- 1437 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ERKEK GİTTİĞİNDE...
Yazılar, kadın üzerinedir, çoğunlukla.
Kadının varlığı…
Kadının yokluğu…
Çünkü kadın, en naif yanıdır hayatın. En narin, en zarif yanıdır. Hayatın sertliğine direnmedir. Başkaldırıdır, isyandır.
Bir nefestir, kadın. En soluksuz yerinde yaşamın. Gülüştür, kahkahadır.
Doğumdur, kadın. Yenilenmedir, yeniden başlamaktır.
Bunun içindir ki yazılar; “ Bir kadın gittiğinde “ diye başlarlar.
Ya bir erkek gittiğinde?
Kadın gittiğinde öksüz kalan hayat, erkek gittiğinde; Yetimleşir.
Kadın gittiğinde annesini kaybeden hayat, erkek gittiğinde; Babasını kaybetmiş olur.
Birlikte yaşanılan zamanlar boyunca, kadının hayatında ne olduğunu anlayamaz erkek. Kadın anlatamaz mı? Anlatır ama erkek duyamaz. Çünkü kadını anlatırken bağıran kelimeler, erkeği anlatırken sessizleşir. Suskunlaşır. Zordur, erkeğin yerini anlatmak. Bir o kadar da kolaydır.
Güvendir erkek, kadının hayatında. Yarındır, gelecektir.
Sırtında her zaman hissettiği; taştır. Korkusuz, endişesiz dayanabileceği.
Erkek, gider.
Bir sonra ki girer, kadının hayatına. Sonrakinden sonra, biri daha girer.
Her gelenle dayanmaya alıştığı taşı arar kadın.
Ruhunu yaslayabileceği…
Kaybeder…
Her seferinde…
Bedeninden bir parçayı…
Ve
Daha koyu bir yalnızlığa gömülür, kadın…
Bir erkek gittiğinde; yetim kalır hayat…
Annesini bulsa da yeniden…
Babasını, hiç bulamaz…
Ne hayat...
Ne de kadın…
Eser Akpınar
12.01.2011
İzmir
YORUMLAR
Eser Akpınar
hayat hep öyle ama
mütemadiyyen birileri gider
gidişleirn ardında yetimlikler kalır
kim giderse gitsin
ister kadın ister erkek
ardında zelzeleden sonra tarümar bir dünya kalır.
aslında yüreklerden gidişin öyküsü
binalardan gitmekten çok ayrıdır
onu sadece yaşaayan ruhlar bilir
iyi yazı
saygılar efendim
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Secaattin Bey. Saygılar, selamlar.
Her ikisinin yeri de farklı ,,, Denge bozulduğunda hiç bir şey eskisi gibi olmaz. Tebrikler canım benim yine güzeldi. Sevgilerimle
Eser Akpınar
Kadın anadır, korumacı, himaye dolu yüreğinden dolayı zayıflığını belli etmemeye uğraşır.Erkek ise fizyolojik güçlülüğüne rağmen, bekarken annesinden, evlenince eşinden manevi desteğe alışmıştır.Yalnız kalınca, tabiri caizse, sudan çıkmış balığa döner.
Dikkatimi çekiyor, kadın yalnız kalınca, ar namus belası kolay kolay evleneyim demiyor. Çocukları varsa, onlarla ömrünü geçiriyor.
Erkek bugün hanımı vefat etse, ya da ayrılsa, ertesi gün, aramaya başlıyor.
Bir de erkeklere haksızlık etmek istemem, ama yine de yazmadan geçemiyeceğim.
Maddi manevi sıkıntılarda, kadın ne kadar çaresiz de olsa hep çabalamaya uğraşır.İstisnalar dışında, sıkıntıya dayanamayan erkek, çoluk çocuğu gözü görmeden, alıp başını gidebiliyor.
Tabii bunlar uç noktalar, ama yine de , iki tarafın yokluğu da zor.
Emine kardeşimin dediği gibi terazinin dengesi için iki kefenin de dolu olması aslolan.
Sabah sabah uzattım Eser kardeşim, ellerine sağlık, bu güzel paylaşım için, selam ve sevgiler.
Eser Akpınar
Çok güzel bir adet varmış: Oğul, her Cuma günü sorarmış annesine: Anne, evlenmek istermisin? diye.
Teşekkür ediyorum Handan Hanım. Değer katıyorsunuz, her zaman. Selamlar, sevgiler.
Burada Ayhan Bey'e katılıyorum. Kadın erkek ilişkisi terazinin iki kefesi gibidir. Biri boşalınca hışımla havaya zıplar. Yalnız kalır, boşlukta sallanmaya başlar.
Her ikisi içinde zor olan yalnızlık, kadın sineye çektiği, kimseye derdini anlatamadığı, ihtiyaçlarının çoğunu ar deyip, namus deyip gözardı etmesi yüzünden kadın için daha kolay sanılır. Aslında yalnızlık, yalnızlıktır. Her şeyde eşitsek yalnızlığımızın acısını çekerkende eşitiz birimiz diğerimizden farklı değil.
Yine damardan girmişsin sevgili Eser, sabah sabah yalnızların yüreğini sızlatmayı başardın:)))
sevgimle...
Eser Akpınar
Kim anlar? Yalnız olan, yalnız kalan... Değil mi sevgili Emine?..:-)))
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
yaratan belki ona vücut kuvveti versede erkek terkedilince çok ağır bir travma içindedir....aynı durumu yaşayan kadın daha muhkemdir......yalnızlığı yaşamayı kadın becerirde erkek beceremez ......yine bir güzellik.....eser hanım.....tebrikler saygılarımla
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum Tacettin Bey. Saygılar, selamlar.
Eser Akpınar
Gidişlerin ardında kalan boşluklar farklı da olsa; boşluk, boşluk işte...
Selamlar.
Kadın olarak önceliği almaya alışmışız herzaman ,oysa erkeklerdeki çocuk ruhunu görmeyiz yada görmek işimize gelmez.Hep güçlü imajları takılır gözlerimize sanki ihtiyaçları yokmuş gibi övülmeye...Bakmak gerek görüntününde ardına ki işte o zaman görürüz yumuşaklığı ve görülme arzusunu...Güzel ve farklı bir yazı, selamlar.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Selamlar.
Evet,terazinin bu tarafı her zaman ağır basar kimilerine göre.Yokluğunda denge birden bire bozulur!..
Duyarlı yüreğini kutlarım Eser hanım.
Selamlar...