- 1523 Okunma
- 27 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLAR
Müthişti. Yavaş yavaş sindire sindire okudum. En sevdiğim şarkıyı dinlemiş kadar haz aldım yazınızdan. İnan öyle kaptırmışım ki kendimi nasıl bitti anlayamadım. Boşuna dememişler her güzel şey çabuk biter diye. Ama inan ruhumda kaldı. Çok ama çok güzeldi. Tebrik ederim. Sevgilerimle..
Aynur Engindeniz
Sevgilerimle
ben bu yazıyı neden bu saate kadar bırakmışım şimdi anLadım...
zaten bugün doğru dürüst bir şey de okumadım site içinde.. bir yazarın dört beş yazısını okudum ve favori Listesine ekLedim onu.. karadenizLi biri, rize'den sanırım adını unuttum bak şimdi.. efendi biri ama, iyi şeyLerine rastLadım şiirLerinde iddaasız ama bende varım diyen cinsten şeyLer...
bu yazıda öyLe, iddaasız, kimseye bişey vaad etmeyen cinsten.. kendinden kendine yürüyüş asLında bu... en sevdiğim yazı tipindedi,r bende böyLe yazmaya çaLışıyorum ne kadar becerebiLiyorum biLmiyorum ama yazınızı kıskandım.. birinin yazısını daha kıskanmıştım burda böyLe aLkoLik bişeydi.. sarhoşumsu işte...
yazıya dönecek oLursak, iyi yani geçişLeri, geriye dönüşLer, heLeki iLk giriş böLümü gerçekten çok çok iyi....
iyi yürüyorsun, yoL açık...
hörmetLer,
seLamLarım..
Aynur Engindeniz
bilmem nedendir,aklıma yazıyı okurken seyrettiğim bir film geldi ;
iki küçük kız kardeş ,anne ve babaları bir biçimde yok olmuşlar ,çocuklar büyük halaya kalmış,hala çocukları köye götürüyor büyük nenelerinin yanına,zamanla çocuklar ortama ve neneye uyum sağlıyorlar,bir gün büyük kız kardeş diyor ki nenesine
-bize kışlık ayakkabı al
nene
-elbette alırım diyor
çocuklar nenenin ayaklarına bakıyorlar ,ayakkabı tuz buz yırtık,sonra çocuklar kumbaradaki biriktirdikleri parayı nenelerine getiriyorlar ve diyorlar ki
-nene al bunu ayakkabı al kendine.
filimi izlerken şöyle düşündüm galiba çocuklar bizden daha önce olgunlaşıyorlar herşeyin farkına vararak.
güzeldi yazınız.teşekkür ederim.
lacivertiğnedenlik tarafından 1/5/2011 4:51:48 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Teşekkür ederim varlığın için.
Sevgiler.
Aynur Engindeniz
Aynur Engindeniz
Saygılar.
Zaman darlığı nedeni ile geç okuduğum bir yazı.
Bu kadar uzun bir yazı bunca kişi tarafından okunmuş ve beğenilmişse altında önemli bir isim vardır.
Yazı akıcı.
Okuyanı kendine bağlıyor.
Tasfir ve tahliller harika.
Batan ya da sırıtan bir şeyler yok.
Yazılış planı ustaca.
Tebrik ettim kardeşim.
Saygı ve sevgiler.
Kurdela yakışmış.
Aynur Engindeniz
Kutlamak için geldim...
Emeğin hakkını alan alınterinde gülümseyen bir çalışmaydı...
Başarılarınız daim olsun Ssevgili ENGİNDENİZ...
Aynur Engindeniz
İmgeler yerliyerinde, sigaranın dumanı vapurun dumanından çok. Kirpiyi öpmek gibi benzetmeler yazıyı zenginleştirmiş. Göbek bağından anneye ulaşmak büyük bir hayal gücü. Yazar kendisiyle söyleşmiş yine annesi aracılığıyla. Fikret Tezal'a katılıyorum iyi ki annen var, annen olmasa ne yapacaksın Aynur?
