- 1296 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
YAPMACIK HAREKETLER BUNLAR!
Öncelikle şunu söyleyeyim yıllardır burada olmama rağmen zaman zaman eleştirel şiirler yazmam sebebi ile çoğu insan tarafından sevilmediğimin farkındayım.
Lâkin şiirlerimi herkes beni sevsin, alkış tutsun ve şiirlerimin altı onlarca yorumla dolsun diye yazmıyorum.
Kuskusuz ki Edebiyatdefteri sanal denilen bu âlemde emsâlleri içinde en güzel ortam.
Yıllar içersinde gerçek anlamda bir çok dost edindim burada.
Ama bir o kadar da iki yüzlü insan tanıdım.
Öyle insanlar var ki önce sizin bir kaç şiirinize yorum eklerler, dostum, hocam, üstadım diye methiyeler düzerler ve beklekler!
Eğer siz şiirlerini beğenmez ve yorum eklemezseniz ya bir dahaki yorumlarında ya da özelinize gönderdikleri bir mesajla alenen sizi şiirlerine dâvet ederler.
Baktılar sizden ümit yok inanın bir daha adınızı bile anmazlar.
Ama mutlaka bu yollarla kendilerine yorum yazıcılar bulurlar.
En azından bazı gruplarda.
Grup derken; birbirlerinin şiirlerine iyi kötü bakmaksızın gözü kapalı yorum yazıp methiyeler düzenlerden bahsediyorum.
Onları öylesine ezberledim ki biri şiir eklediğinde ne kadar kötü olursa olsun o şiire kimlerin yorum ekleyeceğini size önceden sayabilirim.
Bu yüzden bu kişilerin şiirlerinin altı yorum doluyken, şairi öyle her şiire çıkar bekleyerek yorum eklemediği için çok güzel şiirlerin altında pek fazla yorum göremezsiniz.
Böyle alkış meraklısı insanların şiir konularına bakarsanız onların da ne kadar yapmacık olduğunu görebilirsiniz.
Genelde site adına, sitedeki sevilen isimlere, sevgiye, dostluğa v.b şeylere yazarlar.
Bazısı da Allah’ı, Peygamberi dolar diline.
Bu konularda elbet yazılacak ama sürekli değil, insanları bıktırırcasına değil, bu şiirler çok alkış alıyor diye değil.
İnançları çıkarlarımız için kullanmak adına değil gerçekten inandığımız için ve zaman zaman, insanları bıktırmadan yazmalı.
Dostluğa, sevgiye, saygıya, Allah’a, Peygamber’e Vatan’a, Bayrağa kısacası güzel olan her şeye evet ama bunları kullanarak insanları kandırmaya hele de kendini aşık, sevgi dolu, entel, duygusal gösterip buradaki karşı cinslerine asılanlara hayır, hayır, hayır.
İşte ben bu yapmacık dostluklara, ve kendini olduğundan çok farklı göstermeye çalışan maskeli insanlara diyorum ki;
"Yapmacık hareketler bunlar".
Ve emînim benim gibi bunların farkında olan çok insan var.
Yani;
Birbirinizi kandırabilirsiniz ama bizleri asla.
Bu yazıdan sonra sevmeyenlerimin çogalacağını bilsem de, inandığım doğrularımı sizlerle paylaşmış olmamın mutluluğunu yaşıyorum yazımı bitirirken.
Yalansız, çıkarsız gerçek dostluklara.
YORUMLAR
'''Bu yazıdan sonra sevmeyenlerimin çogalacağını bilsem de, ''''
ustam burayı yanlış yazmışsınız:)))) ''sevenlerimin çoğalacağını bilsemde''' olacaktı.
inanın bazen öyle şeyler görüyorumki midem bulanıyor,gelde taşlama yazma!!
sevgilerimi bıraktım sayfanıza degerli kalem,bu tür konuları her zaman gözüne gözüne misali yazmak gerekir.
(Mustafa Çetiner)
Bir çok dost/çuk/um uyardı bu konlarda yazma diye ama ben yazmaya devam ettim.
Doğru bildiğim yolda yürüdüm, yürüyorum ve Allah emanetini alana kadar da yürüyeceğim.
Evet çok yorum dostçuğu kaybettim ama karşılığında az ama öz dostlar kazandım sizin gibi.
