- 1040 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NE KADAR YAŞADIĞINA DEĞİL,NASIL YAŞADIĞNA BAKACAKSIN...!!!!!
Hayat o kadar kısa ki; bazen yaşadıklarımız ile yapmak istediklerimiz örtüşmüyor diye hayalkırıklıkları yaşayabiliyoruz...Bazen de tam tersi ,hayat beklentilerimiz dışında güzel süprizler hazırlıyor bize....Ama biz insanoğlu hep,isteklerde bulunuruz yaşamdan!!Olunca iyi,mutluyuz...Olmayınca ,dünya yıkılmışta altında biz kalmışız sanki!!!Hayatımızı karartırız,zehrederiz hayatı kendimize ...Ama düşününce anlıyoruz ki,işte yaşam bu !!!!!Ömür dediğimiz şey ;acısıyla tatlısıyla,iyisiyle kötüsüyle,sevinciyle hüznüyle....böyle bir şey işte...Bunlar hayatımıza heyecan katıyor,renk veriyor..Yoksa hayat tek düze çekilmez olurdu diyorum...
Bu gün evden işe gelirken ( Emekli öğretmenim,şimdide evime yakın yerde bir modaevi ve ütüevi açtım ,iki kişi birde ben üç kişi çalışıyoruz..) binanın bahçesine girmiş,çöp bidonunu karıştıran genç bayan gözüme ilişti..Üstü başı perişan,o soğukta yiyecek arıyordu..Sabahın erken saatinde gördüğüm bu manzara beni o kadar derinden etkilediki,dükkanda hazırlanan kahvaltımı yapamadım..Lokmalar boğazımdan inmedi..İnsanlığımdan utandım ,inanın ki...Gördüğüm manzaradan insan olarak kendime de pay çıkardım...Tamam bu,ülkeyi yönetenlerin suçu ama ben de eğitimci olarak toplumun refah yaşamasına karar verenleri,yönetenleri iyi yetiştiremediğimizi düşünüyorum..Kendime pay çıkarmam işte bu nedenle.. Milli bir eğitim politikamızın olmayışına veriyorum..Öğretmen kadrosu da maddi ve manevi sıkıntılar nedeni ile eskisi gibi özverili davranamıyorlar..
Herkes ,her millet layık olduğu şekilde yönetilir demek,kolay !!!Ancak böyle diyerek bize düşen sorumluluklardan kaçamayız..Atamızdan ,atalarımızdan bize miras olarak verilen görevleri gözardı ederek’’ ,bana dokunmayan yılan bin yaşasın’’ diyemeyiz!!! Toplumsal paylaşım ve refah payındaki dengeler bir altüst olursa allah korusun,o zaman yılanın kime dokunacağı belli olmaz..Gördüğüm bu manzara beni çok etkiledi,onun için sizlerle bunu paylaşmak istedim...
Önemli olan insanların alınteri ile kendi ekmeğini kazanmasına fırsat ve olanak vermek..Sosyal devlet bunun içindir..İnsanların ne kadar yasadığı değil,nasıl yaşadığı önemlidir... Önemli olan uzun ve sefil ,ot gibi yaşamak değil ;anlamlı,onurlu,iz bırakarak yaşamaktır..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.