.
-Şeytana pabuç satıyorum diye Apaçi olarak görme beni.O benim mesleğim değil, erkeklik ereğim.
- Katil arılar gibi çiçekleri, güzelleri eziyor tavlarım, tavırlarım.
Senin için daha kaç çiçeği ezecem, meyve olmadan aşka …
Tüm aşk cinayetlerini bana işletip seri katilim deme bana . Her ölen güzelin vicdani muammasında ummanların kurtarmayabilir.
-G/özlerimin ferini, senden gayrılara sunamam. Cennetini özledim.
Kevserlerinde yüzmeyi özledim. Nemli bakışlarını kurutmayı özledim.
-O seni özleyen kendimi özledim asıl. Bu çırpınış aslında aslımadır.
-Günahkarlığımın destanı yazılmaz ki ben de biliyorum.Tövbe heybemi can havlimle t/aşıyorum.Bana inan kendine kayıp Dilnaz.
İnsanın yüreği çabuk kabuk bağlar. Yer kabuğuyla yar kabuğu aynıymış meğer. İkisinin de merkezkaç kuvveti olmadan ayakta duramazsın. Aşk ile yaşam çekim kuvvetine şifreli.
-Acı , insanın kendisine en çok yaşattığı içsel zehirlenmedir.İnsan , en çok kendine yabancı. En çok kendi sevdiğine yabancı. O yüzdendir başka yüzlere meylimiz. O yüzden aşk varken başka aşkı zeylimiz.
-Yaşanılan her deme çentik atmayı bilmektir hayat. Hafif izler ile hayali sözler arasındayım.
-Hissediyorum sen yanım çürüyor. Yaşam yanım beni sunmuyor mutluluğa.
-Her şey bir anda yalan gibi diziliyor bahtımda.
-Her şey y/alan kendi isimsizliğimize. Pas tutmuş tutunuşların puslarındayım.
-Dünyanın en derin yerinden , en yüksek tepesi kadar uzak değil bana uzaklığın.
Coğrafi bir uzaklık mı içsel uzaklık mı aşka Çin Seddi …
-Hayır , her şey aslında içsel minimizelerde kendine la dinler üretir.
-Rengarenk bir kelebek düğününde gibiyiz. Hayat güneşin doğmasına kaim.
_Ve aşktan sonra doğar güneş. Bütün kelebekler güneşin pervanesine doğru ölerek aşkını ilan ederler. Budur içsel uzaklığımızın bitmeyen yolculuğuna kısa betimler.
-Yüreğimin pistine iniyor sevi kedin. Yumak yumak içsel ipler uzatıyorum.
Oynuyorum sen ile sensizlik arasında. Sonra imkansızlığına goncalar açılıyor.
-Aşk gel kokla beni , kendi seyrinden dercesine kızıl bir renge soyunuyor.
Mutlak ile farkındalık arasında fecrin yansıyor cemalime. Helaline lal oluyor gözbebeklerim.
-İçimizdeki sürgün aç çocuk ağlıyor.
- Gel diyor.
-Koş diyor.
-Sev diyor.
Vuslatın sorgucusu, öz tanığı kendimize gelişleri tümlüyor. Yasalar göre değil, yaşamalara kadimdir istediklerimiz. Bu yüzden bana kestiğin içsel cezayı bitirip ben’e, sen’e ulaşma rayını çiz Dilnaz.
-Sözsüz trenimle, bahtımla, uslanmışlığımla, seni çok sevişimle,unutamadıklarımla,söyleyemediklerimle en çok da daha çok yaşayacaklarımızla sana geliyorum. Bekle beni sen’li son durakta.
YORUMLAR
Rengarenk bir kelebek düğününde gibiyiz. Hayat güneşin doğmasına kaim.
_Ve aşktan sonra doğar güneş. Bütün kelebekler güneşin pervanesine doğru ölerek aşkını ilan ederler. Budur içsel uzaklığımızın bitmeyen yolculuğuna kısa betimler.
-Yüreğimin pistine iniyor sevi kedin. Yumak yumak içsel ipler uzatıyorum.
Oynuyorum sen ile sensizlik arasında. Sonra imkansızlığına goncalar açılıyor.
-Aşk gel kokla beni , kendi seyrinden dercesine kızıl bir renge soyunuyor.
Mutlak ile farkındalık arasında fecrin yansıyor cemalime. Helaline lal oluyor gözbebeklerim.
-İçimizdeki sürgün aç çocuk ağlıyor.
- Gel diyor.
-Koş diyor.
-Sev diyor.
Bekle beni sen’li son durakta.
dilnaz ...
duymaz mı usta
içsel seslenişlerin esi yunuslamaz mı usta
her zaman ki gibi harikalar yaratır aşka batık mürekkep
ruhum ruhuna es
sevgimle