- 1143 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
CAN/IMI *SIK/MA
İnsanlara değer vermek ve hiç kimseyi ayırmadan muamele etmek meğerse en kötü vaziyetmiş.
Bazen öyle insanlarla karşılaşıyorsunuz ki .Okumuş,kendince kariyeri meziyeti var.
Ama adam sıfırın altında 1500 kere sıfır.
Her okuyan adammı oluyor.Her iyi işi olan gerçek itibar sahibi olduğunu ve kendini vazgeçilmez gibimi görüyor.
Elhamdülillah müslümanım.Kendimce ibadetlerimi yapmaya çalışıyorum.
Kuran/ımıda okuyorum.Toplantılarada katılıyorum..Ama bunların insana özel kalması gereken şeyler olduğunu düşünüyorum.
Bir insanın içinde Allah korkusu olacak.
Ben kimim neyim diyecek.
Kendini bulanmaz hint kumaşı,ondan iyisi yokmuş gibi görmeyecek.
Bir insan kendini methediyorsa o insandan kaçarım.
Çünkü egoisttir .
Bütün dünya etrafında dönüyor zanneder.
Tek akıllı odur.
Tek onun yaptığı doğrudur.
Hiç bir kötü kelamı olmaz.
Dediği sözün dışında iş yapanla işi olmaz.
Bir insan aklıyla /fikirleriyle belli bir yaşa gelmiş olmanın verdiği olgunlukla
mantığını devreye sokmalı.
Ama bir kere yüceltmişler ne yapsın elinde değil illaki o küçük dağları ben yarattım havasından hiç çıkmayan modda kalacak.
Adam dediğin laf/ı bir kez söyler.Adam olanada laf bir kez söylenir.Anlamıyosa bir kez daha söylenir.Baktınki ipi ters taraftaki makaradan sarıyor.o zaman dil lal olur..
Çünkü anlamamak ve kendi söylemini baskılayıcı bir şekilde anlatmak için çabalar durur.
Dururda karşısındakinin midesi o kadar geniş olmadığı için bu kelamları yemez.
Yemediği içinde karşıdan başka türlü bir yaklaşım gelir.
Ben çok dindar biriyim.Ben bir tarikate bağlıyım..Yaw hangi tarikat sana bunu emrediyor.
İnsanların beynini bulandırmaya ne hakkın var.Hangi çağda yaşıyor hangi mağara devrinden kalmasın..
Okuyanlara ve gerçekten bilgili olanlara saygım sonsuz.Ama böylesi okumuş cahillere ve kendini dev aynasında gören seviyesiz zavallı böceklere laf etmeye bile değmez çünkü anlamaz.
Bu dünyada insan
ONURU/NAMUSU/ŞEREFİ/HAYSİYETİ için yaşamalı.
Eğer bunlardan birini eksik yaparsa o zaman yaptığı halde ve farkına vardığı halde tekrar yaparsa işte o insan artık şeytanın maşası haline gelmiştirki ondan herşey beklenir.
Eğer birde eğitim verdiği okullar varsa ,sorumlu olduğu insanlar varsa,bu insanın kendi adımlarını daha dikkatli atması anlamına gelir.
Ben/ ben /ben/ bu kavramı kendinde gören kişi kişiliksizin tekidir.
Sıradan bile değildir...Zavallı aciz ve durumu cidden vahimdir.
Ben duygu ve yürek insanıyım.
Malda mülkte parada hiç gözüm olmadı.Çünkü Rabbim yeterince vermiş.Onun bunun gibi reklam peşindede değilim.
Allah önce sağlık sonra huzur ve mutluluk versin..
Rabbim kapısından başka kapıya yöneltmesin ki zaten eğer o kapıda Hayr yoksa Rabbim bir şekilde engel olur.
Dünya işleriyle ve dengesiz insanların safsatalarıyla kendimizi yıpratmanın hiç bir anlamı yok.Ama gün geliyorki çıldırmamak içten değil.
Rabbim sabredenlerin yanına kaydeylesin.
Rabbim kendini bilmezleri ıslah etsin.
