- 1155 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
FARKLI YÖNLER VE RENKLER
FARKLI YÖNLER VE RENKLER
Köşe yazarlığımdaki, ilk yazı yazdığım günü hatırlıyorum, hayatın güzel yanlarını, çevremizi korumayı, milli ve dini bilgileri, sosyal olayları irdelemeyi, siyasetteki davranışları, öğrenci, aile, okul ilişkilerini yorumlarken, içinde yaşadığımız şehrimizin sorunlarına çözüm olacak bazı eleştirilerimizi düzgün ve anlaşılır halde okuyucuya sunmak elbette zor oldu…
Hatta bir edebiyat branşındaki arkadaşım, yazdıkça ilerletirsin dedi, haklıymış, Öyle de oldu diyebilirim… Kararı siz değerli okuyucularımız tahlil edecek, yorumlayacaksınız…
Farklı yön ve renkler nasıl ki her kişide ayrı oluyorsa herkesi memnun edebilmek çok zordur.
Toplum, Tv ve radyolardan etkilendiği gibi, gazete ve dergilerdeki yayınlardan da etkilenmektedir. Yerel basınımızın sorunları ne yazık ki bana göre fazladır. İmkânlarımız ölçüsünde yetkililere, iş adamlarımıza köşemizde bazen eleştiri boyutunu aştığımız yönlerimiz de olmuştur.
Neden bunu yapıyoruz sizce?
Okuyucularımızdan, gelen isteklere çare bulunsun, toplumun dertleri de böylece azalsın…
Ülkemiz da yapılan siyasi, idari çalışmalarda başarılar, diyaloglar, sevgi, hoşgörüyle halledilsin…
Hünkâr, Hacı Bektaş-ı Velinin de belirttiği gibi,”İlimden gidilmeyen yolun sonu karanlıktır, İncinsen de İNCİTME”…Benim en önem verdiğim ilkelerim olmuştur.
Toplum kültürel yapısı zengin insanlarımızla doludur, hatta birçok okuyucularımızla konuşmalarımızda bize yön ve renklerin armonisini sunmaktadır...
mesafeler aldığımız konuların başında Eğitim ve Sağlık gelmektedir diyebilirim, yazılarım da bana teşekkür edenler olduğu gibi, eleştirenler de oldu ve kendimizi gelen eleştirilere göre dizayn ederek, konu şeklini değiştiriyorum, ara sıra…
Tıpkı farklı şehirlerde, kasabalarda, köylerde, yaşayan insanlarının, sohbetlerimizde, bizim ilde şunlarda vardı, Neden burada yok! Kalite burada azalmış…
Sosyal yaşantı neden az?,Gençlere neden maddi destekler fazla verilmektedir…
Kişilerle konuşmalarımız, okuduğumuz kitaplardan da bazen alıntılar yaptığımız konularda, Türkiye’mizin değişik, yerleşim alanındaki, iklim şartlarına uyumları bizlere de, ışık ve ilham vermektedir.
Her insanda bir parça da olsa her bir kişiliğin renginden muhakkak vardır…
Birebir ilişkilerimde mavi kişiliğimi bazen ben öne çıkartıyorum, bunun faydasını da görüyorum. Çünkü insanlar eğlenceli bir kişiyle konuşmayı daha çok severler. Bazen de sarı kişiliği öne çıkarttığım da ara sıra oluyor. Yeşil kişilikli olmak bizim topluma göre tam uyumlu olmuyor… Kırmızı renkli kişilikler ilçelerde bana göre daha çok olduğunu verdiğim seminerlerimde tespit ettim.
İlimizdeki açılan bir özel kurstaki iletişim uzmanı ile konuşmuştum aylar önce, her şeyi ben biliyorum dedi ki bu en büyük eksikliktir bana göre…
Katıldığım Kişilik gelişimi derslerinden aldığım şey şu:
Karar verirken enine boyuna iyi düşünmek lazımdır…
Yunus Emre,Nasrettin Hoca,Dört farklı yönü olan büyüklerimizdendir.Herkes onları sevmez mi…İş adamlarımızın ,bazıları,bu konuda bana göre eksik yönleri bu yönleri bulamamasıdır..Ne deyim ,İsim versek uygun olmaz.Sorarlarsa konuşmamız daha etkili oluyor..Ayağımızla gidince nazlananlara,kış şartlarındaki soğuk havalar nedeniyle bereketli karı bol satışlar yapmalarını candan diliyoruz…
Bu nedenle ki farklı yönler ve renkleri iyi tahlil etmemiz lazımdır…
Bunu başaran çok iyi işadamlarını, siyasileri, idarecileri tebrik ediyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.