- 1574 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN ADINI RUH HALİMİZ KOYAR
Yürek yorgunsa gözlere perde çeker, ayaklar yıllarca taşıdığı bedeni bile yük bilir. Dünyanın kocalığını büyüklüğüne değil de yaşlılığa yorar. Hayatı içine hapseder. Umutsuzluğu müebbetliğe mahkum eder ve hiç acımadan kendi ipini kendi çeker.
Ruh öyle ağırlaşır ki bazen hızla dibe çöker. Kolay mıdır yaşadıkları… Ne yoğun duygular altındadır. Üstüne onu çözeltebilecek güçte moral ve motivasyon gelmezse beden yavaş yavaş hayattan elini eteğini çekmeye başlar. Umutsuzluk; ruhun kanı olmadığı için bedenden alır tüm öcünü. Önce yanağından rengini çalar, sonra bacaklarından dermanını en nihayetinde ise gözlerindeki yaşama sevincini koparır atar. Yeter ki çaresiz görsün karşısındaki düşmanını. İçten göçertme stratejini planlı bir şekilde sinsice tatbik eder.
Umut; kanımızda taşıdığımız alyuvar ve akyuvarlarımız kadar hayati öneme haizdir. Sanki yapıtaşı gibidir. İç dünyamızın kendini savunduğu yıkılmaz surlarıdır. Hafif eksikliğinde bile bizi alt üst edecek güç ve donanımdadır. Kaybı umutsuzluğu doğurur. Kazancı ise konsantre yaşamdır. Bir günü iki gün yaşamak kadar karlıdır.
Hayatın güzelliği belki de doğal halinde gizlidir. Yani acısıyla ve tatlısıyla once takvimlere yerleşen sonra bizim olan sayılı ama sayısız olaya vakıf olduğumuz günlerimiz. Bir gün biteceğini bildiğimiz halde bazen hiç bitmeyecek gibi yaşadığımız zaman. Bazen o bizden bazen biz ondan sürekli çalıyoruz bir şeyler. Bunun adı; kah mutluluk, sağlık, huzur, başarının rengi olan sevinç, kah hüzün, ölüm ve ayrılığın renksizliği olan üzüntü oluyor.
Adı ve rengi ne olursa olsun bir adımız olduğu sürece hep atacak adımlarımız olacak. Bazısı bizi ileri götürecek bazısı yerimizde saydıracak. Sevinci olduğu gibi acıyı da tadacağız hem de en hakikisinden ama hiç bir şeyin bizi yıkmamasını diliyorum.
Ruh sağlam kaldığı sürece bedeni yönetecek gücü hep bulacaktır.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Ne güzel yazıyorsunuz. Karamsar bir konu da işleseniz, aydınlık saçıyor kaleminiz.
Ben bir yazımda demiştim: " en çok da umudunu yitirmek yaşlandırır ruhları" diye.
Ne kadar benzeşiyor düşüncelerimiz.
Bu yazıdan bir şey öğrendim ve çok sevdim. O da: Ruhun besini moral ve motivasyon.
Teşekkürler!
Aysel AKSÜMER
Sevgilerimi sunuyorum.
Yaşadığımız sürece umut vardır, ümit etmek insanı zinde tutar.
Siz de kendinize niye eziyet ettiniz arkadaşım, sarılık da çeşit çeşit.
Tabii Allah korusun, hiç kimse hastalanmasın, ama hiç bir şey belli değilken üzüntü çekmişsiniz.
Selam ve sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Normalde bir değer 35 ise benim ki 1600 falandı. Doktorlar da korkunca ben de bayağı endişelenmiştim.
Neyse burada olmak ve sizlerle paylaşımlarda bulunmak çok güzel. Sevgilerimle canım arkadaşım.
handan akbaş
Allaha emanet olun, inşallah her şey yoluna girer, sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Kesinlikle öyledir bedeni idare eden ruhtur. O iyi değilse vücut da iyi değildir. Yine güzel bir yazıydı canım. Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
hep güzele....hep iyiliğe......sevgiye hoş görüye......saygılar sevimli kalem....
