- 1047 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
SAHİCİ İNSAN
Bu sözü duyduğumdan beri düşünüyorum. Onlarca yazı denemesi yaptım. Hiçbiri içime sinmedi, anlatamadım. Yetmedi kelimelerim. Bir sıraya koyamadım, düşüncelerimi.
Sahici den başladım, İnsan’a gidemedim.
İnsan’dan yola çıktım, Sahici ye ulaşamadım.
Sahici ile İnsan’ı buluşturamadım.
İnsan; kelime anlamı ne?
1. Toplum halinde bir kültür çevresinde yaşayan, düşünme ve konuşma yeteneği olan, evreni bütün olarak kavrayabilen, bulguları sonucunda değiştirebilen ve biçimlendirebilen canlı.
2. Ademoğlu, adem evladı:
3. Sıfat, mecaz huy ve ahlak yönünden üstün nitelikli (kimse).
Sahici ne demek?
Sahte olmayan, gerçek, yapma karşıtı. Gerçek olan, sahte olmayan, taklit değil, hakiki, yalan söylemeyen.
İki tarifi yan yana koyun.
Nasıl? Olmadı değil mi?
E işte ben de onu diyorum: Olduramadım. İki kelimeyi, eşleştiremedim.
Ne yaptıysam, nasıl düşündüysem; Sahici ve İnsan yan yana gelmedi / gelemedi.
Ben beceremedim, dilerim sen başarısın ve bana da söylersin…
Sahiden, Sahici İnsan; ne demek?
Nasıl ve ne olmak demek?
Eser Akpınar
14.02.2011
İzmir
YORUMLAR
Eser Akpınar
Sevgiler, saygılar.
Bir gün kayın pederim bana;
" Senden bir b..k olmaz demişti. Bu cümle beni özeleştirye sevk etti.
Sonradan anladım ki haklıymış. Yıllardır devlet memurluğu yap. Emekli olunca da pazarlarda it gibi sürün...
Hayalindeki sahici insan değilmişim;Dalavereci,yalancı,yalakacı,kendi partisi peşinde koşan.Son model araba ile cirit atan.
Sahici insan arayanlara şu atasözünü salık veriyorum:
"Önce iğneyi kendine batır,sonra çuvaldızı başkalarına."
Selamlar.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Selamlar, saygılar.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum...Saygılar.
izmirim
"Ne elbiseler gördüm, içinde insan yok, ne insanlar gördüm, üstünde elbise yok." Diyen HZ. MEVLANA bunu mu demek istedi acep diye durup düşündüm sevgili Eser. Sorgulayan yazını, yazan yanını tebrik ederim. Tabii bir de insan yanını.
Sevgimle...
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Emine. Sevgiler, selamlar.
Yıllar içinde çok şeyleri bozup dejenere ettik , sanırım en başta da insanlığımızı !
Herkes insanların doğru sözlü olmadığından, yapmacık sevgi ve göstermelik dostluklardan şikayetçi, aldatmalar, ikiyüzlülük almış yürümüş.
Hepimiz bundan şikayetçiyiz ama çözüm?
Birey olarak bizler doğru olmalıyız, ben kendimden eminsem, sen doğru yaptığına inanıyorsan, toplumu düzeltip, güzele ulaşmaya neden bu kadar uzağız?
Sevgili Eser, diğer yazılarınızda olduğu gibi, bu yazınız da beni düşündürdü.
Çok anlamlı, selam ve sevgler, tebrikler bu güzel paylaşım için.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
"Görünür" olmak göründüğü gibi olmak anlamını taşısaydı keşke! Yani "kadife kumaş yumuşacıktır. Üzerine kadife bir elbise giyinirsen zarif ve şık durursun". Peki düzgün görünen bir insan için de aynı şeyi söyleyebiliyor muyuz? Maalesef hayır! Keşke az da olsa gördüğümüz içi ve dışı bir olan insanlar daha sık karşımıza çıksalar. Kimse üzülmese. Herkes birbirine sınırsız güvenebilseydi.
Yine çok güzel bir konuya temas etmişsiniz. Her yazınız gibi bu yazınız da düşünmeye sevk ediyor insanı. Tebrik ederim. Sevgilerimle..
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Aysel hanım. Sevgiler, selamlar.