KESİŞEN YOLLAR
Yahya AKSOY
Büyük usta âşık Veysel’in söylediği gibi ,”Uzun ince bir yoldayım, gidiyorum gündüz gece.”
“Ne halda” olduğunu bilmeden giden yolcuların kimi yerlerde yolları kesişir. İşte o anda kader, kısmet,yazgı ve yaşam değişir. Kesişen yollar kesişen hayatı yaratmaktadır.
Kesişen yollarda,kimi zaman açılan kollar,uzatılan eller,bağlanan gönüller de kesişir.
Kapanan yollar umutları kapatırken ,açılan yollar da yeni umutları yaratır.
Gök yüzünde yıldız kümeleri Saman Yolu’nu oluşturur, yer yüzünde insanlar İpekYolu’nu. Kartacalı ünlü komutan Hanibal, asırlar önce ordusuyla birlikte Gebze bölgesine kadar geldiğinde ilerlemeye devam edebilmek için yolların kapalı olduğu ve hiçbir yolun bulunmadığı söylendiğinde şu unutulmaz buyruğu verir :”Ya bir yol bulacağız, ya da bir yol yapacağız.”
Her başarılı işte, bu buyruğun taşıdığı anlam ve içeriği unutmamak esas olmaktadır
“Gahi eğri,gahi doğru “ giden yollar dan ister treler gitsin, isterse insanlar hepsinin amacı hedefe ulaşmaktır. Beklenen ve bekleyen hedefte buluşacak ve kesişen yollarda umutlar buluşarak filizlenecektir.
Göklerde kesişsen yıldızlar düşüncelere renk ve heyecan verirken, yer yüzünde rüzgârlar sevgi şarkısına çiçeklerini mis gibi kokuları ile birlikte gönüllere taşıyacaktır.
Kesişen yolların yarattığı kıvılcımlar, kesişen gönüllerdeki hayat şarkısını dillere ve kalemlere düşürecektir.
Yalnız yollar kesişmez,sözler ve sazlar da kesişir kimi zaman,yol gösterir, ses verirler.
Sivaslı ozan Necati Cengiz bir şiirinde şunları yazmış:
“Âşıkların kanadısın kolusun
Şiirlerin rehberisin dilisin
Kiminin de ibadetgâh yolusun
Seninle menzile varan oldu mu ?
Herkes çalar yöresinden dilinden
Türlü seda çıka her bir telinden
Necati der bencileyin yârinden
Bir haber getirip veren oldu mu ?”
Karlı- buzlu yollar,tozlu yollar, eğri- büğrü yollar,kapalı yollar, açık yollar, dikenli- güllü yollar,mavi göklerin altında,yeşil dileklerin tutulduğu,gurbeti bağlayan yaslı yollar, han duvarlarına âşıkların not düştüğü, köyleri kentlere bağlayan yollar, Bilgelerin,ozanların, şairlerin- yazarların ,dertlilerin, dertsizlerin, Keremlerin-Aslıların, Ferhatların –Şirinlerin ömrünü tüketen dağlar- engellerle kaplı yollar,kervanlar üstünde ipek kumaş- ipek kalpler taşıyan tozlu-dumanlı ömür tüketen yollar, çeşmelerinde susamışları serinleten, koyu gölgelerinde âşıkları,yorgunları dinleyen yollar,Köroğlu’nuDadaloğlu’nu,Yunus’u,Seyranî’yi , Veyseli taşıyan yollar,Dağ yamaçlarını, düz ovaları,gölleri,okyanusları aşarak gözleri ve gönülleri birleştiren- kesiştiren yollar,arıyı,kurdu,kuşu uğurlayan yollar,”Yol mu önemli-okul mu” diye münâzara konusu olan kapalı- açık yollar,kara yolu, hava yolu,deniz yolu diye anılan yollar ve hepsinden önemlisi GÖNÜL YOLU olan yollar bu karlı kış gününde selam olsun sizlere.Selam olsun gönül seslerine. Gök kuşağı doğsun üzerinize…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.