Ne Kadar Köfte O kadar Ekmek
Çocuk okumuyorsa ve 18 yaşına gelmişse,
Okuyorsa ve 25 yaşına gelmişse, devlet çocuğun anne-babasının sağlık sigortasıyla tedavi görmesini engelliyor.
18-25 yaşına gelen ve hala iş bulamayan genci sağlık hizmetlerinden mahrum etmek nasıl bir aklın ürünüdür!
O halde işsizliğe çözüm bulsunlar, gençler de çalışsın!
Sen hem işsizliğe çözüm getirme, hem de kendi ülkenin vatandaşını sağlık hizmetlerinden yoksun bırak!
Nasıl bir tutarsızlıktır bu, kendiyle çelişmekten başka birşey değil…
Bu kanunlar sadece memura işçiye mi var?
Parası olan zaten özel sağlık sigortası yaptırıyor,
Dayısı olan da zaten iki lafı bir araya getiremese de iş buluyor.
Ondan sonra da gazetelerde hergün sapıklıklar, manyaklıklar, canilikler, hırsızlıklar, arsızlıklar, soygun, cinayet haberleri okumaktan böğğ geliyor.
Ne yapsın insanlar?
İş yok, aş yok, aşk yok, para yok, sağlık yok, eğitim yok… Bu durumda bu insanların her daim iyi şeyler yapmasını örnek insan olmasını beklemek de bir başka cahillik alameti…
Bu şartlarda onurlu, gururlu, kendinden emin, okuyan, sorgulayan, vatanına milletine yararlı gençler olmalarını beklemek hayalperestlikten başka birşey olmaz!
Yaşla ilgili bir garip uygulama da yetiştirme yurtlarında uygulanıyor. 18 yaşına gelen gençleri kapı dışarı ediyorlar. (Halâ aynı komik kanun geçerliyse.)
Bu kanunlar niye değiştirilmez?
Her dönemde gördük, beğenmedikleri birşey olunca bir gecede yeni kanun çıkarıyorlar.
En ciddi konularda bu tarihi eser kıvamındaki kanunları değiştirmemekte ısrar etmenin mantığı nedir?
Hatta öyle ki gündeme bile getirmemenin?
Seçim zamanı; aş vermedikleri, iş vermedikleri, sağlık hizmetlerinden mahrum ettikleri, kapı dışarı ettikleri gençlerden oy istemesini biliyorlar.
Altını kırmızı kalemle çizmekte yarar görüyorum. Bu olumsuzluklar sadece bu iktidarın marifeti değil. Öncekiler de bu konulara hiç eğilmediler. Birçok şeyde olduğu gibi…
Onlar sorunlara çözüm getirmiyorsa, üstüne üstlük sorunların üstüne sorun ekliyorlarsa bende diyorum ki,
“Ne kadar köfte o kadar ekmek”
İyi bayramlar...
YORUMLAR
Hanımefendi ; sosyal yaşam alanlarına imrendiğimiz toplumların insanlarının bizden daha insancıl,bizden daha saygılı,bizden daha fedekar olabileceğini düşünemeyiz her halde.O zaman fark;yazınızda çok yerinde ifade ettiğiniz toplumsal disiplin yetersizliğinden kaynaklanmaktadır.
Yönerge,yönetmelik vs. olabilir.Önemli olan onların mevcudiyeti değil,yaptırım gücüdür.
O değil de,
Bu tatil günü ben niye vatan matan diye devreye girdim onu anlmadım.
Çok güzel bir konuyu ele almışsınız ve güzel işlemişsiniz .Tebrik eder saygılar sunarım efendim.
Esma KAHRAMAN
Yara ve gedik büyük hanımefendi
Kolay kapanacak gibi de görünmüyor
Zira 60-70 sene öncesinden açılmaya başlamış bir yara
Umarım kapanmasıda bir 60-70 sene daha sürmez
Nesiller heba oluyor çünkü, memleket.neyse...
Kutlarım.
Can Murat tarafından 11/5/2010 2:55:48 AM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
esma hanım öncelikle belirtmek istiyorum ki yazılarınızı beğeniyle okuyorum. olumsuz şeyler düşünmek istemiyorum ama köfteler dikkatimi çekti:)şunu söylemek istiyorum.o caniler,sapıklar,hırsızlar falanlar filanlar ailelerine bakmak lazım.nasıl bir ortamda yetiştiler yetiştirildikleri ortam nasıldı?anne ve babalarından sevgi,şefkat görmeyenler bu yola başvururlar.eger ailede sevgi varsa zannetmiyorumhırsızlık yapıp cinayet işlesinler. biz bu ülkede yaşıyoruz.başka bir yerde yaşama imkanımız var mı?cevap doğru yok..
gecenin sessizliği tarafından 11/4/2010 4:31:39 PM zamanında düzenlenmiştir.
gecenin sessizliği tarafından 11/4/2010 4:32:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
gecenin sessizliği tarafından 11/4/2010 4:47:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
Dayısı olan da zaten iki lafı bir araya getiremese de iş buluyor
Ama biraz bu Dayilar torpil icin degil de genel olarak milleti icin kipirdasa bir takim isler de de ilerleme olurdu.
Ve her issiz olan adam kesse öldürse isimiz is yani.
Zaten bunalimdayim deyip kesip atiyorlar.
Her seyi de yönetimlere mal etmek de dogru degil.
Issizlik her devletin ortak sorunu.
Türkiye büyük bir devlet ama sosyal yapisi neredeyse sifir bir devlet.
Yüregine saglik cok cok yoruma acik bir yazi
Sevgilerimle
hicbitmez tarafından 11/4/2010 3:08:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
Bildiğim birşey varsa o da vatandaşı kimsenin düşünmediği... Hatta öyle ki, vatandaş ble kendini düşünmeyi bıraktı...
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Köfte-ekmek lafını duyunca koşarak geldim.
Yol boyuca, "Türkiye seninle gurur duyuyor" diye bağırmayı da ihmal etmedim.
Hele mangal resmini görüp,alkışlamaya başlamıştım ki,daha ilk cümlede hayalkırıklığına uğradım.
İştah-miştah kalmadı tabi ki..
Yapma bööle kötü şakalar Sayın Yazarım.
Zaten,yedi bayramdır et yememiş birine yapılır mı bu.
Hem,niye sızlanıp duruyosun ki?
Başını örtüp,meclisin önünde bekledin de iş vermediler mi.
Oğlunu,kızını yada yeğenini kuran kurslarına yazdırdın mı.
Meydanlarda,sayın Başbakan'ımıza hararetli tempo tuttun mu.
Allah bilir,iktidar partisinin Kadın Kolları'na da üye filan değilsindir.
"Nazar etme ne olur,örtün seninde olur.."
Sevgiler,Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
:) Diğer yazdıklarına takılmayacağım ya, mangal alkışlar falan daha cazip geldi.
:)))) Hem benim nazarım değmez ki, gözlerim mavi değil. :)))) Sevgiler Sayın Yazarım.
ney!
Esma KAHRAMAN
Esma KAHRAMAN
haksızlık ama sosyal bir devletiz biz.!
söylediğiniz sorunları yıllar önce çözdük
bir poşet kömüre
bir çuval soğana fit olduk
sağlık sorunlarını da üfürükçüye havale edersek
kimse nezle bile olmaz
gül gibi yaşar gideriz...
sevgiler saygılar..duyarlı bir yazıydı