- 943 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Niksar Sosyal Bilimler MYO Öğrencisi Kürşat Adıgüzel ile Röportaj
NİKSAR SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU YEREL YÖNETİMLER BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ KÜRŞAT ADIGÜZEL: “ MEMLEKETİMDE OKUMAK BANA ÖZGÜVEN VE RAHATLIK VE CESARET VERMEKTE. MEMLEKETİMDE OKUMAKTAN MUTLUYUM” DEDİ
SORU- Kürşat bey bize kendinizi tanıtır mısınız kısaca?
KÜRŞET ADIGÜZEL -Öncelikle sözlerime bu röportaj hakkını tanıdığınız için teşekkür etmekle başlamak isterim. Bizleri yaratan Rabbimize hamd-ü senalar olsun bizleri bugünlere kadar hayırlısıyla yaşattı ve bu röportajı yapmamıza imkan tanıdı.
Adım Kürşat Adıgüzel 1989 Tokat doğumluyum.Ailem ben henüz 2- 3 yaşlarımda iken İstanbul’a göç etmiş ve halende İstanbul’da ikamet etmekteyiz.ilkokulumu Refet Angın i.ö.o lise Ahmet Buhan Lisesi ve nihayetinde üniversite hayatımı da Tokat Gaziosmanpaşa .Üniversitesi Niksar sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Yerel Yönetimler bölümünde devam ettirmekteyim.Hayata olumlu bakmayı ilerde inşallah hep hayırlısı olacak düsturuyla yaşamaktayım.umutsuzluğa kapılmayı sevmem ve bir şeye kafayı taktım mı onu elde edene kadar çabalarım ve çabamın sonucu Rabbim istediğimi bana bahşeder.
SORU- Neden Yerel Yönetimler tercih ettiniz ? Bu bölümü yazmadan önce ve şimdiki duygularınız arasında ne farklar var?
KÜRŞAT ADIGÜZEL- Neden yerel yönetimleri yazdım? kısaca şöyle ifade edecek olursam;ben farklı bir meslek seçebilirdim,İstanbul’ daki reklamcılık sektöründe ilerleyebilirdim potansiyelim mevcuttu lakin bu sektörde vatanıma milletime faydam kıt olacaktı.bunun tezatını gerçekleştirmem gerekir dedim ve üniversite sınava girdim.Yerel yönetimleri tercih ettim çünkü; bir ülkenin kalkınması şehirlerden değil taşralardan olur ve bende ülkemin gelişmesinde kalkınmasında fayda sağlamak ve halkımıza daha hayırlı ve gerekli hizmetleri sunabilmek için bu bölümü tercih ettim.
SORU-Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur ve onların sizin gelişiminize bakış açıları nasıldır?
KÜRŞAT ADIGÜZEL-Ailem ve aile hayatımız hoşgörü üzerine kuruludur.zaten aile olmanın gereğidir saygı sevgi hoşgörü edep...babam terzidir.bir zamanlar tokatta terzi dükkanı vardı terzi kamil diye ve daha sonra moda dikimevi adında.Burada ise konfeksiyon sektöründe çalışmakta.annem ev hanımı ağabeylerim ise alüminyum sektöründe.benim bir küçüğüm ise benim ilkokulum olan Refet Angın i.ö.o ’ da 6. sınıfta okumakta.benim bu çabalarıma en büyük desteğim ailemden zaten.hiçbir karşıtlık yok ve aksine ’hep destek tam destek’ modundalar.:)
SORU- kitap okumakta mısınız ? Kitap okumanın size ne gibi katkıları oldu?
KÜRŞET ADIGÜZEL- Evet okumaktayım.şuan ’Türkiye’nin yakın tarihi’ adlı ilber ortaylı’nın yazdığı kitabı okumaktayım.kitap okumak sürdürmüş olduğumuz hayatın tamamlayıcısıdır bence.bana nasıl bir faydası olduğuna gelirsek en basitinden hocalarımızın da dediği gibi kelime dağarcığım gelişmekte ve kendimi daha farklı ve kolay ifade edebilmekteyim.hayata farklı açılardan bakmak ve olayları farklı yorumlamak için bilgi ve tecrübe gerekir.bu bilgi okuyarak tecrübe ise yaşayarak elde edilir ve tecrübeyi yaşayarak elde edeceğim için bana düşen okumaktır ve okumaktayım.
SORU- Arkadaş seçiminde neye dikkat edersin? İyi bir arkadaş sana ne ifade eder?
KÜRŞAT ADIGÜZEL- Arkadaş seçiminde ilk önce davranışlarına bakarım.daha sonra ise fikirlerini ideolojilerini tartarım.bunun sonucunda ise kararımı veririm.bu tutum bana hep güzel insanlarla güzel arkadaşlıklar güzel dostluklar kurmamı sağladı.
SORU- Lise ve Üniversite hayatı arasında ne gibi farklar vardır?
