- 637 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN
Bugün hepimiz için ayrı bir anlam ve önem taşıyan öğretmenlerimizin günü. Hepimizin bugünkü yerlerini almasında büyük emekleri olan öğretmenlerimizi sadece bir günde anmak tabiki yeterli değil. Onların haklarını kolay kolay ödeyemeyiz. Şöyle bir düşününce gerçekten büyük insan olduklarına karar veriyor insan.
Okumayı yazmayı bile bilmezken, kalemi bile doğru dürüst tutamazken öğretmenlerimiz sayesinde herşeyi öğreniyor ve dünya ile iletişimimizi daha kolay ve rahat sağlıyoruz. Ya onlar olmasaydı neler yapardık. Ama ben öğretmenlerimizin halen hakettiği değeri gördüklerine inanmıyorum. Hala onların yaptıkları işe değer vermeyen bazı örümcek kafalı insanlar olduğunu düşünüyorum.
Hayatlarında bir harf öğretmeyi dahi beceremeyen insanlar kalkıp öğretmenin yaptığı eğitimi eleştiriyor. Bir eğitimciyi eleştirebilmek için o seviyede olmak gerekmez mi? Bu tür dengesizlikle karşılaşan öğretmenlerimiz yine de nazik ve saygılı olup seviyelerini bozmuyorlar. Ama karşısında anlayacak kişi yok.
Annem ve teyzem öğretmen oldukları için neler yaşadıklarını ve hangi şartlar altında öğretmenlik yaptıklarını gayet iyi biliyorum.
Annem sağlık sorunları nedeniyle erken emekli olmak zorunda oldu. Ama teyzem dile kolay tam kırk bir yıl çalıştı. Söylerken kolay gibi geliyor. Bir de bunu yaşayın. Üstelik devlet dairesine gelen vatandaşı azarlayarak değil anasının kucağından gelen hiçbir şey bilmeyen çocuklarımızı eğiterek geçen kırk bir yıl ve istedikleri sadece hak ettikleri değeri görmek ve yaptıkları işe saygı duyulması.
Bu ülkede bir öğretmen hala para sıkıntısı çekip başka işler yapmak zorunda bırakılıyorsa bundan herkesin utanç duyması lazım. Hepimizin bir yere gelmemize olanak sağlayan kişiler öğretmenlerimizdir. Bu ilköğretim, lise veya üniversite hiç fark etmez hepsinin bizim hayatımızda çok önemli rolleri var. Biraz bunları düşünüp onlara layık oldukları gibi davranalım.
Bu vesile ile başta başöğretmenimiz Mustafa Kemal ATATÜRK’ün ve onun izinde bayrağı taşıyan eğitim ordusunun kahramanları öğretmenlerimizin ‘24 Kasım Öğretmenler Günü”nü kutlar, saygılarımı sunarım.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.