- 846 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
"OKU" EMRİNE MUHATAP OLMAK
Bizler Müslüman olmakla; düşünen, kitaba, ilme ve âlime büyük değer veren bir millet olduk. Nizamü’l-Mülk, Fatih, Yavuz, 2. Abdülhamid gibi devlet büyüklerinin en büyük özellikleri bazen günde 8 saat kitap okumalarıdır.
“OKU” Kur’an-ı Kerim’de Allah’ın ilk emridir. Okuyan marifete erer. Okumayan cennete giremez. Okumamak bu anlamda Allah’a isyandır. Kalkınmış ülkeler Allah’ın ilk emrine uyuyor, bizim gibi az gelişmiş ülkeler de maalesef bu yüce emre muhatap olmuyor.
Osmanlı dünyayı şefkat ve adaletle asırlarca yönettiğinde, en çok okuyan, en çok yazan, en bilgili ve en üstün millet idi. Fatih, Yavuz ve Kanunî gibi pek çok padişahın şiir kitapları bile vardı. Dünya coğrafyası üzerinden mazlum milletler küresel zalimlerin zulmü altında inlerken, onlara yardım edemeyişimiz bizim bilgisizliğimizden ve buna bağlı olarak güçsüzlüğümüzdendir.
İnanıyorsanız üstünsünüz. Üstün ve güçlü olabilmek, dünyayla her alanda yarışabilmek için çok okumalıyız. Sadece hırsızlık, sömürgecilik, yalancılık, zina, kumar değil günah olan! Tembellik, kabiliyetlerini geliştirmemek, cahillik ve becerisizlik de günahtır. Bilgisizlik ve cehalet insanı yüceltmez, ancak küçük düşürür.
En başarılı toplumların, en çok okuyan toplumlar olması tesadüfî değildir. Demokrasinin en başarılı işlediği toplumlar da en çok kitap okuyan toplumlardır. Görüşleri, analiz ve tezleri dünyaca ciddiye alınan kaç siyasetçimiz var? Dünyaca itibar gören kaç gazetecimiz, kaç iş adamımız, kaç düşünürümüz, kaç eğitimcimiz var?
Bu gün; toplam nüfusu sadece 7 milyon olan Azerbaycan’da kitaplar ortalama 100.000 tirajla basılırken, Türkiye’de bu rakam 2000 - 3000 civarındadır.
Türkiye’de her 100 kişiden sadece 4,5 kişi kitap okuyor. Japonya’da yılda 4 milyar 200 milyon kitap basılıyor. Türkiye’de sadece 23 milyon.
Birleşmiş Milletler İnsani Gelişim Raporu’nda, kitap okuma oranında Türkiye, Malezya, Libya ve Ermenistan gibi ülkelerin bulunduğu 173 ülke arasında 86. sırada.
Türkiye’de yüksek öğrenim görenlerin oranı 1965’e göre 14 kat çoğaldı ama yüksek öğrenim mezunlarının kitap okuma oranı 1965’tekinin de altında kaldı.
“ Sabah bir ceylan uyanır Afrika’da. Kafasında tek bir düşünce vardır. En hızlı koşan aslandan daha hızlı koşabilmek, yoksa aslana yem olacaktır. Her sabah bir aslan uyanır Afrika’da. Kafasında tek bir düşünce vardır. En yavaş koşan ceylandan daha hızlı koşabilmek, yoksa açlıktan ölecektir.
İster aslan olun, ister ceylan olun hiç önemi yok. Yeter ki güneş doğduğunda koşuyor olmanız gerektiğini, hem de bir önceki günden daha hızlı koşuyor olmanız gerektiğini bilin.” Afrika Atasözü
Okuyan, düşünen, düşüncelerini akılcı bir şekilde pratiğe döken güçlü bir millet olmaya mecburuz. Gerek fert olarak gerek devlet olarak hayat koşusuna devam edebilmenin tek bir şartı var: Dünden daha hızlı olabilmek.
Şimdi kendi kendimize bakalım…
Ondan, şundan, bundan değil “dünden” hızlı mıyız?
YORUMLAR
"Oku!" emrinin muhatabı hepimiziz. Müslüman, hem Allah'ın mesajı Kur'an'ı okumak, ayetlerini derin düşünmek hem de bilimsel kaynakları okumak ve donanımlı olmak zorunda. Kur’an, insanları, okumaları, hem ilim hem bilimsel araştırmalar yapmaları yönünde teşvik eder; “İşte bu örnekler; Biz bunları insanlara vermekteyiz. Ancak alimlerden başkası bunlara akıl erdirmez. (Ankebut Suresi, 43) ifadesiyle ve pek çok ayetle, gökler, yer ve yarattığı her şey üzerinde derin düşünmeye, ‘alim’ olmaya yönlendirir.
Bilim, Allah'ın yaratmasındaki detaylara ulaşma yolu ve üstün güç sahibi Allah’ın yarattıklarını incelemek için var. O’nun yarattığı her şey, O’ndan gelen bir mesaj. Okuyabilenler için her mesaj, Allah’ın yüceliğinin ve büyüklüğünün delili.
Peygamberimiz(sav)in hadisinden hareketle artık Çin'e gitmeye de gerek yok. Allah interneti insanların hizmetine verdi şükür ve şimdi okuma zamanı!.. Teşekkürler.