Bu çark öyle bir hale gelmişki yalama olmuş.Habire dönüyor dönerkende içindekileride içine çekmeye çalışıyor.Yok diyene itiraz edene iki tekme bi tokat..
İyide buda insan midesi kabul etmiyor be arkadaş zorlamı..
Bulanıyor,en güzel seçkin sofralarada otursa bu mide o kadar geniş değil hemen kusmak geliyor içinden.
Şu dünya ne hale gelmiş eskiden unlar kalburdan geçerken içinden taşmı çıkacak böcekmi çıkacak diye şüpheye düşmezmiş insanlar.Şimdi ise en ince eleklerden bin kez geçirsek acaba içinde ne tür bir mahlukat geçti diye düşünür olmaya her şeyden şüphe etmeye başladık.Yanlış olan kim bizmi...?
İnsan olmakmı.?
Din kardeşi gibi sarılmakmı...?
İnsanlar arasında ayrım yapmamakmı..?
Ahlaksızlık diz boyunu geçmiş artık içine girmeden kara girdabın içinde kayboluyorsunuz.
Akil insanoğlu akıl.
Akıl bir kara kutu.
Senin iyi ve kötü yapıp yapmaman gereken şeyler var.
Sen iyi olanımı seçtin kötüyümü..
İyiyi seçteysen buyur gel başımın üzerinde yerin var.
Lakin kötüyü seçtiysen bunu bana belli etmeden kapıdan çık git hiç lazım değil senin gibisi.
YORUMLAR
Bir duygu patlaması olmuş sanırım. Hitap edilen insan olduğunda ifade uzayıp gidiyor işte.Muhatabının yerinde olsam Ona verdiğiniz değeri buradan görürdüm. Sevgi Eşkiyalık ister durduk yerde sevemez insan.Sevilmek ise tamamen bireyin insiyatifindedir.Küçük bir jest le hasmını kuzu eder dilerse kişi. Bir tebessüm köleleştirir dağ gibi yürekleri.Şavaşın sebebi sevgiye celp edememektir.Birisine Celallenmek en doğal yanımızdır bizim.Sebepsizde kızarız bazan. Oysa sevmek sebebe bağlıdır,hakketmediğinizde hiç bir vasfınız sizi şirin kılmaz.İnkar nasılki varlığını İMAN etmeye borçluysa,sevmemekte sevebilecekken sevememekten kaynaklanır.Yazık kendisini sevdire bilecekken.İnsanda hiddet kanalına düşecek kadar nfs olmuş her zevata.Okurken sesin gittiği yere acıdım.Sevgi ve selam.
Dünyaya geliş sebebimiz imtihan! Doğru müslüman, düzgün ve çevresine saygılı, faydalı insan olup, Rabbimizin rızasını kazanmak önemli olan...
Elimizden dilimizden kimseye zarar vermemek aslolan...
Paylaşım için teşekkürler arkadaşım, değmeyenler için kendini üzme!
Selam ve sevgiler.
sevgili Sultan, uzun zamandır yazılardan ve aslında sitedende uzak kaldim...
yazı eklememiş olsam belki okuyamayacaktım...
Rabbim cümle iman etmiş İmanlı kulları "Enaniyet" duygusundan muhafaza eylesin inş....çok şey aldım ve çok dua dileyerek ayrılıyorum...
dua ve selam....
Kime ve neden olduğu elbette bize kapalı. Belli ki çok kzımışsınız. Sadece şunu demekle yetinmeliyim..Demişti ki; aydınlatmak için değil,aydınlanmak için yan...İslam'da özde bu anlayışla eştir.Peygamber aldığı emirler doğrultusunda sadece hayatını yaşıyordu..Ne bir örgüt kurdu, ne de telkinci, hükmedici bir tavır takındı..İnananlar ardına düştüler..O bütün olanları ahlakıyla başardı ve bu kazanımları sonucu Alalah'ın yardımıyla...
Dindarlık iki insan arasında tartışılacak bişey değildir. Belki dini tartışabilirsiniz..Kalanını Allah bilir...
Kutladım efendim.Selam,saygı...