BİR GÜN BENİ ÖZLERSEN...26. BÖLÜM FİNAL
26cı bölüm
O gece Kamuran ailesine gitti iki gün onlarla kalıp Ayşe nin yanına geldi. Artık veda zamanı
idi ikisine de ayrılmak çok zor gelmişt.Oysa Kamuran işinin başına dönmek zorundaydı
Aradan günler gelip geçiyor;muhtarın gözetiminde köyde Ayşe ye ev yaptırılıyordu.Bunu çok az kişi biliyor; sürpriz yapacaklardı.Doğayı bozmadan dubleks olacaktı.
Arasıra babası gelip kontrol ediyor kimseye görünmeden sessizce dönüyordu.
Bir ay geçmişti...
Kamuran biraz üzgünde olsa işi ile uğraşıyor Ayşe den gelen mektuplarla avunuyordu .
O gün başka köye gitmiş; döndüğünde büyük bir faaliyet gözüne çarptı.Meydanda kazanlar kurulmuş,yemekler yapıliyor; bir hazırlıktır gidiyordu.
"Sabahtan bir şey yoktu bu nereden çıktı ki?"
Sağlık ocağına gelince...
"Hayır ola Melek; bu ne iş? köyde bir faaliyet var."
"Ha... o mu ? Diğer köyden gelin geldi kızcağız kaçmış.Muhtar da biz bari sevabına düğünü
nü yapalım dedi; o dur. Akşama ata binecek, kına yakılacak,mahsun kalmasın; deyince konu kapandı
Akşam üzeri davullar,zurnalar çalmaya başladı.
Melek" Ben gidiyorum düğüne sen gelmeyecekmisin?"
"Bilmem...???
"Haydi gel; gözün gönlün açılsın."
"Bakarım...belki sonra bir ara uğrarım."
Düğün çok güzel oluyordu; gençler oynuyor bütün köy meydanda toplanmış eğleniyorlardı.
Gelini ortaya getirdiler ; yöresel bir kıyafet vardı üzerinde; yüzünü kırmızı örtü ile örtmüşler kim olduğu belli değildi.
Kızlar ellerinde kına tepsisi ile etrafında türkü söyleyip oynuyorlardı ellerine kınalar yakıldı.
Eğlence güzeldi...
Bir ara Kadir fırsatını yakalayıp Kamuran ı ortaya getirmiş" Ya arkadaş sen güzel oynuyorsun ,hadi birazcık oynasan."
Kadir melek le oynuyordu.
Melek gelini kaldırdı gelin oynamaya başladı; Kadir Kamuran ı zorladı" hadi oyna" diye. Oynamak zorunda kalan Kamuran önceki düğünü düşledi ne güzel oynamışlardı Ayşe ile... Onu öyle düşünürken gelinin karşısında birazcık oynadı; sonra ayrılmak istedi ama... gelin kolundan tuttu" oyna" diye.
Kamuran şaşkın" Ne biçim gelin bu? dedi içinden damat nerde ki ?"
Kadir" Oynayıver boynu bükülmesin."
Kamuran gülerek" Bulduk işi; Ayşe olmalıydı şimdi ne derdi ?"
Yavaşça gelinin duyabileceği bir sesle" Benim sevdiğim var; seninle oynadığımı görürse ne der bilir misin?"
Gelin hiç umursamadan oyuna devam etti.Kamuran baktı olmayacak; ayrılmak istedi.Gelin
yine kolundan tutu "Gel...gel ...gitme." Herkes onlara bakıyordu.
"Benimle oyna ...oyna lütfen ; dedi ısrarla.
Kamuran şaşkın ortada kalakaldı; müzik durmuştu.
Bu ses...???
Kamuran geline " Sen açar mısın yüzünü "
"Yok olmaz; açılmaz bunu ancak damat açar ."
Kadir" Niye açsın kız yüzünü ?"
"Bilmem...? Yüzünü görmek istiyorum."
"İyide gelinin yüzü açılmaz ki..."
Muhtar ortaya geldi "Neler oluyor?"
Kamuran "Gelin benimle oynamak istiyor; birazcık oynadım; gitme oyna diyor. Yüzünü aç dedim; olmaz diyor. Damat açarmış. Bende anlamadım neler oluyor ?
Genç bir kız tepsiyle yüzükleri getirdi.Çok güzel kırmızı bir gül vardı içinde.Kamuran tepsi
ye ve güle bakıp gelinin yüzünü açtı.
"Ayşe m...!" diye bağırdı." Ayşe m gelmiş." Kimseye aldırmadan sımsıkı sarıldı.Hem gülüyor; hemde sevinçten ağlamaklı "Ayşem" diyordu sadece.
Çılgın gibi bir alkış koptu
Ayşe nin anne babası da ortaya geldiler" Bu da bizim sürprizimiz."
Muhtar" Sayın misafirler bu gece hepimiz için önemli; çok sevdiğimiz iki evladımızın nişan töreni damada sürpriz yaptık.Ayşe kızımızın isteği üzere şimdi nişan yüzüklerini takıyorum.Ömür boyu mutlu olsunlar yüzleri hep gülsün.Dualar okuyarak yüzükleri taktı.
Ayşe Kamuran a bakıp göz kırptı "Nasıl mutlu musun?"
"Senin alacağın olsun ;ben sana göstereceğim; yaptın yapacağını." Gülüyordu yüzü.
"Yok bu iş benim değil muhtar babamın; haberim bile yoktu burada öğrendim. Değil mi muhtar babam?"
"Evet oğul; bizim ve köyün işi ikinizi de çok seviyoruz ALLAH bir yastıkta kocatsın."