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
çok doğru tespitler ruhun sağlam duruşu bedeni de ayakta tutacaktır.bazen insan ruhu hasta olabiliyor tıpkı ağrıyan yanlarımız gibi ,böyle durumlarda doktora gidilmesi gerekir ,unutmayalım ki insanın ruhu da hastalanır
sevgimle.
Aysel AKSÜMER
Teşekkürler güzel ve anlamlı yorumun için. Sevgilerimle..
UMUTLAR OLMASA YAŞAMIN ANLAMI DA OLMAZ
HAYATTA GÜÇLÜ OLMAK LAZIM MORAL ÇOK ÖNEMLİ
NE OLURSA OLSUN DİBE VURMADAN YÜKSEK MORALLİ OLMALI
YAZINIZ ÇOK ANLAMLI TEŞEKKÜRLER..
SAĞLIĞINIZ NASIL..DEĞERLER ??AYSEL HANIM..
SEVGİLER..
Aysel AKSÜMER
İlgin için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle canım.
Hepsine imzamı atarım sözlerinin. Hatta öyleki bütün bu sözleri ben yazdım sandım:)
Çok güzel ve anlamlı bir yazı. Her açıdan başarılı. Benim favorim. Tebrik ederim.
Aysel AKSÜMER
Hatta doktora benim ilk günüm ağrım çoktu şimdi bir tarafım ağrımıyor bir de internetten araştırdım ben de hepatit belirtisi yok dedim. Ağr ağır seyredebilir zamanla ilerleyebilir dedi. Psikolojik olarak başım falan bile dönmeye başlamıştı.
Allah hiçkimsenin ağzının tadını bozmasın. Bütün hastalar şifa bulsun. Ne diyeyim kısacık bir hafta bana çok şey öğretti. Hem de bu yaşımda yani öğrenmenin hiç yaşı yok.
İçim doluymuş galiba pek çok konuştum. Kusura bakma. Sağlıklı ve mutlu yarınlar dilerim sana ve herkese.
Sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
Hatta doktora benim ilk günüm ağrım çoktu şimdi bir tarafım ağrımıyor bir de internetten araştırdım ben de hepatit belirtisi yok dedim. Ağr ağır seyredebilir zamanla ilerleyebilir dedi. Psikolojik olarak başım falan bile dönmeye başlamıştı.
Allah hiçkimsenin ağzının tadını bozmasın. Bütün hastalar şifa bulsun. Ne diyeyim kısacık bir hafta bana çok şey öğretti. Hem de bu yaşımda yani öğrenmenin hiç yaşı yok.
İçim doluymuş galiba pek çok konuştum. Kusura bakma. Sağlıklı ve mutlu yarınlar dilerim sana ve herkese.
Sevgilerimle..
Hayatın anlamını yaşarken bazen farketmez sadece yaşarız geriye dönüp baktığımızda bazen ahlar ve keşkeler olur bazende ne güzel yaşamışım deriz.Acısı ve tatlısıyla o bizim hayatımızdır.Kıymetini bilerek yaşamalıyız hergünü.çünkü geriye dönüşü yoktur geçen hiç bir günün.Sevgiyle kalın.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
günaydın...
umut ile kalktığımız bu güne de günaydın..
insanı sevgi hayata bağlıyor ....
umut ise ayakta tutuyor...
nice sevgi ve umutlu günlere.....
inşalalh.....
tüm insanlık ile berabere......
Aysel AKSÜMER
Ölüm kaçınılmaz ama umutsuz yaşamak da bir işe yaramıyor.Yani insan umudu yitirdiği anda ölümden farksız oluyor.
Bence yaşarken karamsar olmamamız lazım.
Sizin bu yazınız da felsefi doktrinler gibiydi...Oldukça faydalı...
Tebrikler Aysel hanım.
Selamlar.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Hoşbulduk diyorum ben de.. Edebiyat Defteri ikinci ailemiz oldu. Nice paylaşımlarda görüşmek üzere. Saygılarımla..
''Ruh sağlam kaldığı sürece bedeni yönetecek gücü hep bulacaktır.''
Evet... herşey son cümlenizdeki gibi.
Saygılarımla.