BİR KEBAN MANZARASI… (1)
BİR KEBAN MANZARASI… (1)
Başında söyleyeyim bu bir makale değil, değil de nedir diyorsanız ismini siz koyun.
Haftanın bir gününü hep kendime ayırmak istemişimdir.
Ayırsam da ne olacak ki.
Keban burası ne yapabilirsiniz? Nereye gidersiniz?
Çok fazla seçenek olmamakla birlikte, yinede istendiğinde çok basit, çok kolay, çok doğal, sessiz sakin kendinizle baş başa geçirebileceğiniz yerler var.
İyi ki de var…
Eskiden Maden ve barajın faal zamanında insanlar Keban dışına çıkarlarmış hafta sonları, tatillerde… Şimdi yaşam değişti… İhtiyaçlar değişti… Kebanda birazcık olsa değişti... Hafta sonları yüzlerce araç Keban a gelir binlerce insan hafta sonunu Keban da geçirmek istiyor… İnsanlar Keban a geliyor, memnun kalıyor mu, kalmıyor mu belli değil…
Bir daha geldiğin de ne görmek istiyor… Yâda bir daha gelmesi için ne yapmamız gerektiğini nin çalışmasını yapıyor muyuz? Değişen şartlara, ihtiyaçlara göre kendimizi yeniliyor muyuz?
Herkesin oturup kendine sorması gerek sanıyorum…
Oturup, düşünmesi gerekenler kimler? Hep söyleriz ama kimse üstüne alınmaz…
Bizde kimseyi deşifre etmek istemediğimiz için ismini koymadığımızdan öyle körler, sağırlar diyalogudur sürüp gider…
Bu defa artık kimsenin hatırına, gönülüne, makamına mevkisine bakmadan yazacağım… Çünkü hepimiz burada yaşıyoruz… Hepimiz buralıyız… Ha ben buralı değilim nasıl olsa yarın öbür gün giderim diyecek varsa onun cevabını da veririz hem de en acımasızından… Ve böyle düşünen birinin olmadığını düşünerek şimdilik bu hakkımı saklı tutuyorum…
Şimdi gelelim görev bölümüne:
En başta kebanın bütün halkına görev düşüyor…büyüğünden küçüğüne,yaşlısından gencine,bayan erkek ayırımı gözetmeden..
Asker, polis…
Kaymakam, mamur…
Belediye başkanı, işçi, işsiz…
Çiftçi, emekli herkes…
Keban için ne yapması gerektiğinin bilincinde bu günden itibaren kendini sorumlu hissetmelidir…
Kebanlının oyunu alarak meclise gidenler burada her şeyden herkesten önce sorumludurlar…
Çünkü onları bizler vekil olarak seçtik bizim adımıza bizim için, memleketimiz için onlara görev verdik…
İlk olarak vekillerimizden ve onların yerel temsilcilerinden isteklerimizi halk adına sıralayalım… Sıraladıktan sonra herkes bunların takipçisi olmalı gerektiği zaman en acımasız bir şekilde muhalefetini ve hesap sormasını bilmelidir…
1. Keban a mutlaka toplu konut yapılmalı hem de en kısa zamanda… Hatırlarsanız seçimlerden önce bir takım formlar dağıtılıyordu hani nerde onlar cevap bekliyoruz…
2. Keban yolu bilindiği gibi bu yaz sos verdi, trafiği kaldıramadı, kaza olmadık gün olmadı bu yaz en erken zamanda Keban yolu yapılmalıdır…
3. İçme suyu sorunu mutlaka bir şekilde çözülmelidir… Bilindiği gibi Divriği demir çelik ve Ağın deri fabrikasının o zehirli atıklarını içmekteyiz ve bunun yarattığı telafisi mümkün olmayan sağlık sorunlarını hepimiz bilmekteyiz.
4. Birde Fırat sahil yolunun en erken hemen şimdi mutlaka başlatılıp en kısa sürede yapılmalıdır… Bilindiği üzere orda 20–30 arası alabalık çiftliği faaliyet göstermekte hem ekonomiye hem de istihdam a katkı sağlayan Kebanın en önemli özel sektör faaliyetleridir…
Bu günlük bana ayrılan alan bu kadar olduğundan geri kalan kısmını iller ki sayılarda yazmaya çalışacağım… Yazmakla kalmayacağım en ciddi şekilde kamuoyu adına takipçisi olacağım, hep birlikte takipçisi olmak için hep birlikte gerekeni yapmaya çağırıyorum…
Not: Bu yazı millet vekillerine gönderilmiştir.
YORUMLAR
Sorunları görüp dile getirmek ve çözüm istemek vatandaş olarak hakkımız.Yıllar önce yatılı okulda en yakın arkadaşım Elazığlıydı ve Kebandan deniz olarak bahsederdi.Güzelliğini anlattığında İstanbulda güzellikler içinde büyüyen ben hayranlıkla dinler görmek isterdim.
Umarım sesinizi duyan olur.
Selamlar