YANDIK… YANIYORUZ… YANACAĞIZ…
Gündem değişir, hem de hiç durmaksızın değişir benim ülkemde. Ama Fransa’da bu kadar kolay değişir mi yahut Yunanistan’da. Olsun yahu biz severiz memleketimizi yinede. Bayılırız havasına suyuna; şarkımız bile var öyle…
Yandı arkadaşlar farkında mısınız bilmiyorum ama tarihimizin göbeğinde oturan, yedi ceddimizin ruhunu taşıyan, bizi gerçekten biz yapan şey yandı. Biz tarihi öğrenmekten bahsediyoruz değil mi? Hadi bırakın bu patavatsızlıkları… Önce korumasını, sonra sahip çıkmasını bilelim. Varsın öğrenmeyi verelim! Pervasızlığı bırakalım yeter belki…
İstanbul diyoruz… Böyle ağzımızın kenarından sular saçarak hem de. Boğaz diyoruz heybetli heybetli, Dolmabahçe diyoruz gerine gerine, bahsederken Mimar Sinan’dan şeyimiz kabarıyor. Ama iki dakika unutup, üç dakika da satıyoruz.
Gazeteciler… Yeryüzünün en kaypak meslek sahipleri! Girin bakın Twitter hesaplarına, okuyun yazdıklarını, köşe yazılarını. Unutup gittiler daha dört gün önce göz göre göre yakılan koskoca HAYDARPAŞA GARIMIZI.
Ama iyi bilir bizim ilim irfan sahiplerimiz işini. Onların şimdi bir gündemi var, bol ekmekli, bol kaymaklı… Nedir mi? Wikileaks yahu, duymadınız mı? Yeni çıkan bir krem sürdükçe kayganlaşıyor insan vücudunda...
Devlet politikaları, uluslar arası dengeler, global dünya… iyi hoş da şu saatten sonra kimse bana Tarihimizi öğrenelim demesin. Gidip Fatmagül’ün Suçu Ne? yi izlerim, keyfime bakarım…
Bende büyüklerime uyup hemen Wikileaks hakkında görüşlerimi sıkıştırayım araya…
Belgeleri gizli bilgisayar ağından çalarak Wikileaks sitesine ileten Bradley Manning, ABD Dışişlerine ait 2500 belgeyi yayınlattı. İçinde Suudi Kral’ından İngiltere’sine, İtalya’sından İran’a operasyonunu tutunda Türkiye’sine kadar birçok derin dosyalar var. Tabi bizi ilgilendiren kısım yine bize giren çıkan. Özellikle Sayın Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül ve Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan arasındaki gizli kalmış sıkı rekabet ve iktidar partisinin bölünüp, bölünmeyeceği gibi unsurlar. Kendi iç dinamiklerimizi etkileyecek daha birçok unsur…
Yılmaz Özdil ne diyor Çarşamba günkü yazısında ‘’ Wikileaks skandalının en skandal tarafı, skandalları herkesin biliyor olması.’’
Daha çok kaynar bu kazan bizde merakla takip etmeye çalışıyoruz. Göreceğiz önümüzdeki gelişmeleri.
Gelecek tarihimizi oluşturmak için yeniliklere ve güce ihtiyacımız olmalı elbette. Gerekirse de biraz karanlık oyunlar kurulabilir insanları etkilemeden. (çok yaptılar) Ama geçmişimizi yaşatanlar insanlar değildir, ürettikleridir, kazandırdıklarıdır. Mimar Sinan’ı eserleriyle anıyoruz, keza Fatih’i, yine en başta Atatürk’ümüzü ya da Nazım Hikmet’i. Eserleriyle anıyoruz. Biz onların bıraktıklarını, bize sunduklarını korumazsak delik sepete yumurta koymaktan başka bir şey yapmayız.
Değerli dostlar, sevgili okurlar… Lütfen öncelikle korumayı bilinç edinelim, öyle önerelim büyüklerimize, öyle öğretelim küçüklerimize. Zaten bilgi ve birikim kendisi bizi hiç yormadan gelecektir.
Doğuşan IŞIK
Not: Fotograf Habertürk Gazetesi internet sitesinden alınmıştır..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.