- 1163 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MODERN VE MÜSLÜMANIM
Tam olarak ifade edemediysem de zaman zaman ilimlerine ve takvalarına güvendiklerimle bir yolunu bulup aşağıdaki düşüncelerimi az da olsa paylaşmışımdır. Karşımdakilerin böyle bir kafa karışıklığı ya da rahatsızlıkları olmasa da ben cidden kendi yaşantımdan hep rahatsız olmuşumdur. Net olarak ne kafa karışıklığımı ne de sorduğum sorunun cevabını tahmin edebilmekteyim. Bu yazıdaki olumsuzluklar belki de benle ilgili olup, benim dışımdakiler açısından hiçbir geçerliliği de yoktur. Bu nedenle de yazımın asıl muhatabı yine kendim olup, bir noktada bu yazı kafa karışıklığımı sizinle bu yazı vasıtası ile paylaşmak olacaktır. Hepsi bu kadar.
Bugünlerde “Elhamdü lillah” elli yaşıma bastım. Çok yaşlandığımı düşünüyorsanız, ben kendim öyle düşünmüyorum. Dünle-bugünkü hayatımdaki en önemli fark daha modern Müslüman oluşumdur. Modern Müslümanlığımdan kastım parasal yönden daha iyi durumda oluşumdur.
Tam zengin olmasam da Fakirlik zamanlarımdaki Müslümanlığımla, şimdiki Müslümanlığımın arasında en önemli etken bana göre para. Paraya kavuştukça Müslümanlık algılayışımda da yaşam şeklimde de önemli değişiklikler oluyor.
Ramazanın gelmesine az bir zaman kaldı. Benim açımdan bu ramazanda daha hoş ve keyifli geçecek. Şimdiden iftarda yiyeceğim tatlılar bile belli. Çapımıza göre Kumru’da zengin sofralarında mutlak bir yerimiz kesinlikle vardır. Kendi çağıracağım iftarlık ve ramazanlık zengin dostlarımı çağırmadığım günleri saymazsam epey zengin dostlarımda mutlak beni iftarlarına çağıracak. Birbirinden leziz yemeklerle güle oynaya ramazanımız tutacağım İnşallah!
Gerçekten İslam fakirin üzerinde durmuyor. Dursa da hiç hoş görünmüyor. Gönülde güzeli ve zenginliği istiyor.
Babam çok şükrederdi nefse hoş gelen şeylerden hep kaçınırdı. Müslümanlık zor derdi.
Gerçekten o zaman öyleydi. Şimdi Müslümanlık çok kolay ve hoş. Ve bugün ben şahsen Müslümanlığımdan son derece memnunum.
Geçenlerde önemli bir yerde hizmet yapan ve Müslümanlığından hiç taviz vermeyen bir arkadaşla bir araya geldik. Anlattı ve ben de hep dinledim. Sonun da “ Müslümanlıklarını eleştirdiklerinle senin aranda bir fark var mı?” dedim.
“Orucumu tutuyorum” dedi.
“Namazımı kılıyorum.” Dedi.
“Duamı yapıyorum” dedi. Dedi de dedi…
“Tamam da” dedim.
“İslam yasak etti de, sen nefsin istediği halde hangi yasağı yerine getirmedin?
“Zor geldi de, çıkarına zarar verdi de “Allah için” hangi fedakarlığı yaptın?
“Evinde ya da bulunduğun yerde İslam’ın hangi hükmü gerçekten zor geldiği halde uygulamak zorunda kaldın?”
Ben çok sordum. O hep bana “yapsan da yapmasan da hiçbir yaptırımı olmayan ibadet, dua” türü şeylerini söyledi durdu.
İnanın bizim evle sizin evin büyük ihtimal hiç farkı yoktur.
Bizim evde televizyon hiç kapanmaz. İzlerken hiçbir kanal ayrımı yapılmadığı gibi hiçbir dizi ya da bilmem ne proğramı ayrımı da yapılmaz.