Ben yorum için şiir yazmam dostum, ve yorum için kimseye yalandan dostum demem.
Beğenmediğim şiir Babamın olsa yorum yazmam.
Lâkin tartıştığım bir insan çok güzel bir şiir yazmışsa beğendiğimi söyler yorum yazarım.
Hep şunu savunurum elli yorum yazılmış kötü bir şiirim olacağına hiç yorum yazılmamış güzel şiirlerim olsun.
Ve dostta aynı.
Elli tane yalandan dostum olacağına beş tane gerçek dostum olsun.
Teşekkür ederim.
Selam ve Sevgimle.
Öyle insanlar var ki önce sizin bir kaç şiirinize yorum eklerler, dostum, hocam, üstadım diye methiyeler düzerler ve beklekler!
Eğer siz şiirlerini beğenmez ve yorum eklemezseniz ya bir dahaki yorumlarında ya da özelinize gönderdikleri bir mesajla alenen sizi şiirlerine dâvet ederler.
Baktılar sizden ümit yok inanın bir daha adınızı bile anmazlar.
Ama mutlaka bu yollarla kendilerine yorum yazıcılar bulurlar.
Ne eksik ne fazla bu kadar doğru yazılabilirdi gerçekler kutluyorum açık yürekliliğinizi saygılarımla.
Dostluğa, sevgiye, saygıya, Allah’a, Peygamber’e Vatan’a, Bayrağa kısacası güzel olan her şeye evet ama bunları kullanarak insanları kandırmaya hele de kendini aşık, sevgi dolu, entel, duygusal gösterip buradaki karşı cinslerine asılanlara hayır, hayır, hayır.
İşte ben bu yapmacık dostluklara, ve kendini olduğundan çok farklı göstermeye çalışan maskeli insanlara diyorum ki;
"Yapmacık hareketler bunlar".
Ve emînim benim gibi bunların farkında olan çok insan var.
Yani;
Birbirinizi kandırabilirsiniz ama bizleri asla.
Bu yazıdan sonra sevmeyenlerimin çogalacağını bilsem de, inandığım doğrularımı sizlerle paylaşmış olmamın mutluluğunu yaşıyorum yazımı bitirirken.
Bırakın sevmesinler sevgileride saygılarıda yorumlarıda yapmacık olanlarda kalsın.
Alkışlarımı bırakıyor saygı ile eğiliyorum yazınızın karşısında.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkür ederim.
Selam ve Sevgimle.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkür ederim.
Selam ve Sevgimle.
Nasil ki yapmacik kisiler belli ise yapmacik siirler de belli yorumlar da.
Cikar icin insan kullanan zavallilari cok duyduk muhakkak hepimiz ama cikar icin siir ya da yorum yazmak ayip ötesi birsey hatta komik.
Yüreginize saglik samimi bir paylasimdi.
Saygilarimla
hicbitmez tarafından 4/18/2011 7:04:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Konuları o kadar sırıtıyor ki o düşünceyle yazanların, bağırıyor adetâ ben kurnazca yazıldım diye.
Teşekkür ederim.
Selam ve Sevgimle.
sen ne yazarsan yaz,
ben seni seviyorum abim:)
dürüst ve yürekli bir kalemin var her zaman.
bu yüzdende abim demek gurur veriyor..sevgiler değerli yüreğine..
(Mustafa Çetiner)
Ve bu yüzden dostum azdır ama onlar da gönlüme göredir çıkarsız ve yalansız.
Selam ve Sevgimle.
Önce şunu söylemeliyim.Bu yazı fazla yorum almaz.Ha benim bunu dediğimi okuyanlar belki yazarlar.Yaklaşık 6 aydır ben bu sitedeyim ve sanal aleme ilk girişim.
Üye olduğum zaman arkadaşlarım "yorum yazmazsan yorum alamazsın" demişlerdi.Hatta bahse girdim.Bir ay kadar birçok yazıyı okudum.Sadece beğendiklerime yorumlar yazdım.Sonra birkaç arkadaş edindim.Onlarında şiir ve yazılarını çok beğendiğim için.Hele bazen tüm şiirlerini güne gelebilecek kadar güzel bulduğum kişiler oldu ve yorum yapmaya çekindim.Çünkü ben şiirden anlamıyorum.Ona bakarsanız öykü yazıyorum ama onu da bilenlerden öğreniyorum.Makalelerim de mütevazi olamam.Deneme ve makalelerimi eğitim aldığım ya da bildiğim konularda yazdığım için kötü eleştirileride takmıyorum zaten.
