- 959 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
VIDI VIDI
- Hu herif ! Bir bak hele bana. Ben, Huri kadına gidiyom. Azcık halleşip gelirim. Merak etme beni. Gelince de, tarhana çorbanı kaynatırım.
- Gene nereye gidiyon be kadın. Heç evde durduğun yok ki zati. İşin gücün elek satmak.
- Aman be, sen de benim gezmemi görüyon. Sen gayfeye giderken ben bişey demiyom.
- Hah ! Her şey bitti. Benim gayfem gözüne batıyo. Kadın, ben oraya stresimi atmak için gidiyom.
- Sadece sende var siteres sankim. Ben de heç yok. Evin bi dünya işini gör, acık gezmem de göze gözüksün.
- Aman be ne edersen et. Garı milleti değil mi ? Vıdı vıdı çenenizden durulmaz. Allah sizin şerrinizden korusun.
- Siz pek sağlamsınız yani. Sütten çıkmış, ak kaşık sankim. Ah ana ah ! Beni neye kız doğurdun ki zati.
- Sankim ananın elindeydi. Ölmüş kadına ne kızıyon şimdi.
- Ne yapam, ona yetiyo gücüm. Herif, ben gidiyom. Afakanlar bastı valla. Kendi kendine söylen dur.
- Bana bak garı, getirme yanına. Gitmeycen diyom sana. Ağzımdan kötü söz çıkacak.
- Ne sözü çıkacamış bakam. Çıksın da göreyim. Gidiyom işte.
- Bir git de göreyim bakam. Bak söylersem sonu iyi olmaz.
- Ne deyeceksen de bakam.
- Bak şimdi “ Boş ol “ diyecem.
- Herif sen ne dediğinin farkında mısın ?
- He, farkındayım . Geri dön. Yoksa boşarım alimallah seni
- Aman be ! Boşarsan boşa.
- İsyan ha ! Senin gibi isyankar garıyı ne yapam ben .
- Huysuz herif, sana verdiğim emekler, gözüne dizine dursun emi !
- Aptal garı ! Esas benim sana verdiğim emekler, yedirdiğim ekmek, üstüne aldığım çullar zehir zıkkım olsun.
- Delirdin mi sen herif. Ne hakkın var ki ! Tarlada, tabanda ben ırgatlık ettim. Kendi ekmeğimi kendim kazandım . Sen ne yaptın. Gayfede, pişpirik oynadın. Başımda sadece gocamdın. Çoluğumun, çocuğumun hatırına katlandım sana. Sünepe herif. Boy desen boy yok. Para yok, pul yok. Yakışıklılık desen hiç yok.
- Neye erim dedin o zaman bana.
- Neye demeyeceğidim. Anam babam, kücücük yaşta verdiler beni sana. “ Bu senin erin. Onun sözünü dinleyecen. Ne derse yapacan, isyan etmeyecen. Dövecek de, sevecek de , o evden ancak ölün çıkacak “ Dediler. Beceriksizidin, yakışıklı da değildin emme başımda benim için güvenceydin. Sonra bakıyodum başka garılara, onların da benden farkı yoğudu. Kendi kendime, “ Demek ki bizim köyün erkekleri de, garıları da aynı fabrikadan çıkmış “ Diyodum.
- Demek sen beni hep küçük gördün. Yazıklar olsun sana.
- Herif, küçük görseydim, bırakır gideridim. Öyle böyle kaç yıl geçirmişiz. Hadi girelim evimize. Sıska da olsan, beceriksiz de olsan benim erimsin. Huri kadın azcık hastaymış da, çorba yapmaya gideceğidim. Sen de öyle ters cevap verince, anarşistlik damarım kabarıvedi işte.
- Ah benim vefalı kadınım. Ağzımdan çıkıverdi birden o kötü sözler. Hadi git de yapıver hasta çorbasını Huri kadına. Selamımı da söyleyive.
YORUMLAR
o kadar gerçekci ki genelde hep seyrettiğim tablo söylenirler neymiş efendim ''seni görmeseydim de seni almasaydım '' da tut daha bir sürü ama bir bakmışsın ki aradan çok geçmeden yine her şey eskisi gibi yemekler yeniyor sobetler ediliyor... şimdiler de ise herksein gözünün uçunda boşanma varki en küçük lafı çekemiyorlar :( ağar beyin yorumuna katılıyorum bu hususta...
kalemin daim olsun canım sevgilerimle yemek arası gibi geldi bana....
Vıdı Vıdı'da kadın itaatkârlığını gördüm...
Anaya, babaya ve eşe karşın...
"Anadolu'nun Sus Dudaklı Kadınları" işte...
Ama bu kadınımızın bunca yıldan sonra dili sus kalmamış... Hem sussa ne olacak susmasa ne... ömür bitti bitecek derken...
Hem düşündürdü yazı hem de gülümsetti...
Güzel bir anlatımdı. Kutlarım.
Sevgimle
İstemeden kulak misafiri olduğum “hu herif” ve “be kadın” rumuzlu karı kocanın hoş sohbetlerinden edindiğim izlenime göre yaşlar yetmiş ve üzeri gibi gözüküyor. Zira genç ve dinamik bir çiftin gerçekleştirdiği böyle bir vıdı-vıdı nın sonu ya karakolda ya da “be kadının” annesinin evinde biter genellikle.
Havada uçuşan terlik, tencere, tava sesleri de cabası.
Her iki tarafta da yetmiş yaşın tecrübesi olayın tatlıya bağlanmasında ki en belirgin faktör. Bu yaşlarda böyle tatlı sohbetler monotonluğu önleme ve dinamizm adına tabiri caizse ilaç gibi gelir dersek yeridir hani. Annemle, babamdan biliyorum :-)
Merak etmeyin saman alevi gibi hep kısa sürer.
Saygılar, selamlar
Yazının uyarısını tacettinden aldım eskiden favori listemde olanların yazısı yayınlanınca bana uyarı geliyordu. Şimdi gelmiyor Tacettin uyarı sadece şiirlere geliyor diyor....Her neyse
Bu aralar sağlık sorunlarım nedeniye pek dışarı çıkmıyorum... Yazına benzer tatlı bir söyleşiyi (!!!!!) dün biz hanımla yapmıştık...Hemen koştum dış kapıyı açtım Nermin bacı karşı daireye taşındı da haberim yokmu diye....
Çok gerçekci bir yazı...Hakikaten belirli bir yaştan sonra bu olaylar sık sık tekrarlanıyor. Tarz da şimdiye kadar sende hiç görmediğimiz değişik bir tarz ve çokta başarılı...
Selam ve sevgiyle bacım....
ve böylece ikiside stres atmış oldu....nermin kardeşim...bu yazdığın...çok zordur....iki kişiyi konuşturarak araya hiç bir anlatım koymadan tiyatro gibi.....okuyucu dekoru ve kostümleri kafasında yerleştirdi...oynayan karekterleri gözünün önünde canlandırdı. kişileri görmüş tanımış gibiydi...bak yaza yaza nerelere geldin farkındamısın....kutluyorum....çok zor olanı bu kadar kolay ve güzel başardığın için...sen durma yaz...bu işi çok farklı yapıyorsun....saygılar
Başlık ilginç: "vıdı vıdı".
Eee! İşte böyle insan yaşlanınca evde hanımla ağız dalaşı yapıyor ne yazık ki!
Her iki taraf da dikleşiyor birbirlerine karşı.Bu da kimsenin kimseye eyvallahı kalmadığı anlamına geliyor herhalde.
Valla Nermin gecenin bu saatinde beni güldürdün ya Allah da seni güldürsün e mi!.
Selamlar.