Güzeldi kutlarım Aynur. Sevgimle...
Aynur Engindeniz
Ama bütün yazdıklarım anne konulu değilki. Demek ki sizler sadece anneye seslenişleri seviyorsunuz:))
Teşekkür ederim güzel yorumun ve varlığın için Emine Abla. Sevgiler.
Emine UYSAL (EMİNE45)
kutlarım Aynur yazın içimi acıtmıştı zaten.
Aşağıdaki satırları yazarken anladım ki ben eleştiri yapamıyorum. Deniz Hanım insanı yerden yere vurabilir ama öyle dozunda ve öyle haklı olarak yapar ki sessizce düzeltmelere gidersiniz (Bir iki kere ''Ama... Ama...'' derseniz de kendinizi kötü hissetmeyin. İnsan doğasıdır, isyan sayılmaz). Ben ise beğendiğim bir yazıyı yorumlarken vurmak bir yana, öldürüyorum. Şimdiden özür dilerim.
''Oysa, dört nala koşuyor her şey…Oysa zaman, bir yerinde durulabilecek''
Hareket denizinin ortasında durağanlık adası: Biraz daha hareket yoğunlaştırılabilirdi. Çöpçü, çöpü karıştıran kadın ya da çaycı o kadar hareketli unsurlar değil. Araçlar geçiyorlar ama sessiz sedasız. Kimseyi ezmeye çalışmıyorlar, korna çalmıyorlar, sadece toz kaldırıyorlar. Denizden ses gelmiyor. Dalgalardan, martılardan, gemilerden, gemiden çıkan adımlardan... Bu kadar çöp var ama koku yok. Deniz var ama koku yok. Boyacı çocuk var ama ne kendisinin, ne de sandığının kokusu yok. Kokular hareketlidir; en azından onlardan kaçmak için siz hareket edersiniz.
''Contemplative'' bir öykü. Ben yazmış olsaydım anlatıcı banka oturduğu anda okuyucular başka sayfaları tıklarlardı. Sizinkinde ise okuyup bitirdikten sonra üzerine konuşmak, ve/veya yazmak istiyor (Okuyucunun pimini çekiyor, mandalı da bırakıyorsunuz). Hatta buradan (ç)aldığım bir cümleyle bugünkü dörtlüğümü bile başlattım. Güzeldi (Sizin öykünüz; benim dörtlüğüm değil). Sevgilerimle.
Aynur Engindeniz
Şu an pek sağlıklı düşünmemiyorum. Zira yönetimin gönderdiği bilgilendirme mesajının şıkundayım hala...Kendime gelince tekrar okuyacağım yazımı ve çok memnun kaldığım eleştirinizi. Hiç de özür dilenecek bir durum göremedim. Özür gerçekleri söyleyince dilenmez. Hakaret özür gerektirir. Bu da sizin yapmayacağınız bir eylem olduğuna göre...
'Contemplative'' ne demek bilmiyorum. Türkçesini alsam bir zahmet:))
Çok teşekkür ederim emeğiniz için. Şimdi şiirinizi okuyacağım.
Fenafil
(:
sevgili Aynur...bakma gülücük kouyduğuma yukarı ben ağlarken dahi gülmeyi seven biriyim...
niyeyse ben bu gün gözlerimi hiiiç ama hiç tutamadım...havadan,insandan, hayvandan, bahçede koşturan serçelerden sebep her neyse ondan..
kaç damla süzdüğümüde bilmiyorum kaç süzüldüğümüde...yazı öyle içli ve güzel geldiki bana ve haleti ruhuma,içim daha çok doldu doldu doldu durdu..
ama boşlatmak istemiyorum şimdi...biraz daha dolmalıyım biraz daha belliki..
ve öylede güçlü gürlemeliyim vakit erince ve belki kışa küsmeli içim...
velhasıl, bahara erişmem için bu kışı mutlak devirmem lazım..
