- 963 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rap Muzik Sanatçısı Sargon Agade ile Röportaj
GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT BÖLÜMÜ ÖĞRENCİSİ VE RAP MÜZİKSEVER VOLKAN ÇIĞIR” KEŞKE ATALARIMIZ DA RAP MÜZİKLE UĞRAŞSAYDI” DEDİ
İsteyen ve kendini ifade ederek sesini kamuoyuna duyurmak isteyen gençlerle röportaj yapmaya ve onların duygularını kamuoyu ile paylaşmaya devam etmekteyiz.
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Volkan Kardeşim?
VOLKAN ÇIĞIR- 1990 Gaziantep doğumluyum.İsmim Volkan Çığır. 2 Kardeşiz Şehit Şahin lisesinden mezun oldum. Şu an Tokat’ta Gaziosmanpaşa Üniversitesi Edebiyat Bölümünde okumaktayım. Rap müzikle uğraşmaktayım. Rap müzikteki mahlasım Sargon Agade
SORU- Edebiyat Öğrencisi olmanıza rağmen Rap Müzikle ilgilenmeniz nereden kaynaklanmakta?Rap Müziğe Başladıktan sonra hayatınızda ne gibi değişiklikler oldu ?
VOLKAN ÇIĞIR- Rap Müzikle lise yıllarında tanıştım.Bir gün televizyonda muzik dinlerken Sagopa Kajmer’in Baytar parçası dikkatimi çekti. Ardından Ceza’yı dinledim ve Rap Müzik damarlarıma yavaş yavaş aşılanmaya başladı. Dinledikten sonra da sevmeye başladım.Rap Müzik benim dilimdeki kilidi kırmaya , düşüncelerimi ve fikirlerimi esarete kavuşturmaya yardımcı oldu.
SORU- Bize ailenizden bahseder misiniz ? Anne ve babanız ne iş yapar, kardeşleriniz nerede okuyor ve onların sizin bu çabalarına bakış açısı nasıldır ?
VOLKAN ÇIĞIR- Ailem Gaziantep’te ikamet etmekte. Babam bir şirkette çalışıyor. Annem ev hanımı . Kardeşim okulu bıraktı. Şu anda ne yaptığı hakkında bir fikrim yok. Ailemin bana desteği her zaman sonsuz. Babam facebooktan tüm parçalarımı beğenerek dinlemekte.
SORU- Rapteki adınız Sargon Agade isminin anlamı nedir ?
VOLKAN ÇIĞIR- Sargon dünyaya hakim olan ilk İmparatorluk olan Akad’ların kralının ismi. Yani Sargon Dünyaya hakim olan ilk imparator. İsmimin anlamı buradan gelmekte.
SORU- Rap Müzikte sevdiğiniz, beğendiğiniz ve etkilendiğiniz kimler var?
VOLKAN ÇIĞIR- Şu anda hoşuma gidenler , dinlediklerim arasında PİT 10 Şanişer, Şehabe gibi isimler var. Tüm Rapçilere saygım var. Ama Arabesk Rap yapanlardan hoşlanmıyorum birkaç isim dışında.
SORU- Rap Müziğe özentilik diyenler var. Amerikalı Rapçilere özenildiği , onları taklit ettikleri söyleniyor. Bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz ?
VOLKAN ÇIĞIR- Bu konu hakkında , keşke atalarım Rap Müzikle uğraşsaydı da bizde onlardan öğrenseydik diye düşünüyorum. İnsanoğlu yüzyıllar boyunca birbirinden etkilenerek bu duruma geldi ve bu şekil etkilenmelerde dünyanın sonuna kadar devam edeceklerdir. Özenti ve taklit diyerek milleti yaptığından soğutmanın hiçbir anlamı yok.
SORU- Tokat’taki hip hop sevenlerin Rap Müzikle ilgisi nasıl ? Tokat’ta bir çok Rapçi bulunmakta bunlar hakkında ne düşünüyorsunuz?
VOLKAN ÇIĞIR- Allah sevdiği kullarına dünyada iken azap çektirirmiş. Ben inanıyorum ki Tokat’taki tüm öğrenciler Allah’ın sevgili kulu. Çünkü Tokat’ta azap çekiyorlar. Azap melekleri esnaflar olsun, varlığından şüphe ettiğim Tokat Belediyesi olsun öğrenciler için cehenneme çevirmişler burasını Hip hop adına sadece Üniversitede bir grup kurulmuş. O da egoist benliklerin oluşturduğu bir gruptan öteye geçememiş. Birkaç kişi ile tanıştım. Tokat’ta onların dışında Rap adına bir varlık göremedim.
SORU- Gaziosmanpaşa Üniversitesinin Bahar Şenliklerinde kimleri görmek istersiniz ?
VOLKAN ÇIĞIR- Rap camiasından birkaç isim görmek isterim kim olacağı fark etmez.
SORU- Başka neler anlatmak istersiniz ?
VOLKAN ÇIĞIR- Özellikle böyle bir röportaj için sizlere çok teşekkür ederim. Ben Tokat’taki tüm hip hop severlere bir şeyler yapmak için birleşmeye davet ediyorum. Bize facebooktaki sayfamızdan ulaşabilirler. Tüm Müslüman alemine barış, sevgi ve Allah’ın şefaatini dilerim.
Teşekkür ederim.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.