- 2724 Okunma
- 22 Yorum
- 0 Beğeni
HAYATIN İÇİNDEN MİSİNİZ?
Hep bildiğim yerlerden çıktı! Çok güzeldi. Üstelik hiç de çalışmamıştım. Baştan sona doğru çıktı yaptıklarım! Bu söylediklerimi hayat için kullanmış olsaydım hep birlikte kahkahayla gülerdik herhalde…
Hayatımız boyunca çeşitli amaçlarla pek çok sınava girdik ama insanın en zorlu sınavı yaşadığı hayat olsa gerek Bir sürü testten geçiyoruz üstelik şıkları olmayan. Okulun verdiği teorik bilgiler, ana ve babamızın “aman ha!” diye başlayan nasihatleri dışında uygulamalı derslerimiz, tamamen hayatın içinde bizzat yaşayarak oldu. Kâh güldük, kâh ağladık. Zorlandık da bazen. Hala da çözmeye ve öğrenmeye çalışıyoruz. Adına da tecrübe diyorlar işte. Tecrübenin iyi veya kötüsü olmaz tecrübe tecrübedir.
Hayat yorar mı insanı? Ya da cilve yapar mı? Yolları sarp ve dikenli midir? Harcar mı bozuk para gibi? Çekilmez midir? Geldim, gidiyorum anlayamadım şu hayatı diyenlerden miyiz? Acaba hayata çok mu yükleniyoruz? Hayat; taşı toprağı, havası ve suyuyla bir cennet aslında.. Hayat iyi ki duymuyor, hissetmiyor yoksa hayıflandığımız her söz için kahrından ölür giderdi! Yolunda gitmeyen ne var ne yoksa garibim hayatı muhatap almışız.. Hayatın ne suçu var ki? Suç; bazen yaşadığımız çevre, bazen geçim sıkıntısı bazen de iletişimsizlik değil mi?
Nasıl olsa cevap hakkı yok! Hayır yanılıyorsun, bu konuda sen hatalısın demiyor ya hayat! Oh veryansın etmek ne de kolay.. Düşünüyorum da belki de suçu genel kavramlara yüklemek ruh sağlığımıza iyi geliyor onun için böyle davranıyoruz kimbilir… Hem dedikodu da sayılmaz. Tabi hayat isminde bir arkadaşımız yoksa…
Hayat aşağı hayat yukarı! Hayatımızı daha yaşanılır kılmak için ne yapıyoruz acaba? Kendi adıma konuşmam gerekirse mümkün olduğunca şükretmeye çalışıyorum. Hayattan beklentilerimi hayallerim ölçüsünde değil de biraz daha mantık sınırları içerisinde tutuyorum. Ayağımızı yorganımıza göre uzatmayı öğrenmişiz ama hayallerimize sınır koyamamışız bir türlü.. Yatağı da yorganı da aşıyor bazen.. Beklentilerimize bir limit koymazsak, hep daha fazlasını istersek bence gerçekleştiremediğimiz şeyler için gereksiz yere üzülürüz. Her şeyin bütçesini yaptığımız gibi sanırım beklentilerin de hesabını ince ince tutmak gerekiyor.
İnsan çoluk çocuğa karışınca hayattan beklentileri biraz boyut değiştiriyor. Kendisi için değil de çocukları için yaşar hale geliyor. Acaba yaş gençken daha mı çok giysiye öte beriye önem veriliyor bilemiyorum. İnsan olgunlaştıkça çocuğu yesin, içsin, giyinsin, kuşansın, rahat ve güzel bir hayat sürsün istiyor.. Kendisini ikinci plana atıveriyor. Maneviyat duygusu daha ağır basıyor.
Kimseye muhtaç ve gebe olmadan, onurlu, başı dik, hesabı her an her dakika verilebilir bir hayatı, ailemiz ve sevdiklerimizle; huzurlu, sağlıklı ve mutlu sürdürebilmek nasip etsin Allah hepimize..
“Hayat üç günden ibarettir; dün, bugün, yarın. Hz. İsa” Ne kadar güzel bir söz.. Şu üç günlük dünyada kalp kırmaya, gönül koymaya, aşırı hırsa, nefrete ne gerek var ki.. Savaşın yerini barış, düşmanlığın yerine dostluk alsın hep..
Nerelisiniz sorusunun cevabı sanırım hepimiz için ortak "Hayatın İçindeniz".
Yaşanası güzel günler diliyorum hepinize..
Sevgilerimle..
YORUMLAR
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
yine çok güzel bir yazınız aysel abla ,uslubunuzu çok beğeniyorum ve bu yüzden kendime yakın hissediyorum sanırım,bu akıcılığınızın hiç bozulmaması dileğiyle...
