- 967 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRBAN SORUN MU?
Aslında olmayan ama olması için çaba sarf edilen bir konu oldu. Bana göre bu ülkenin derin sorunlarından biri de değildir türban. Halkın gündeminde ne başörtüsü, ne de laiklik vardır. Halkın gündeminde evime ekmeği nasıl götürürüm endişesi vardır. Nasıl iş bulabilirim endişesi vardır. Borçlarımı nasıl kapatırım endişesi vardır. O yüzden halkın gerçek gündeminden kopuk bir siyasi ve bürokratik işleyiş, halkı idare etmekten uzak ütopik bir kurumsallıktan öte bir anlam ifade etmeyecektir. Türbana karşı değilim ama ülkenin şu an için içinden çıkılması gereken daha büyük sorunları vardır ki bunları halletmeden, işsizliği yok etmeden, faili meçhul cinayetleri açığa kavuşturmadan, üniversite bitirmiş binlerce gence istihdam sağlamadan vb. sorunlar varken türban sorunu var demek bana göre saçmalıktır.15-20 sene öncesine kadar böyle bir sorun yoktu,bu sorunu sözde muhafazakarlar yarattı.Niye?Çünkü çok basit siz halkı uyutacak,onların hassas duygularını sömürecek bir silah yaratıp sürekli bu silah kullanılıyor ve başarılı da olunuyor.Artık sözde Atatürkçülerle sözde dinciler arasında mesele inada bindi.Kimse bu sorun olmayan sorunu çözmeye çalışmıyor aksine gündemde tutulup üzerinden rant sağlamaya çalışılıyor.Türban türkülere bile konu yapılmıştır. Eşarbını yan bağlama diye, eşarbını yan bağlarsan ben söylerim sen ağlama sonra diyerek inceden ayar verilmiştir. Analarımız, halalarımız, teyzelerimiz, bacılarımızda baskı yemiştir neden türban takıyor yahut takmıyorsun diye. Sözde biz özgür bir ülkeyiz ya, hadi lan derler adama neresi özgür!
İktidara geçip göreve başlayan ilk başbakandan bugüne dek verilen en büyük söz türban sorununu çözeceğim olmuştur. Soruyorum sizlere hakikaten sorun mudur? Bence sorun değildir. Kürt sorunu, anadilde eğitim,işsizlik ,yolsuzluk,adam kayırma ,faili meçhul cinayet gibi sorunlar varken türban bir sorun olmamalı… Türban sorunu diye bir sorunun olmadığını ve sahtekarca oyalandıklarının farkına varmalı milletimiz artık. Madem Türban yasak kaç tane Türbanlı öldürüldü, işkence gördü, protesto ettiklerinde kaçının saçlarından sürüklendiler, coplandılar?Ama bunlara maruz kalan binlerce kürt vardır. Yaptıkları sahtekarlık yeter, temcit pilavı gibi ikide bir pişirilip, pişirilip insanların önüne sürülmesin.
Eskiden de insanlar başörtüsü takardı ve sorun olmazdı.dinimizde devlet kurallarına da uymak vardı ve hala da var.nedense son yıllarda böyle bi sorun yoğun bir biçimde insanların önüne getirildi..hadi kardeş kardeşe kıymaya başlasın.Türk-Kürt,Alevi-Sünni şimdi de başı açık-kapalı.lütfen kimse bu oyunlara gelmesin.öfkeyle kalkan zararla oturur.Solcu-sağcı dediler herkesi işkenceden geçirdiler,Alevi- Sünni dediler yine aynı şey,Türk-Kürt dediler hala bu kadar genç ölüyor.Bir de bu başladı.Kardeş kardeşe düşman olmasın istiyorsak madalyonun diğer yüzünü de göreceğiz,görmek zorundayız...İnanın böyle bir çatışma sadece başı açık-kapalı Müslümanlara değil yabancı emperyalistlere yarar..Diyeceğim o ki; bu ülkede adam gibi siyaset yapılamıyor, en azından adam gibi eğitim yapılsın artık..Herkes istediği dilde eğitim yapsın ,ilmin dili ırkı yoktur farkına varılsın artık.Medyada her gün türban ve siyasetin onda biri kadar çok değil sadece onda biri kadar eğitimle ilgili konuşulsun şu memlekette.21/10/2010 SEYİTHAN AL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.