Allah’a şükrolsun çol çocuk hep birlikte Müslümanız evimizde. Sizi bilmiyorum ama Müslüman olmasaydım bizim evde ne değişirdi acaba?
Ya da ben Müslüman olmasaydım nasıl bir hayat yaşardım acaba?
Bundan on yıl önce sünnet düğünü yapmıştım bizim ufaklığa. Ama ne düğün olmuştu ve muhteşemdi. İstanbul’da gittiğim bir Hıristiyan dostumun düğünü benimkinden pek farklı değildi. O Hıristiyan’dı, ben ise Müslüman. Onlar benden farklı düğünlerini Kilisede yapmışlardı. Ben ise evde ve salonda…
Gerçekten modern Müslümanlık güzel ve hoş. Nefse ve göze hitap eden hiçbir şeyi yasaklamıyor. Ben de bundan son derece mutluyum. Çoktata hoşuma gidiyor.
Ben mutlaka davetleri kaçırmam. Hele de yemekli ve eğlenceli olursa hiç kaçırmam. Üstelik davete icabet etmek “sünnettir” O yüzden özellikle kaçırmamaya özen gösteririm.
Düğünlerimiz ise gerçekten muhteşem olur. Paralı Müslümanların düğünleri ise gerçekten bir ziyafet ve gösteri alanı gibidir. Kesinlikle ağızlardan su akıtır.
Renk renk elbiseler ve saç modelleri. Çocukluğumdan bu yana mini etek benim hep hoşuma gitmiştir. Eğer Ankara pavyonlarına yolunuz düşmüşse “Ankara” havalarına oynayan kızları izlerken yüreğiniz atmıyorsa kendinizden şüphe edin. Şahsen bir modern Müslüman olarak bu günahlarımı da çok görmeyin. Banada kimse “kalbim temiz” ayakları da yapmasın. Bir modern Müslüman olarak ya da klasik Müslüman olarak bütün haramlar benim hoşuma gider. Hoşuma gitmesine rağmen gerek Allah korkusundan, gerekse örf, adet, ya da kanun korkusundan hoşuma giden şeyleri yapma imkanım olmaz.
Modern ya da para endeksli benim gibi Müslümanlarda bir çelişki var. Ya da bana öyle geliyor. Ama bu şahsen benim hoşuma gidiyor. Düğünlerimiz renk renk ve cıvıl cıvıl. Son derece modern türbanlı hanımlar, şık giyinimli beyler. Yaşamasını bilen Müslümanlar.
Müslümanlık çağ atlıyor. Bundan 50 yıl öncesi Müslümanlığı yok artık.
Şimdiki Müslümanlıkta acı ve ıstıraba yer yok.
Şimdiki Müslümanlıkta fakire ve yoksula yer yok.
Şimdiki Müslümanlıkta garibe, kimsesize yer yok.
Şimdiki Müslümanlıkta çirkine, özürlüye yer yok.
Şimdiki Müslümanlıkta parasızlığa yer yok.
Şahsen ben bu Müslümanlığımdan son derece memnunum. Büyük ihtimal siz de öylesinizdir.
Şükrolsun her yıl tatilimi yapabiliyorum.
Şükrolsun çocuklarımı okutabiliyorum.
Şükrolsun İstediğim yemeği mideme doldurabiliyorum.
Şükrolsun haftada bir gün çokcuklarımla sinamaya ya da tiyatroya gidebiliyorum.
Şükrolsun bir oğlum imam, diğer oğlum müftü.
Şükrolsun fazlalıklarımı ya da dar gelen giyemediklerimi fakirlere ulaştırabiliyorum.
Şükrolsun teravihi kaçırmam, zenginleri iftara çağırırım.
Bu Müslümanlık insana yaşama sevinci veriyor. Heyecanlandırıyor. Tek korkutan tarafı ölüm. Gerçi ölüme kadar da büyüklerimiz tarafından mutlak bir önlem alınmalı.