Zamanla tavır ve davranışları çözdüm.Gördüm ki durum ANLATTIĞINIZ GİBİ...
Bahse girmiştim ve kazanırsam benim için çok önemli olan birşeyi yapmalarını sağlayacaktım.Sitede bir arkadaşı gözüme kestirdim ve yazı ya da şiirlerinin bir çoğuna yorum yapmadan geçtim.Hatta güne gelen yazılarını bile yorumsuz geçtim.Fakat o hiç ara vermeden güzel yorumlarını yaptı.Yaklaşık iki ay bu şekilde devam etti.Fakat bunu birkaç kişide daha denemiştim ve SONUÇ sizin dedikleniz.
Ben en azından bir kişi buldum diye sevindim.Bahsi bir kişi olarak yapmıştık ve kazandım.İstediğimi yaptırdım ve o arkadaşıma karşı kendimi huzursuz hissettiğim için durumu açıkladım.Anlayışla karşıladı.Bu yazıyı okursa anlayışından ötürü tekrar teşekkür ederim.
Şu varki yönetim tarafından bu dengeler biraz bozuluyor.Site misafirleri çoğu zaman okuyacakları yazıları gündeme gelenlerden takip ettikleri için herkese tanınan şanşlarla yazılar okuyucu buluyor.En azından benim yazılarım öyle.
Sözün kısası "DOĞRU DÖYLEYENİ DOKUZ KÖYDEN KOVARLAR"
Hadi kolay gelsin.(Bundan sonra banada demeliyim)
Selamlar
incidal tarafından 4/18/2011 12:22:41 AM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Eğer düzene ayak uydursam sanırım şiirlerim yorum rekorları kırardı:)
Zira eski üyelerin hepsini tanıyorum ve yapmacık tavırlarla yeni gelenleri de yanıma çekmem zor olmazdı sanırım:)
Ama ben yıllardır bu konular hakkında hicivler yazarak sürekli okuyucu ( daha doğrusu yorum yazıcı) kaybediyorum:)
Üstelik bunu seve seve yapıyorum zira yanımda hep doğru insanlar kalıyor, çürükleri eliyorum bir bakıma.
Ve bütün iyi niyeti ve çabasına rağmen yönetimin elinden bir şey gelmiyor bu konuda.
Siz altı ayda nelere şâhit olmuşsunuz bir de beni düşünün koskoca beş yıl.
Allah'tan site yönetimi adil ve işi hakarete vardırmadan yapılan her eleştiriye açık.
Bu sayede dokuzuncu köyden yazabiliyorum halâ.
Aksi halde sanırım çoktan on beşinci köydeydim en az:)
Deneyim ve düşüncelerinizi açık yüreklilikle ( Yorumcu kaybetmeyi göze alarak:))paylaştığınız için teşekkür ederim.
Selam ve Sevgimle.
Mehtap ALTAN
yorum konusunda benim çok sorunum olmuyor yoksa sizin katagorinize mi giriyorum diye üdşündüm:(
evvet birçok yerde sevgili incidal ve sizin haklılık payınız var ama inanın yorum çokluğu ya da azlığı şiirin kalitesini ne düşürür ne de yükseltir...
yorum sadece yansımadır ....
şiir ise en gerçek olandır zaman ise bunun cevabını verecek tek hakimdir ...
diye düşünüyorum ....
sevgim ve saygımla...
Bu yazıdan sonra sizi daha çok sevdim ...
Maskeler maskesiz dostlukların temelini atar...
Nasıl mı... ?
Yaşama çıplak gözlerle ve çıplak bir yürekle bakan her insan maskeli masalların ninnisini duyar er ya da geç...
Kazanan yine kaybedendir aslında... Yani kaybederken sabrın erdemine tutunabilendir ...
sevgiyle...
(Mustafa Çetiner)
Siz bu sitedeki özel insanlardan birisiniz.
Duruşunu her zaman takdîr ettiğim birinden bu sözleri duyduğuma sevindim.
Selamlar.
Ve Saygımdasınız dâima.