- 1651 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgat ta Öğretmenler Arası Şiir Okuma Yarışması
Kutlu Doğum Haftası etkinlikleri devam ediyor. “ Peygamber Efendimiz” konulu Liseler arası şiir yarışmasından sonra Öğretmenler arasında yapılan şiir yarışmasının Finali de dün akşam gerçekleştirildi. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Salonunda yapılan il finaline 14 ilçenin birincileri katıldı. Oldukça çekişmeli geçen yarışmada şiir yorumlarıyla izleyicileri duygulandıran yaraşmacılar oldu. Yozgat Valisi Necati Şentürk’ün de izleyici olarak katıldığı yarışmayı seçkin bir izleyici gurubu takip etti.
Peygamber Efendimizi anmak, Kutlu Doğum Haftasını değerlendirmek ve Kültürel Faaliyetlere ağırlık vermek amacıyla yapılan bu çalışmaları Yozgat Valiliği, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, İl Müftülüğü birlikte organize ediyor. Programa Yozgat Şairler Yazarlar Birliği olarak ( Jüri üyesi) bizler de ödüllerle destek veriyoruz.
Peygamber Efendimize yazılan Naatların yorumlanması ile güzellik kazanan bu yarışmalar Öğretmen ve öğrencilerimize şiiri sevdirmeyi, şiire yönlendirmeyi amaçladığı için bizlerin destek olması gerekiyor. Elbette şairlerin şiirleri güzel yorumlarla anlam kazanıyor. Şiir bir Sevda, Şair bu sevdanın başkahramanı, yorumcu da o sevdayı dillendiren aktörleridir. Şiirler güzel yorumcuların elinde değer kazanıyor.
Yozgat’ta Kutlu Doğum Haftası Etkinlikleri içinde yapılan Öğretmenler Arası En Güzel Şiir ( Naat ) Okuma Yarışması Finaline: Yozgat Anadolu İmam Hatip Lisesin den İnsaf Kılıç, Akdağmadeni Atatürk İlköğretim Okulundan Galip Türk, Boğazlıyan İmam Hatip Lisesinden Ekrem Yaradanakul, Çandır Teknik Ramis Şahin KTM Lisesinden Oktay Horzumoğlu, Çayıralan Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinden Abdullah Zararsız, Çekerek Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinden Sinan Şahbaz, Kadışehri Halıköy ilköğretim Okulundan Salih Mutlu, Saraykent Kösealili İlköğretim Okulundan Erdal Akyürek, Sarıkaya Anadolu Lisesinden Mesut Erbir, Sorgun Doğankent KTM Lisesinden Beyza Küçük, Şefaatli Fatih İlköğretim Okulundan Ahmet Kaya, Yenifakılı Cumhuriyet İlköğretim Okulundan Hasan Gökhan Metin, Yerköy Şehit Sedat Nezih Özok Lisesinden Tayfur Bulut katıldı.
Yarışmada çok güzel şiir yorumlarında bulunup izleyicileri duygulandıran öğretmenlerimiz vardı. Hepsini ayrı ayrı kutluyor takdir ettiğimizi belirtiyoruz. Bunlardan: Beyza Küçük Hocanın, Sinan Şahbaz Hocanın, İnsaf Kılıç Hocanın, Ahmet Kaya ve Erdal Akyürek Hocalarımın şiir yorumlarının harika olduğunu vurgulamak istiyoruz. Kendilerini kutluyor üstün başarılarının devamını diliyoruz. Gönüllerine emeklerine ve alın terlerine sağlık…
Ayrıca Öğrencileriyle diyalog kurup çok güzel bir hazırlık yapan ( Ancak Şiir Yarışması Formatının dışına taştığı için ikinci seçilen) ve şiirini de duygu yüklü yorumuyla zenginleştiren Sorgun – Doğankent KTM Lisesinden Beyza Küçük Hocamızı kutluyoruz.
Yozgat’ta “ Peygamber Efendimiz “ konulu öğretmenler arası şiir okuma yarışması Finalinde dereceye girip ödül almayı hak eden Hocalarımız: 89 Puanla Yozgat Anadolu Lisesi Öğretmeni İnsaf Kılıç birinci, 88 Puanla Doğankent KTM Lisesi Öğretmeni Beyza Küçük ikinci, 86 Puanla Çekerek Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi öğretmeni Sinan Şahbaz üçüncü seçilerek ödül almayı hak ettiler.
Sunuculuğunu Pınar Taş Hocanın yaptığı bu güzel yarışmanın jüri üyeleri: Yozgat Şairler Yazarlar Birliği adına ben, Edebiyat Öğretmenleri: Mehmet Öztürk, Celal Yücel, Gürçay Dumlupınar, Celal Akdoğan’dı. Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Ahmet Başar Yönetiminde Teknik Personel Hakan Mete ve Murat Şahan görevliydiler. Bu güzel organizasyonun sorunsuz ve başarılı uygulanmasında emeği geçen Milli Eğitim Personeline şükranlarımızı sunuyoruz. Ayrıca Ahmet Başar beyi de kutluyoruz.
Şiire gönül veren şiiri yüreklerimize, gönüllerimize kazıyan öğretmenlerimize, idarecilerimize ve yarışmada emeği olan herkese teşekkür ediyoruz.. Ayrıca çam sakızı çoban armağanı cinsinden hediyelerin takdiminde bizlere yardımcı olan İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne, İl Müftülüğüne, Mali Müşavir Hüseyin Durusoy’a ve Şair Yazar Birliğinden Arkadaşlarıma şükranlarımı sunuyorum. Eserlerini imzalayıp takdim ettiğimiz- Yazar Perihan Usta Hanıma ve Öğretmen Yazar Fatma Çetin Kabadayı’ya da teşekkür ediyoruz..
Ahmet SARGIN
YOZGAT ŞAİRLER YAZARLAR BİRLİĞİ BAŞKANI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.