Aysel AKSÜMER
BETÜL KAYA
Aysel AKSÜMER
hayat dost doğru bir yol değil ki dümdüz ovada yol alalım
hep zikzaklar, kavisler , bayır aşağı in bayır yukarı çık kan revan içinde...
kimisi koşturarak çıkar kimileri ise hep benim gibi oflaya puflaya
haytla ilgili beynimde küflenmiş bir kapıya tostlattın beni
sanki içimdeki boşlukta her saniye dakika daha da büyüyor
bu yazınızla bir kırbaç daha yedim hayattan :))
kaleminiz her daim çağlasın
Aysel AKSÜMER
Hayat bizi bilinmedik bir yerlere sürükler durur.Ne istediğimiz mi yoksa farkında olmadan neye sahip olduklarımız mı..
Hayat bizim isteklerimiz doğrusunda gelişiyor , olaylar, yaşam hiç bir şey elimizde değil.
Farkında olmadan ve başardığımız şeyleri bile kendimize mal ediyoruz.
Çok karışık hayat gel de çok işin içinden.Bir muamma, bilinmezlik.
Önemli olan elindekilerle yetinip mutlu olmasını bilmek ve olayları iyimserlikle karşılayıp aşırılığa gitmeden yaşamı en iyi şekilde sürdürmeyi başarabilmek..
Harika bir konu ..sevgilerimi yolluyorrum...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Puanımı verdim ve sessizce çıkıyom.(Öykü yarışmasına hazırlanıyom çünkü)
Selamlar.
Aysel AKSÜMER
'' Her şeyin bütçesini yaptığımız gibi sanırım beklentilerin de hesabını ince ince tutmak gerekiyor.
Kimseye muhtaç ve gebe olmadan, onurlu, başı dik, hesabı her an her dakika verilebilir bir hayatı, ailemiz ve sevdiklerimizle; huzurlu, sağlıklı ve mutlu sürdürebilmek nasip etsin Allah hepimize.. ''
Güzel mesaj ve güzel temenniler.. Teşekkürler.
Aysel AKSÜMER
Onu hepimiz kabul ediyor ve her seferinde söylüyorum ama hırslarımız devreye gi,rince her şey alt üst oluyor. Bazen kıskançlık, fitne, aç gözlülük, beğenilme... Bu şıklar gittikçe çoğalır artar. Sonu yoktur. Şu var ki bunları hayatımızdan, beynimizin içinden atmamızla sorunlar ortadan kalkacaktır. Ya da Allah korusun bir doğal afette, bir cenazeden sonra aklımıza gelecektir. O onlar geçtiktren bir süre sonra tekrar unutur ve kaldığımız yerden devam ederiz. İnsan doğasında vardır bunlar. Yine çok güzel bir yazıydı Sevgili Aysel. Kalemine sağlık. Sevgilerimle canım benim...
Aysel AKSÜMER
Beklentiler boyut değiştirdikçe hayat muammasında azaltıyor aslında bizleri...
tebirkler...
Aysel AKSÜMER
Evet hayat üç günden ibarettir. Dün geçmiştir ve bir daha geri gelmesi imkansızdır. Yarının gelip gelmeyeceği ise belli değildir ve yarınların nelere gebe olduğunu da bilmek imkansızdır. O zaman elde bugün vardır ve bu günümüzü de hayatın içine girerek doyasıya ve bildiğimiz gibi yaşamak için çabalamalıyız değil mi Aysel hanım.
Her birimizin hayatın içinde olması dileği ile sevgiler yüreğinize. Barışıni kardeşliğin, umudun hep bugünlerde yaşanması umudu ile
Aysel AKSÜMER
hayat o kadar kısaki.....kırmağa kırılmağa değmez......yaşamak gerek dolu dolu alabildiğince ....çok hoş bir anlatım....saygılar
Aysel AKSÜMER
“Hayat üç günden ibarettir; dün, bugün, yarın. Hz. İsa” Ne kadar güzel bir söz.. Şu üç günlük dünyada kalp kırmaya, gönül koymaya, aşırı hırsa, nefrete ne gerek var ki.. Savaşın yerini barış, düşmanlığın yerine dostluk alsın hep
tuttum bu sözü...
paylaşım için teşekkürler.
sevgi ile.
Aysel AKSÜMER
Hayat bazen hayal edebildiklerimiz, bazen de ne beklediğimizdir.Mutlu ve huzurlu yaşamak, hayırlı evlatlar yetiştirebilmek, sizin de yazdığınız gibi kimseye minnet edip, muhtac olmadan şerefiyle, onuruyla yaşayıp, hayırla anılmaktır.
Vatana millete hayırlı insan, Rabbine hayırlı, itaatkar bir kul olmaktır.
Ardımızdan hayırla anılmak en güzel olan.
Sevgilerimle arkadaşım, çok düşündürücü ve güzeldi.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
hayat kimine bal küpü ,kimine sır ,kimine dert ,kimine insafsız bir yuvarlak yumak
Aysel AKSÜMER
Hayalleri ne kadar geniş tutarsanız o kadar iyi başarabildikleriniz sizindir. Her ne oluyorsanız her ne yapıyorsanız onun en ıyısını yapmaya çalışın, orman olamıyorsanız, ıyı bır ağaç olun, aüaç olamıyorsanız ıyı bır çalı oun ama çalının en ıyısı.
Bence ne yapıyorsa insan en önemlsı sevdiği şeyi yapsın, inandığı...