BİR ÜLKENİN DEĞERİ SİZİN ELİNİZDE ÖĞRETMENİM!
Bakanlar Kurulu 11.11.1928 tarihinde Atatürk’e Başöğretmenliği unvanını verdi.
Atatürk’ün 100. Doğum yıldönümü olan 1981 yılında, 24 Kasımın her yıl Öğretmenler Günü olarak kutlanması kararlaştırıldı.
Mesleğe yeni başlayan öğretmenler 24 Kasımda Öğretmen Andı içerler.
Atatürk,Kurtuluş savasında öğretmenlerin bir ülkenin kalkınmasındaki çabasını yakından izlemiştir.
Öğretmenlerin önemini ve değerini şu sözlerle özetlemiştir;
“Ülkemizi gerçek hedefe, gerçek mutluluğa kavuşturmak için iki orduya ihtiyaç vardır: Biri vatanımızı kurtaran asker ordusu, diğeri milletimizin geleceğini yoğuran irfan ordusudur.”
Hayata attığımız adımların güven kaynağı ilki aile ikincisi de öğretmenlerdir.
Güven dolu bir ailenin ve eğitim öğretim merkezinde yetişirsek o denli hayata karşı kendine güvenen bireyler olarak yetişiriz…
Bir çocuğun hayattaki gidişatını çizen aile ve öğretmendir .Kimi
Zaman ailenin etkili olamadığı yerlerde öğretmenler etkili olur.
Çocuğun okulu sevmesini öğretmene ve okumayı sevmesini hem aileye hem de öğretmene bağlarım…
Cumhuriyet ilköğretim okulunda sadece1.sınıfı okutan Aydanur öğretmenim sayesinde okulu ve kitap okumayı da annem sayesinde çok sevdim.Matematik dersini de özel eğitim aldığım Osman öğretmenim sayesinde çok sevdim .Ne yazık ki lisedeki kimya öğretmenim ve matematik öğretmenimin yüzünden de matematik,kimya derslerinden nefret ettim.Fizik bölümünü okurken ikinci sene edebiyat bölümüne geçtim..Bu benim hayat çizgimin de değişimiydi istediğim bölümler ideallerimin sapmasına sebep olmuştu…Öğretmenin bir çocuğun kaderindeki rolü o kadar büyük…
Öğretmen;bir çocuğun ve bir ülkenin kaderini elinde tuttuğunun farkında olmalı ki ve paha biçilmez eserler yaratsın..
Ülkemizde her yıl değişen, rayına oturmayan düzensiz eğitim, öğretim sistemi ne öğrencileri ne de öğretmenleri daha verimli olmaya maalesef ki teşvik edemiyor …
Milli Eğitim`in 2009 Raporu`ndaki veriler vahim: Türkiye`de 133 bin 317 öğretmen açığı var. En çok ihtiyaç 18 bin 373 öğretmenle okul öncesi eğitimde... 26 bin eğitim kurumunda bir tek yardımcı personel bile yok. Önemli bir sorun da bölgeler arası dengesizlik. Mevzuat da sorun yüzünden Şırnak`a 2003-2008 arasında atanan 5 bin 129 öğretmenden 4 bin 609`u görev yerlerini kısa sürede bıraktı. Okulların yüzde 50`si `vekil`lerle yönetiliyor.
O kadar çok öğretmen açığı olan bir ülkenin o kadar çokta atanmayı bekleyen öğretmen adayları var…Artık bir çoğunun beklemekten umudunu yitirmiş onca yıl okumuşluğunu bir kenara bırakarak alakasız işlerlerde çalışmaya başlamış…
Atananlarda mevzuat yüzünden işi bırakıyor…
Bir çocuk okula gitmeye başladığında herkes tarafından sorulur “büyünce ne olacaksın?” Çocukta ilk önce gözünün önündeki öğretmene özenerek “öğretmen olacağım “diyerek hayallerine gelecekle ilgili ilk ideallerini oluşturmaya başlar…
Öğretmenlikle hayali değişmese ilköğretimde ve lise yıllarında ailesinin maddi ve manevi desteği ile idealli için çalışmaya başlar. Dershane ,özel öğretmen,ders programına ,üstüne üstelik her yıl değişen eğitim sistemine ve sınav sistemine rağmen kazanırsa önünde zorlu üniversite yılları. Orada ki birçok problemi aşıp mezun olduysa tam kendisi ve ailesi nefes alacakken öğretmen adayı atama beklemeye başlar.
Şanslıysa ki bu bence şansa bağlı değil devlete bağlı! atama çıkar Seğer atama çıkmasa hayatı idealleri ve ailenin emekleri bir anda beklemekle okuduğu yıllara geri gider her geçen gün öğretmen adayının,ailesinin ve devletin aleyhine işlemeye başlar…
Ülkenin kalkınmasını sağlayacak öğretmen adayları sokaklarda işsizlikle okullarda ki öğretmenler ise sürekli değişen eğitim sistemi ve maddi zorluklarla mücadele ediyor…
Her yıl yapılan okul yaptırma kampanyaları ise ayrı bir muamma…Eğitim öğretimi bazı çevreler bina yaptırarak kurtardıklarını zannediyor…Yapılan o kadar çok okul binaları var ki içleri boş öğretmen yok dolayısıyla öğrenci yok yani öğretim yok….Nereye gitti kampanyada toplanan paralar tuğla,çimento…Eğitim nerde ?
Okumak isteyen insanın önünde tek engel eğitim verecek insan bina değil?
Önce bu ülkenin okullarında yetiştirdiği, zamanını ,emeğini verdiği öğretmen adaylarının okumayı çok isteyen çocuklarımızla birleştirin onlara sonra bina yapın göreceksiniz ki onlar okumaya aç okutmaya aç nerde olursa açlıklarını giderirler…Bina yaparak eğitime katkı da bulunduk diye övünmeyin içini dolduracak öğretmen yoksa bence utanın…
Bu ülkenin Eğitime,öğretime hizmet etmiş,saygınlık kazandırmış öğretmenlerine sahip çıkması ve eğitim,öğretime saygınlık kazandıracak öğretmen adaylarının bir an önce iş başı yapması lazım…
Socrates ise öğretmenin ve öğretmenliğin önemini, “Dünyada her şeye değer biçilebilir, ama öğretmenin eserine değer biçilemez. Çünkü onun eseri hem her şeydir hem de hiçbir şeydir.”demiştir.
Ülkemizin öncelikle, İrfan ordusuna sahip çıkacak devlette ve istikrarlı eğitim öğretim sistemine, paha biçilmez eserler yaratacak irfan ordusuna ihtiyacı var.
TÜM ÖĞRETMENLERİMİN VE ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLER GÜNÜ KUTLU OLSUN..
Dilek AKINCILAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.