- 1983 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HUZURLA KILINAN NAMAZ
Hacı Muhsin Efendiyi köyde herkes severdi. Beyaz sakallı, güler yüzlü, yardımsever ve şakadan hoşlanan bir kişiydi.
Bütün ibadetlerini eksiksiz yapardı. Onun tek şikâyeti, namaz-larını huşu içerisinde, vesvesesiz, aklı başka şeylere kaymadan kılamadığındandı. Hatta bu hususta neler yapması gerektiğini hoca efendiye sorup, onun tavsiyelerini de almıştı. Gel gör ki, namazında iken çeşitli düşünceler kafasına yine de takılıyordu.
Günlerden bir gün akşam namazını mescitte kılmış, kıldığı bu namazda aklına hiçbir şey takılmamış, huşu içerisinde bitirdiği akşam namazı sonrası, sevinçle avlu kapısını açıp Hanımına ses-lenmişti:
—Hanım hanım!
—Buyur Bey, bir şey mi istedin?
—Hani diyordum ya, namazlarımı aklıma bir şey gelmeden kılamıyorum. Bu gün akşam namazını tam özlediğim gibi huşu içerisinde eda ettim. Allah’a çok şükür, deyince karısı Muhsin Efendiye:
—Bey bey! Arkandan çok seslendim de sana duyuramadım. Abdest almadan gitmiştin camiye, deyince Muhsin Efendi bir hoş olmuştu.
Demek ki, abdestsiz kılınan namazın sevabı olmayacağından, şeytan vesvese vermeğe bile uğraşmamıştı.
* Namazlarımızda zaman zaman vesvese gelir, aklımızı başka yöne çelmeğe çalışır.Bu ibadetlerini tam yapıp Hakkın rızasını kazanmak isteyen mutî kullarla şeytanın uğraşıdır, olağandır. Bu durumdan Allah’ın karşısında olduğumuzu ve ölümü aklımıza getirerek kurtulabiliriz. Namazımıza bir ek-siklik vermez”
*Resulullah (s.a.v) buyurdular ki: “Allahüekber! Şeytanın hilesini vesveseye çeviren Allah’a hamd olsun.”(Ebu Davut, Edep 118)
(Böyleleştiren)
H.İbrahim SAKARYA
YORUMLAR
Namaza başlayınca huşu olmak denilince HZ ALİ efendimiz aklıma gelir savaşta ayak bileğine ok saplanmıştır..
Derler ki çok acı çekiyorsunuz nasıl çıkartırız der az durun namaz vakti yaklaştı ben namazdayken çıkartın .
.Zaman gelir durur onlar oku çıkarırlar .
o dualar derler duydunuz mu neyi der.
.Bakar ok çıkarılmıştır.
.Derki ALLAH IN huzurunda olan başka şey düşünür mü .
O an sadece Allah IN HUZURUNDA EDEPTE KUSUR ETMEMEK İÇİN İNSAN HUŞU İÇİNDE OLMALIDIR.
.O AN BEN DE DERİMKİ DÜNYA AHRET HER KONU ARDINDA OLMALI ALLAH IN HUZURUNDA OLDUĞU UNUTULMAMALI..
insan fanide olsa birisine saygı duaysa huzuruna en güzel giysileriyle tertemiz çıkar bu zahiri.
.Ve saygıda kusur etmemek için çok defa başı öndedir sözünü kesmez pür dikkat olur.
.Bir faniye böyle olunca .
.Namazsa Allah la başbaşa olduğu an O ana daha çok özen gösterilir..
Faniyi sevenler sevdiklerini heryerde zikrederken ..
Allah I sevenlerinde ruhu her zerresi yaptıklarıyla Allah a olan halini haykırır durur tam teslimiyetle huzura ere kişi..
Tam teslim olmayanlar huşu içinde olmadan zorluk çekerler .
Şeytanın en çok zorlandığı tam teslimiyete erenlerdir..
Kalbe tam yerleşmemişse onları ufak vesveselerle aldatmak kolaydır ona göre..
Yazınızın konusu çok güzeldi abi ..
Allah daima huşu içerisinde kendisine secde eden kullardan eylesin bizi.amin..
Allah razı olsun bu güzel yazınız için..
Soğuk bir geceydi uyanmıştım sabah namazına çok vardı gece namazına niyetlenmiştim .
Kıldım dualadım kalkmadan dualar okuyum dedim .Yasini ezberimi unutmamak için dua sonlarında okuma adetim var ..
Okuyordum ama nasıl oldu bitmişti hangi duada bilmem uyumuşum seccademde aniden uyanmıştım .
boncuk boncuk terlemiştim.
.Ama ne üşümüştüm nede uyuşma vardı..
O gece ki kadar huşu olmadı sanırım .
Sonrada sabah namazına hazırlanmış eda etmiştim..
Rabbim bizleri doğru yoldan ayırmasın..
Dedem namaz kılmayan misafirde olsa buna sudan başka vermen derdi.
.Baba annem kızardı yapma diye .
Derdi ki hanım Allah a kul olduğunu bilsin adı islam onla kalmasın
.Kızardı bu çocuklara yazık öğretmiyorlar diye de mekanı cennet olsun..
Selam ve dua ile abim..
H.İbrahim SAKARYA
Dedenizi değil de ninenizi haklı gösteren bir kıssa da olacaktı.İnşallah okursunuz. Selamlar