Gece uzun sürdü; bütün köy eğlendi.
Ayşe yine Melek te kaldı Kamuran a yakın olsun diye;anne babası da muhtarlara misafir oldu.Sabaha dek oturdular .konuştular....
"Kalkınca kayama gideceğim; annemi babamı oraya götüreceğim."
"Olur bende gelirim; anlaştık."
Kahvaltıya muhtara gittiler sohbetle güzel geçmişti zaman.
Ayşe" Oturmak çok iyi de sizi koyuma, kayama götüreceğim; haydi kalkın gidelim" dedi .
Babası Kamuran annesi hep beraber yola çıktılar.
Ayşe çok şaşırdı kayanın yanında bir ev vardı; küçük ama çok güzeldi.
Ayşecik " Bu... bu ne zaman oldu?"
"Sen hastanede yatarken kızım; gözlerini açıp bize döndüğün zaman başladı herkes yardım etti. Bak bitirdik; nasıl olmuş ? İçini istediğin gibi döşersin."
Ayşe "Annem... babam... sizi çok seviyorum."
"Bu doğanın güzelliği içinde az göz yaşı dökmemiş; ne çok Yaradana yalvarmıştı. Demek... sesimi duydu ve bana acıdı.Bu cennet yerde oturmam için bu güzelliği verdi bana ; şükürler olsun Rabbim şükürler olsun sana..."
Deniz dalgalanıyor tatlı tatlı sahili dövüyordu.
Ayşecik gözyaşlarını sildi " Anne babası bir de Kamuran vardı. Daha ne isterim ALLAHIM;
daha ne isterim....?"diye dua ediyordu.
Kamuran "Yine ağlıyorsun niye ?"
"Yok bu göz yaşları sevinçten... sevinçten de ağlanır biliyor musun? diye sarıldı; Kamuran ın göğsüne başını dayadı.
"İnsan mutlu olunca da ağlar; inan" dedi .
Tatlı bir meltem esiyor; saçlarını uçuruyordu...
Sevgisi, mutluluğu, canından çok sevdiği insanlar vardı yanında ; daha ne olsundu ? sağlığına da kavuşmuştu. Öyle mutluydu ki...
AYŞE KARAN
HEPİNİZE SEVGİLERİMLE
BİTTİ....
YORUMLAR
ablacığım çoğu bölümünü okumuştum ama finale de yine geç kaldım. Tebrik ediyorum. Çok başarılı bir anlatımdı. Sevgişlerimle ablacığımmm...
AYSE 09
etiştinya hiç önemi yok
sevgimlesin her daim
AYŞE HANIM BU GÜZEL YAZILARINIZIN DEVAMINI BEKLERİM,DUYGU VE HEYACAN LA OKUDUM YÜREĞİNİZ HEP MUTLU OLSUN ALLAHA EMANET OLUNUZ SAYGILARIMLA..
AYSE 09
okumanıza sevindim
inşallah başka öykülerde buluşuruz
ALLAH a emanet olun
ben geç kaldım final kutlamasına yine değil miii:))oyy oyyyy..canım annem..harika bir final olmuş...kutluyorum..sevgimleee
AYSE 09
sevgimlesin her daim
evet final mutlu bitti
çok güzel ve arzu edilen finalle bile bitmesi sımsıcak derin anlam katmış öküne canım.yazmak o kadar harika yakışıyorki bir solukta kendimi alamadan okuyorum.. sevgilerimle kalemin daim olsun... yeni öykülerde görüşmek dileği ile..
AYSE 09
sevgimlsin her daim
inşallah diyelim
harikaydi yazı dizin annem ellerine sağlık sonuçta çok güzeldi kutlarım romanlaşması dileğim sevgiler bol bol benden güzel anneme
AYSE 09
Ayşeciğim öykünü merakla takip ettim, okuduğuma değen değişik ve güzel bir sonla bitirdin.
Tebrikler güzel arkadaşım, yeni öykülerini merakla bekliyorum, selam ve sevgilerimle...
AYSE 09
bende çok çok teşekkürler ediyorum okuduğun için
inşallah yeni öyküde buluşmak dileğimle
sevgimlesin her daim
HACI ABLAM,FİNALİN BÖYLE BİTMESİNE ÇOK SEVİNDİM VALLA.NİYE DERSEN KENDİ YAZDIĞIM ROMAN YA DA ÖYKÜLERDE MUTLU SONA BİR TÜRLÜ GİDEMİYORUM.
BÖYLE SİZİN GİBİ DEĞERLİ KALEMLERİN ESERLERİNİ OKUMAKTAN BÜYÜK MUTLULUK DUYUYORUM.
İNŞALLAH BAŞKA ÖYKÜLERDE BULUŞMAK ÜZERE DİYORUM. ARAYI FAZLA UZAK TUTMA,OLMAZ MI.
HACI ABLAM O MÜBAREK ELLERİNDEN ÖPÜYOM.
SELAMLARIM ÇOKÇA...
AYSE 09
hayat mucadelesi biz insanları bazen çok mutsuz yapıyor
hiç olmazsa romanlar mutlu bitsin
çok teşekkür ederim sağ olasın inşallah diyorum bende yeni romanlarda buluşalım sevgi saygılarımla her daim
Ricamızı dikkate alıp daha sık yazdığın için sana taşekkür ederim. Böyle daha kolay ve güzel oluyor serileri takip etmek.
İlgiyle okudum ve mutlu sonla bitmesine çok sevindim.
Sevgilerimle Ayşe Abla. Daha nice yazılara inşallah...
AYSE 09
ee abla kardeş sözü dinler değilmi ya sevgimlesin her daima