- 928 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ Kİ DOĞDUN EDEBİYAT DEFTERİ
Her şey hazırdı. Yaş pasta, özenle hazırlanmış masanın üzerine yerleştirilmişti. Davetlilerin gelmesini sabırsızlıkla bekleyen Edibe (Edebiyat Defteri) , oradan oraya koşuyor, heyecanla zıplıyordu.
Tam beş yaşına girecekti.Neşeli, cıvıl cıvıl bir çocuktu. Yüreği insan sevgisiyle doluydu. Sanki o yüreğinin içine milyonlarca insanı sığdırırdı. Tanısın tanımasın, herkese selam verir, konuşurdu. O yüzden de mahallelerinde ona Minik Prenses derlerdi. İki katlı evlerinin bahçesinde oyun oynarken, yoldan geçen herkesle tanışır, muhabbet ederdi.
Anne ve Babası, onun bu özelliğinden dolayı gurur duyuyor, aynı zamanda da endişeleniyorlardı.
Birden çığlık atmaya başladı Edibe.
_ Anne ! Baba geldiler geldiler...
Onun bağırmasıyla, Kerime Hanım, Yaşar Bey cama yaklaştı. Dışarıya baktıklarında, beklerinden de fazla kişinin geldiğini gördüklerinde, paniğe kapıldılar. Zira, hazırlanan yiyecekler gelenlere yetmeyecek gibi görünüyordu.
Kerime Hanımi biricik kızı Edibe için elinden geleni yapmaya çalışmıştı. Günlerdir ayaktaydı ve yorulmuştu. Mükemmel bir yaş günü olmasını istiyordu.
Baba Yaşar Bey ise değişik bir kutlama istemiş, kimseye bilgi vermeden bir organizasyon hazırlamıştı. Karı koca okumayı seven insanlardı. O yüzden de aynı şeylerden zevk aldıkları için anlayışlı davranıyorlardı birbirlerine... Kızları Edibe’ nin de Edebiyatın içinde büyümesi kaçınılmazdı.
Kızına unutamayacağı bir yaş günü olmalıydı. Bir şiir ve öykü yarışması düzenledi. Seçici kurulu da seçti. Yarışma tarihi, koşulları aylar öncesinden duyurdu. Ödül törenini de, kızının yaş gününe getirmeyi özellikle seçti.
Bir gecede iki güzel şeyi kutlamak çok hoş olacaktı. Bu düşüncelerinden sıyrıldı ve kapıya çıktı. Misafirler yavaş yavaş salona girdi. Bir kısmı bahçeye çıkmış, sohbet ediyordu.
Edibe, pastanın mumlarını üflemek ve gelen hediyelerin heyecanı içinde zıplıyordu. Yaşar Bey, konuklarının karşısına geçti ve konuşmaya başladı.
_ Sevgili dostlarım hoşgeldiniz. Hepinize teşekkür ediyorum. Beni bu önemli gecede yalnız bırakmadığınız için minnettarım size. Biricik kızımız Edibe’ nin doğum günü . Aynı zamanda da, ilk kez düzenlediğim bir organizasyonun ödül töreni. Şiir ve öykü yarışmasında dereceye giren yazar arkadaşlarımızı buraya davet etmeden önce, izninizle kızımın pastasını üflemesini isteyeceğim.
Salonda müthiş bir alkış tufanı koptu. Herkesin yüzü gülüyordu. Birlik ve beraberliğin izleri yüzlerine yansımıştı sanki. Bir aile gibi sıcak, samimiydiler.
Edibe, mumları söndürdü. Arkasından, ödül töreni başladı. Herkes heyecan içinde bekliyordu.
Yaşar bey;
_ Evet sevgili dostlar, şiir dalında 1. Edebiyat Defteri
Öykü dalında 1. Edebiyat Defteri
Bütün konukların yüzünde bir sevinç belirdi. Ödül hepsinindi. Edebiyat Defteri, geniş bir aileydi. Bütün yazarlar ödüle layık görülmüştü.