çünkü ben güneş doğarken ağlamayı daha çok severim ki toprağım can bulsun...
hüzündü ve öyle akıp gittim yazının naifliğinde...
kirpiyi öpmek....güzel olsa gerek bende çocukken yaz tatilinde anaanemlere gittiğimde bahçede koşarken kirpinin üzerine çıplak ayak ile basmıştım...o dikenlerin canımı yaktığı anı hiiç unutmuyorum ve şimdi yeniden hatırlayıp yaşadım ve tebessüm ettim...
güne gelcek bir yazı ve dilerim gelsin...
10+10 diyorum ve sevgi duamı bırakıp ayrılıyorum...sevgiler....duamla kalsın...
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 1/4/2011 3:33:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Sevgiyle kal...
Mehtap Yıldız
alnımın taraçası kanadı sevgili Aynur
çatladı çatlayacak yokuşlarım
ah bu yağmur, bu yağmur...
bekleyceğim seni bir seher vakti..
vaktinde gel emi...belki tutarsın düşmeden yüreğimi....sevgiler canısı...
ve duanda unutmayasın b eni ki, unutmadığın belli....
İyi ki anne var. Ve de ona duyulan sevgi, sığınılabilecek liman olduğuna olan inanç. Yoksa bir an bile beklemeden patlar bu pimi çekilmiş bomba. Hem de ıssız bir yere gitmeyi, yani diğer insanları da kurtarmayı başaramadan patlar.
Sadece anne sevgisi mi, insanlara karşı güven kaybı mı, yardıma muhtaçlara yardım edememe duygusu mu ? Hangisi böyle güzel yazılar yazılabilmesinin kaynağı ? Dilerim, sadece olumlu olanları olsun...
Aynur Engindeniz
Yani hepsi...
Teşekkür ederim Fikret Bey...
Aynur Engindeniz
Siz artık pimi çekilmiş bir bombasınız. Hiç olmazsa kendinizi kimsenin olmadığı ücra bir araziye atın.İyisi mi kimse zarar görmeden kendi kendinize patlayın...
başlangıcından sonuna kadar sürüklüyor....harika bir finalle...okuyucuya göz kırpıyor....devam edecek gibi...kalemin gücünü biliyoruz....yaratıcılığı....tartışılmaz....bırakın kirpiyi öpmeyi elimize alabilirmiyiz diye kendi kendimi sorguluyorum.... saygılar
Aynur Engindeniz
Saygılarımla.
Aynur Engindeniz
Kurgu işte. Yazarken deliliğin sınırı olmuyor ki:)
Teşekkür ederim. Saygılarımla.
Hikayenin her satırına tebriklerim usulca serildi geceyi uyandırmadan!
Güzel hikayelerin adı: AYNUR'dur bence...
Okundukça yüreklerimizin pasını açan, cehennem çıkmazlarından bir solukta bizi çıkarandır Aynur'umuzun hikayeleri...
Ayazlarda da olsak, bahar esintilerinde bizi demlendiren bir soluktur Aynur'umuz...
Fikrimiz fikrimize uygun düşmese de ama ben cilalanmış hikayelerini seviyorum :))))
Nice, cillop gibi hikayeleri senden okuyacağım için şanslıyım be Aynur gardaş, pardon bacı :)))
Selam ve saygılar aykırı düşünceli gariban gardaşından yollanıyor uzaklardan, hemide karatrenle ! :)))
direnis tarafından 1/5/2011 2:23:05 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aynur Engindeniz
Kendisini yalnız hisseden bir insanın,parçalanmış dünyasının yansımasıydı bence...Umutsuz bir kaçış...Yanıtları her zaman olumsuz gelecek sorgulamalar... İnsanlara ve topluma güvensizlik... Kendisini ayakta tutmaya çalışan bir duygunun hasretini çekmek:" anne"
Velhasıl paranoyak haldeki bir kadın kahramanın sessiz fakat kendine özgü fırtınalı dünyası...
Bu kalem,bu gidişle çok ağlatacak beni...
İyi geceler Aynur...
Aynur Engindeniz
İyiki hep sayfamdasın Ayhan Abi...Var olasın hep...