Bir modern Müslüman olarak benim isteklerim büyüklerimden şunlardır.
1. Mezarlılar mutlaka şehirden ya da yerleşim alanlarından on kilometre uzaklara taşınmalıdır. Mezarlıklar ise mutlaka park ve piknik alanlarına dönüştürülerek ölümü hatırlatacak tüm yapılanmalar ortadan kaldırılmalıdır.
2. Ölen kim olursa olsun yaşama sevincini ortadan kaldıran fiil ve davranışlar yapılmamalı, sesli “sela”lar yasaklanmalı, cenazelerde gece defnedilmelidir.
3. Yaşa sevincini olumsuz yönde etkileyen “ölüm”gibi konuşmalar hatta sözler ve ilahiler kesinlikle yasaklanmalıdır.
4. Hastanelerde ziyaretler yasaklanmalı, yaşama sevincine olumsuz etki yapan hasta ve hastalıklar gözlerden uzaklaştırılmalıdır.
5. Para bulamayıp modern Müslümanlığının kalitesini artıramayanlar için ayrı bir bölge oluşturulmalıdır.
6. Fakir Müslümanların ya da göz ve nefis yönü olmayan düğünler ve davetler kesinlikle yasaklanmalıdır.
Bu önlemler artırılırsa modern Müslümanlar da hayat standartlarını bir ölçüde artırmış olurlar. En azından “göz görmezse gönül katlanır” türünden vijdanlarını bari bir ölçüde rahatlatırlar.
Bugünün Müslümanlığı gerçekten güzel. Ve gerçekten keyifli. Bu Müslümanlığın icaplarını yerine getiremiyenler başka hiçbir dinin gereklerini yerine getiremezler.
Bir kere bu Müslümanlıkta Allah’tan korkulmaz. Allah’la da korkutulmaz. Allah iyi ve mutlu hatta keyifli olanları sever ve hatta öper.
Bu Müslümanlıkta gelinler kaynanalarına da kaynatalarına da bakmak zorunda değildir. Hatta çocuklarına bile. Hatta kocalarına bile.
Bu Müslümanlıkta anne –baba pek önemli değildir. Büyümüş oğluna da kızına da karışamaz. Evvel Allah bu tür konularda yüzlerce fetevacılarımız mevcuttur.
Bu Müslümanlıkta kandillerimiz çoktur ve de “Cennet annelerin ayağı altındadır” ve dahi bir anneler gününde bir demet çiçekle ve ufak bir mesajla cennete gidilir.
“Hoş Gelmişsin Ya Şehri Ramazan” türü mahyalarımız, karagözle Hacivatlarımız, zenginlere iftar sofralarımız bin bir türlü yemeklerimiz ve terevihli ramazan gecelerimiz mevcuttur evvel Allah!
Plajlar güzel yerlerdir ve buralardan da Müslümanlar istifade etmelidir.
Lüks oteller güzel yerlerdir ve buralarda modern müslümana göre uyarlanmalıdır.
Anne ve babalar yüktür. Ve hastalara bakmak zordur. Anne ve babalar günü Müslümanlar için de yaygın bir şekilde uygulanmalıdır.
Misafir ağırlamak güç ve zordur, eve kimseler alınmamalıdır ve bu modern çağda misafir ağırlamak ilkelliktir.
Buna benzer fiil ve davranışlar hayatın içersinden çekilmeli, Müslümanlar da keyif içersinde hayat sürmelidir.
“Fakirsen Bizden değilsin!” “Yaşamasını bilmiyorsan ne işin var dünyada!”
İşin özü “güzel yaşamaktır Müslümanlık. “
Çalsın davullar, yansın mahyalar…
Şükrolsun paylaştım sizlerle Müslümanlığımı.
İşte ben Elhamdü Lillah böyle bir Müslümanım…
RAMAZANINIZ MÜBAREK OLSUN!
Bekir AKKAYA/ 19 Ağustos 2009 /KUMRU HABER/KUMRU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.