İyi ki doğdun Edebiyat Defteri. İyi ki varsın. İyi bi buradayım.
Sayın yöneticilerim, bilmeden aslında size de bir fikir vermiş oldum. Bir öykü, şiir yarışması sitemiz için çok güzel bir girişim olacaktır. Ne dersiniz. Sevgilerimle ....
YORUMLAR
TŞK EDERİM CAN.. BENDE EDEBİYAT DEFTERİNİN 5 YAŞ GÜNÜ KUTLARKEN ANILARIM VE İLK ADIMI ATTIĞIM BU SİTEYİ NE ÇOK ALIŞTIĞIMI VAZGEMEZ OLDUĞUMU DÜŞÜNDÜM..ÇOK YOL KAT EDEN EDECEK OLAN BİRLİKTEN GÜÇ DOĞAR İLKESİ İLE HİÇYALNIZ KALMAYAÇAĞINI YÜREKTEN İNANIYORUM... EDEBİYAT DEFTERİ HERKESE KUTLU OLSUN ... IŞIĞI HİÇ SÖNMESİN SAYGI VE SEVGİLERİMLE..
Nermin Kaçar
Nermin Kaçar
IRIZA
Nermin Kaçar
IRIZA
Evet! Anlamlı bir vefa örneği sergilemişsiniz. Tebrik ederim.
Her zaman söylüyorum;Edebiyat Defteri benim gerçek Üniversitem diye...Burada küllerimden yeniden doğdum desem doğruyu söylemiş olurum.
Habib'ciğimden Allah razı olsun,bu okulu açmakla...Hem sonra kalıcı dostluklar edindik.Yani yalnız değiliz.Sınıfımızdaki öğrenciler, dağınık yerlerde olsalar da akşam olunca internet başında toplanıyoruz...Hanımdan dayak yemek pahasına da olsa koltuğumdan kalkmıyorum valla...
Tebrikler Nermin!
Selamlar.
ayhansarıkaya tarafından 3/3/2011 12:37:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
DUYGULU BACIMMMM.... NE ĞÜZEL BİR YAŞ GÜNÜ...BENDE ORDAYDIM SENİ GÖRDÜM GÖZLERİN DOLU DOLUYDU MUTLULUKTAN... SANA EL SALLADIM GÖRMEDİN...EDİBENİN SAÇLARINI OKŞUYORDUN O ARA... TACETTİN EDİBEYİ GÜLDÜRMEYE ÇALIŞIYORDU... BENDE SON ZAMANLARDAKİ HUZURSUZLUĞUNUN NE OLDUĞUNU ORTALIK BİRAZ TENHALAŞSINDA ÖĞRENMEYİ DÜŞÜNÜYORDUM...
SELAMLARIMLA... NİCE YAŞ GÜNLERİNE....
Nermin Kaçar
Bedri Tokul
Benim kastım Edibe içindi... Bu aralar biraz kızgın , çokta sinirli çekip gidiyor ANSIZIN onu soracaktım edibeye...
Selamlarımla Bacı...
Edebiyat Defterimiz daha nice yaşlar görsün inşallah. Bir yıldır üyesiyim. Keşke daha önce keşfetseymişim.
Kalitesi, çizgisi ile farklı bir kimliği var sitemizin.
Şahsında değerli yöneticimiz Habib Beye ve her an yanımızda olan ekibine ben de çok teşekkür ediyorum.
Güzel bir yazıydı Nermin'ciğim. Tebrik ederim. Sevgilerimle...
Edebiyat Defterinin yıldönümü kutlu olsun.
İyi ki bu güzel siteyi bizlere kazandırdılar, Nermin'ciğim sizin sayfanızda değerli arkadaşımız Habip Dağ ve kıymetli ekibine teşekkür ve şükranlarımı sunuyorum.
İyi ki varsınız, şükrediyorum ki bu güzel siteyi tanımışım.
Size de bu anlamlı gün için yazdığınızdan teşekkürler arkadaşım, sevgi ve selamlar.