KÜRŞAT ADIGÜZEL- Lise ve üniversite . arasında hep duyduğum şu cümlenin gerçek olduğunu gördüm.’liseli çalışmadan geçer üniversiteli çalışsa da geçemez ’ :)şaka bir yana kişisel gelişimde üniversite . okumanın faydası sayılamayacak kadar fazladır.lisede yüzeysel olarak gördüğümüz ve yahut hiç görmediğimiz konular ve olayları burada daha derin görmekte ve incelemekteyiz.lisede bırak görüşlerini ifade etmeyi ders konusu hakkında biraz fazla konusunca tepki alırken üniversitede ise görüşlerini özgürce ve rahatlıkla ifade etme hakkını bulmaktayız.sadece bu bakımdan dahi lise ile üniversitenin farkını ortaya koyabilmiş olmalıyız.
SORU- anne ve babanızın memleketinde okumak nasıl bir duygu sizin için?
KÜRŞAT ADIGÜZEL- Sadece anne ve babamın memleketi değil orası benimde memleketim.memleketinde okumak farklı bir duygu katıyor insana.biraz rahatlık biraz güven biraz cesaret...
SORU- KPSS ye nasıl bakmaktasınız Bu sınava hazırlanmakta mısınız?Bu meslekte nerelere gelmek istersiniz ?
KÜRŞAT ADIGÜZEL- KPSS hakkında düşünecek bir durum kalmadı bence son yaşanan olaylardan sonra.güya kamu personeli SEÇME SINAVI amma zaten seçilmiş bu personeller.sınav yapmanın mantığı yok bu durumda.diyecek söz yok.dikey geçişi tabi ki düşünmekteyim.neden 2 yıllık üniversite . mezunu olarak kalayım? neden bir kamu yönetimi veya siyasal bilimler okumayayım ? Allah’ın izniyle dikey geçişle 4 yıllığa tamamlamak isterim ve inşallah tamamlayacağım da.Bu meslekte gelmek istediğim yer tabii ki en yüksek makamlardır.ne kadar yüksek makamda olursam milletime o kadar fazla faydam olacaktır.
SORU- Niksar’da okumak sizin için dezavantaj mı yoksa avantaj mı sayılır?
9-Niksar’da okumak bölümüm gereği tabii ki avantaj.Benim bölümüm taşra yönetimiyle ilgili ve bende bir taşrada öğrenim görmekteyim.halkın içinde bir bakıma stajda yapmaktayım.hem okulu görüyoruz hem de bizzat uygulama atölyesindeymiş gibi uygulama fırsatı buluyoruz.taşra halkının ihtiyaçlarını görerek ve yaşayarak öğreniyoruz ve inşallah . ilerleyen vakitlerde bir konuma gelirsek bu sorunları çözmek için daha fazla ve yararlı projelerimiz olacaktır.
SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin daha çok gelişmesi için neler önereceksiniz ?
KÜRŞAT ADIGÜZEL- Henüz 3 buçuk aydır bu üniversitedeyim ama gelişimini ve hızını fark ettim.yeni bölümler açılarak hızla büyümekte ve kalitesini yükseltmektedir.bir Tokatlı olarak bu bana hem övünç hem de mutluluk vermektedir.Üniversite yönetimimize rektörümüz Mustafa Şahin Bey’e ve Niksar sosyal bilimler MYO müdürü Hasan Hüseyin bey ve yardımcısı ve değerli hocamız Onur beye teşekkürlerimi sunarım.
SORU- Gençler genelde çekingen ve içine kapanık siz ise aktif , girişken yeni insanlarla tanışmaktan hoşlanan insansınız bunu neye borçlusunuz ?
KÜRŞAT ADIGÜZEL- Bunu aileme ve bulunduğum ortama borçluyum.Biz bulunduğumuz ortamda kendimizi daha fazla geliştirme fırsatı bulduk ve ister istemez bir nebze de olsa hatipliğimizin gelişmesinde faydası oldu.Gelişimimde emeği geçmiş herkese teşekkür ederim.Rabbim hepsinden razı olsun inşallah.
SORU- Son olarak neler anlatacaksınız
KÜRŞAT ADIGÜZEL- Bu konuda son sözlerim olarak,bireylerin kendilerine bir hedef koymalarını ve o hedef doğrultusunda inançla ve azimle çalışarak ilerlemesi gerektiğini vurgulamak isterim.Amacınız ne olursa olsun,ister bir dükkan açmak,ister holding kurmak,ister başbakan cumhurbaşkanı olmak isterse de dünyanın düzenini değiştirmek ne olursa olsun önce buna inanmalı ve bu yolda azimle çalışılmalıdır.ve görülecek ki Allah yardımcı olacaktır.
sözüme başlarken söylediğim gibi bu röportajı yapmamıza imkan tanıdığı için Rabbimize sonsuz şükürler olsun ve size de bu güzel röportaj için teşekkür ederim.Rabbim yapacağımız her çalışmayı vatana millete faydalı kılsın inşallah.Selamın Aleyküm...
Teşekkür ederim Kürşatçığım öğrenim hayatında ve iş yaşamında başarılar dilerim.
TURAN YALÇIN-TOKAT