- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eleştiriden Eleştiriye-5
Bu çalışma alıntı sözlerden faydalanarak yapılmıştır. Eleştiriye de eleştiri yöneltebileceğimizi anlatmaya çalıştım. Çünkü aynı yere baktığımız halde gördüklerimiz birbirinden farklı olabilir.
***
-O çirkin adamı ne kadar da güzel çizmiş ressam!
- Doğada tiksinerek baktığımız şeyler, bir sanat eseri haline gelince, onlara hoşlanarak bakarız.
**
-Doğruları söylemiş olmama rağmen kimseyi inandıramadım.
- Doğruyu söylemek değil, anlatmak güçtür.
**
-Onun öleceğine hiç inanmamıştım.
- Dünya, büyük bir tiyatro sahnesi gibidir. Herkes bu sahnede rolünü oynar, rolü bitince de bu sahneyi terk eder.
**
-Bir toplumdaki felaketlerde az çok herkesin bir kusuru olabilir, ama herkes suçu bir başkasının üzerine atmaya çalışır: Evlat babaya, iktidar muhalefete, fakir zengine, öğretmen öğrenciye…
- Düşen bir çığda hiçbir kar tanesi kendisini olup bitenden sorumlu tutmaz.
**
-Anladım ki kendime en başta zarar veren benim.
- Düşmanla karşılaştık ve o biziz…
**
-Daha önceki hatalarına rağmen ona güvendim, ama o bir kere daha beni yanılttı.
- Eğri cetvelden doğru çizgi çıkmaz.
**
-Kötüden kaçtıkça kötülük buldum.
- En kötü sonucu kabullenen, en iyi sonucu elde edecektir. Çünkü sorunla en yıkılmaz cesaretle boğuştuğunuz an, en kötü sonucu göze aldığınız andır. Hiç bir asker ölmekten korkmayan asker kadar korkutucu olamaz.
**
-İyi zannettiklerimin “iyi” olmadığını anladım.
- En üstün iyi, erdemdir, fazilettir. Bilim, şan, şeref, servet hor görülmesi gereken uydurma iyilerdir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.