GÜMÜLDÜR İÇİN EL ELE
Bu gün ev temizliği sırasında bir defter geçti elime. Ama ne defter, ömrümün ilk ve son defteri olmalı bu.
2009 Yerel seçimlerinden kalma bir defter. Ne bir yoğun tempo bu. Hani siyasetçiler seçim zamanlarındaki gibi yoğun çalışsalar,
bu memleketin hiç kimse defterini düremez.
Bu defterle ne alakan var diye sorular gelir gibi kulağıma.
Bir insan doğduğu, büyüdüğü yere aşık sa, olmadık çamurlara girermiş. Gümüldür’ümün beldeliği elinden alınınca yan gelip yatmak olur mu hiç.
Çalıştığım okul müdürümün tavsiyesiyle Menderes İlçesine bağlı bir partinin Belediye meclis üyesi olabilmek için müracat ettim.
Amacı hizmet olan bu güzel insanın peşine takılayım da Gümüldür’üme faydalı olurum dedim. Ve çok yoğun bir tempoyla başladık çalışmalara. Her şey çok güzel.
Gecemi gündüz, günümü gece yaparak çalışıyoruz. 27 şubat sabahı bir telefonla ters geliyorum. Süleyman başkan kalp krizinden vefat etti.
Dernek binasına gittiğimde feryat figan. Eşi ve kızı ortalığı ayağa kaldırırken üyeler başkanlık peşinde. Acı acı gülüyorum. Bu arada kendime kızıyorum
ne diye kazanma şansı yüksek olan bir partiye gitmedinde, hizmet aşkıyla yanan birinin peşine düştün diye.
Hoş o da ayrı bir hikaye konusu, onlar beni aralarına almazlardı ki.
Neyse üç gün sonra,ilden gelen kelli felli adamlarla toplantıdayız. Acilen aramızdan bir başkan seçip, bu seçimi yüzümüzün akıyla atlatmaktı.
Bir kaç arkadaşımızın adaylığıyla birlikte ilçe başkanımızın önerisiyle bende adayların arasında yer aldım. Amaç bayrağımızı taşımaktı benim için.
Ne koltuk savaşı ne de gösterişti. Bu niyetimi bilen arkadaşlar 12 oy farkıyla seçtiler beni. O an sırtıma öyle büyük bir yük almıştım ki.
Altı belediyeliğine son verilen belde(Değirmendere,Görece,Gümüldür,Oğlananası,Özdere, Tekeli),Menderese ait on beş köy(Akçaköy,Ataköy,Çakaltepe,Çamönü,Çatalca,
Çile,Develi,Efemçukuru, Gölova, Karakuyu, Keler, Kısık, Kuyucak, Küner, ve sancaklı) Menderes’ bağlı 9 mahalleler(Altıntepe,Barbaros,Cüneyt bey, Dereköy,
Gölcükler, Gazipaşa, Kasımpaşa, Kemalpaşa ve Mithatpaşa) benden sorulacaktı. Oysa ben yalnızca Gümüldür için kolları sıvamıştım.
Bir aylık zaman vardı, yukarıda saydığım yerlere tanıtılacaktım. Günün 24 saati bile yetmezdi tanıtım için. Öylesine girmiş olduk yola.
Sonradan seçimi kaybedeceğimizi anlayan bazı arkadaşların manavda satar gibi beni sattıklarına şahit oldum, yüzüme gülüp arkamdan yaptığı hesap kitapları tespit ettim.
Uğruna yola çıktığım Süleyman başkanımın mezarına gitip, ’’Seçim sonuna kadar bayrağını taşıyacağım’’ diye söz verdim.
Bir saatimi bile heba etmeden, sanki kazanacakmış gibi devam ettim yola, beni satan kadroyla hemde. En çok ta bu acı veriyordu bana.
Bu arada insanları tanıdım. Bu en büyük kârım dı biliyordum. Anladım ki, para nerde, güç orda. Anladım ki, yalancılık nerde güç orda. Anladım ki gösteriş nerde güç orda.
Anladım ki dürüstlük, adalet, vatana sahip çıkmak hepsi hikaye...
Kısacası seçimlerde sonuncu çıktım. Teşekkür ederim halkım, teşekkür ederim. Beni seçseydiniz ben kendimi yaşayamaz ömrümü size adardım.
Ne şiir yazabilir ne resim yapabilirdim. Kimbilir Ud’umuda elime alamazdım ya.
Şimdi gene Gümüldür’ümü düşünüyorum, yıldıramadınız beni, gençlerimi, çocuklarımı hatta mandalin üreticisinin zor durumunu düşünüyorum.
Çünkü GÜMÜLDÜR’ü çok seviyorum. Ve bu bedenden bu ruh çıkana dek sevmeye devam edecek. Hizmet etmek için başkan olmak gerekmiyor ki.
GÜMÜLDÜR DAYANIŞMA VE TURİZM DERNEĞİ’i olarak 30 ekimde Mandalina festivalimiz var. HAYDİN GÜMÜLDÜR İÇİN ELE ELE.
GÜMÜLDÜR İLÇE OLACAK, YA OLACAK, YA OLACAK...
15 ekim 2010/Nilgün Kurt
GÜMÜLDÜR İÇİN EL ELE Yazısına Yorum Yap
"GÜMÜLDÜR İÇİN EL ELE" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Siyasete atılınca, aslında sadece siyesatte değil insan faktörü olan her yerde maalesef çıkar ilişkileri hep ön planda oluyor. Sen de çıkar peşindeysen işin kolay ama yok ben hileye, yalan dolana gelemem diyorsan aralarında barınma şansın yok ne yazık ki!
Yaşadığınız yerler için bir şeyler yapabilme azminiz çok güzel. Umarım çıktığınız yolda başarılı olursunuz.
Sevgilerimle...