- 1434 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
YARINLARDA YAŞAMAK DİLEĞİYLE
Boşluk büyür mü dersiniz? Yerini hiç kimse dolduramıyorsa, yüreğinize her gün koca bir çığ düşüyorsa cevabı dopdolu bir evettir. Bunu en iyi, uzattığı eli boşta kalanlar, sadece kulaklarında sevdiğinin sesiyle avunanlar ve maziyle yaşayanlar anlar.
Hayatı ister tam enine, isterseniz dikine ikiye ayırın! Bir taraf; günahıyla sevabıyla gidenler, bir taraf da doğrusuyla, eğrisiyle kalanlar olacaktır.
Biz de üzerimize düşeni yapmışız. Ne mi? "Kalan sağlar bizimdir" prensibiyle yola devam etmişiz. Küçücük yüreklerimizle boyumuzu aşan fırtınalar yaşamış, gözümüzün bebeğinden nice devasa yaşlar üretmişiz. Bazen de çürüklerle karşılaşmışız. Kâh elemiş kâh dokumuşuz.
Her dönemeçte ne ilginçtir ki hep kendimizle karşılaşmışız. Sormuşuz en harbisinden "Yaşananlar değdi mi, yoksa değmedi mi?" diye. Yanıtını bazen gümbür gümbür vermişiz bazen de sessiz sessiz.
Bazen bedenimizi yatırdığımız ama düşüncelerimizi çalıştırdığınız yatağımızda gözlerimiz tavana asılır, hem de ipsiz. Haliyeti ruhiye denen yetkili merciden zamanı dondurmasını ya da bütün saatlerin zembereğinin boşalmasını dileriz. Acaba çok mu arsızız? Ya da doyumsuz!
Ne çelişkidir ki koşturan da, oturan da, yatan da aynı zaman gemisinin meçhul yolcularıdır. Yıllar, hiç üşenmeden herkesi bir sonraki güne yirmi dört saat tarifesine göre taşır. Kaza ve bela sigortamız sadece Allah’a olan inancımız.
Dünyalı olup da VIP muamesi görene henüz rastlayan olmadı. Acaba kim geçmişte unutuldu? Ya da bugünde kaldı! Gemiden ayrılanın adı ise hep rahmetli oldu.
Velhasılı vakti zamanı gelince gün indirir kara perdelerini, tıpkı gözkapakları gibi. Doğacak güneşi görmek ya da görmemek o da tamamen nasip işi.
Yarınlarda yaşamak dileğiyle.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
her şey nasip kısmet...yarınlarda hepbirlikte olmak dileği ile yolun açık kalemin daaim olsun sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
yaşam ne garip bir döngüdür değil mi?
her yaşadığımız ana rağmen sessiz ve bir o kadar acımasızca devam eder.
akışına kapılıp gidenler suyun soğukluğunda boğulur gider...
arkasına bakmadan yoluna devam edenler ise..
yaşanılan onca olumsuzluklara rağmen
hayatın bir ucundan tutunarak...
nefes almaya devam ederler..
tüm sevgilerimle beraber..
Aysel AKSÜMER
Arkadaşım yine güzel , anlamlı bir yazı okudum
umarım hayat hep güzelliklerle yaşanır
ve doğan güneşi görmek umuduyla..
tebrikler , sevgiyle kalın...
Aysel AKSÜMER
Şiir, öykü derken şimdi de deneme... Onda da başarılı tabik ki...
Geç kaldım kusura bakmayın...Sitemiz bir gitti , bir geldi . Ancak yeni görebildim.
Selam saygı...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Unutulanlar ve bu güne taşınanlar...
Hayatımız evrelerden oluşmaktadır, çocukluk evresi, gençlik evresi, orta yaş, ve yaşlılık evresi.
Daha önceleri herkes ekmek kavgasını bulunduğu köyde, kasabada veya şehirde yapıyordu. Ataerkil bir aile, belli bir çevre içinde. Ama şimdi herkes ekmek kavgalarını gurbette, oradan oraya sürüklenerek yapmaya çalışıyor. Bu dönemlerde de hayatımıza yeni yeni arkadaşlar, dostlar girmekte. Çocukluk arkadaşlarımız, gençlik arkadaşlarımız göremesek de hep içimizde bir yerlerde ama derler ya, "gözden ırak olan, gönülden de ırak olurmuş" diye. Unutulmuyorlar ama o an hayatımızda olanlarla daha fazla vakit geçirdiğimizden, sadece anılarımızda kalıyorlar.
Rabbim hepimize aydınlık günler göstersin arkadaşım.
Sorgulatan bir yazıydı. Yüreğine sağlık. Sevgilerimle canım
Aysel AKSÜMER
Güzel düşüncelerin ve yorumun için teşekkür ederim. Sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
Karacaoğlan der ki, bakın halına
Ömrümün yarısı gitti talana
Sual edin bizden evvel gelene
Kim var imiş biz burada yok iken
Yazar Aysel Aksümer yazarlık görevini yapıyor ustaca.
Yazdıklarıyla bizi öykülere doyurduğu gibi, denemeleriyle de düşündürüyor. Hayata dair ne varsa.
Tebriklerimle
saygı ve sevgiyle kalın...
Aysel AKSÜMER
Ömrümün yarısı gitti talana
Sual edin bizden evvel gelene
Kim var imiş biz burada yok iken"
Değerli katkınız için çok teşekkür ederim. Ne kadar anlamlı ve düşündürücüydü.
Nazik ziyaretiniz ve deneme yazımla ilgili güzel düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Yazınızın sonundaki dileğiniz ve yine yazınızın başındaki cümleleriniz. Yazınızın sonu ile yanıtlamışsınız gibi geldi bana, başlangıç cümlelerinizi.
Önce bir yarına uyanalım bakalım, sonra düşünürüz; gideni-geleni, kalanı ve gidenin ardındaki boşluğu...Önce bir yarın olsun hele...Ya bismillah diyerek kalkalım hele bir, sonrasına bakarız....Ya yarını görmenin hazzı içinde fark edilmez bıraktığı boşluk...Ya da daha bir acı koyar, yüreklere...Hangi pencereden baktığımıza bağlı...
Güzeldi, hem de çok güzeldi...Sevgiler yüreğinize...Yine 10, gönül puanım...
Aysel AKSÜMER
gelirler.......geçip giderler......kimseye bir şey kalmazdı....ne yaşarsan o kar kalır....günlerdir devam eden arızadan dolayı.....sitemi,zi ve yazanları özlemişim....çok hoştu ustam saygılar
Aysel AKSÜMER
Evet arkadaşım Yarınlarda yaşamak dileğiyle, bu güzel ve anlamlı yazı için teşekkürler. Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Menekşeler ölümün gözleri gibi bakar bazen, isabetli olmuş. Güzel yazı Aysel Hnaım.Yürekten kutladım.Selam,saygı...