- 1456 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türkiye Atletizm Şampiyonu sELAHATTİN öZATEŞ İLE sOHBET ETTİK
TÜRKİYE ŞAMPİYONU ATLETİMİZ SELAHATTİN ÖZATEŞ “ KAMUOYU FUTBOLA GÖSTERDİĞİ İLGİNİN YÜZDE 30 UNU BAŞKA SPOR DALLARINA GÖSTERSE BAŞARIMIZ ÇOK DAHA FAZLA OLURDU”
SORU- .Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Nerede ne zaman doğdunuz. Bugüne kadar nerelerde okudunuz nerelerde çalıştınız?
S. ÖZATEŞ-Ben Selahattin Özateş 1991 yılında Bingöl’ün Genç ilçesine bağlı Gerçekli Köyünde doğdum.10 yaşından beri atletizmle uğraşıyorum. İlkokulu Elazığ Gazi Osman Paşa İlköğretimde okudum.Liseyi Spor Lisesinde tamamladım ve Fırat Üniversitesi Beden Eğitimi Yüksekokulunun Antrenörlük bölümüne yerleştim.Bugüne kadar Ankara da Elektrik işinde çalıştım.
SORU-Spor alanını seçmenizin sebebi nedir bu spordan nereye gelmek istemektesiniz ?
S.ÖZATEŞ- 10 yaşından beri sporun içinde olduğumdan dolayı spor alanını seçtim ve zevkle yapıyorum.Her sporcu gibi imkanlarımın elverdiği şartlarla olabilecek en üst noktaya gelmek istiyorum.
SORU-Spor yaşamınızda bugüne kadar elde ettiğiniz başarılarınızı sıralar mısınız?
S.ÖZATEŞ-2006 Yıldızlar Ferdi Türkiye Şampiyonu
2006 Kulüplerarası Türkiye birinciliği,ikinciliği,üçüncülüğü OBESİT’ te takım halinde Türkiye ikinciliği ve üçüncülüğü ve de Doğu Yıldızlarında da 2 tane Doğu birinciliğini kazandım.
SORU-.Ailenizden bahseder misiniz,anne ve babanız ne iş yapar ve kardeşleriniz nerede okur,onların sizin başarınızda payı nedir?
S.ÖZATEŞ- .Babam emekli, annem ise ev hanımı.İki kardeşim lise öğrencisi iki abim öğretmen bir abim de Fırat Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1.sınıf öğrencisidir.Kardeşlerim beni hep desteklemiştir ve yarışlarım yaklaştığı zaman beni motive etmişlerdir.
SORU-.Genelde sporcular vücut geliştiren ama konuşma ve yazma yeteneklerini geliştirememiş ve kendisini ifade edemeyen insan olarak tanınır.Siz ise farklısınız bunun sebebi nedir?
S.ÖZATEŞ-Benim görüşüm tam tersinedir : Vücut geliştirdikleri gibi sporcu insan sosyal bir insandır onun için bir sporcu kendisini kolaylıkla ifade edebilir.Dediğim gibi bu benim görüşümdür.
SORU-.Bu sporun kolay ve zor yönleri nedir ve nasıl aştınız?
S.ÖZATEŞ-Bana göre zevk aldığınız her spor kolaydır.Zor yönü ise maddi durumunuzun olmayışı ve kendinize bakamamanızdır.Yani maddi durumla ilgili ortaya çıkan zorluklardır.
SORU-.Bu spordaki başarılarınız maddi ve manevi olarak sizi tatmin etti mi nasıl?
S.ÖZATEŞ-Manevi yönü büyüktür.Yaptığımız sporda boş olmadığımızı gösteriyor.Ama ne yazık ki maddi bir yönünü göremedik.
SORU- .Toplumumuzda spora verilen değeri nasıl bulmaktasınız?
S.ÖZATEŞ-.Toplumumuz en çok önemi futbola veriyor. Atletizm ve diğer spor dallarına çok az ilgi var.Futbola verilen ilginin % 30’u atletizm ve diğer spor dallarına verilmiş olsaydı belki yaptığımız sporun maddi durumunun da görecektik,diğer spor dallarına ilgi çok az inşallah bu spor dallarına da ilgi artar temennimiz bu yöndedir.
SORU-Sporcuların genel sorunları nedir ve çözüm yolları nelerdir?
S.ÖZATEŞ -Sporcuların genel sıkıntısı spor tesisleri ve maddi durum sıkıntılarıdır. Yeterli sayıda Spor tesislerinin olmayışı ve yaptığı spor dalında gösterdiği performansa karşı bir ücret alamadığı için sıkıntılar ortaya çıkmakta.Bu sorunlar yeterli sayıda spor tesislerinin yapılmasıyla ve sporcunun gösterdiği performans üzerine belli bir ücret almasıyla çözülebilir.
SORU- Sporcu olmak isteyenlere ve Kamuoyuna neler anlatacaksınız?
S.ÖZATEŞ- Sporu,sporcu olmak isteyen kardeşlerime tavsiye ediyorum.Manevi yönden ve sağlık açısından çok artısını göreceklerdir.Gönül ister ki maddi yönden de aynı şeyleri söyleyelim ama Türkiye de spor,futboldan başka maddi yönü olan bir spor dalı yok,en azından ben kendim görmedim.Ama bence sporun en maddi yönü sağlıktır,sağlıklıysan ve yaptığın spordan zevk alıyorsan zevk için yapıyorsan sorun yok.Kamuoyuna ise her ilde hatta ilçede birden fazla spor tesislerinin olmasını istiyoruz ve futbolun basında yer aldığı kadarda diğer spor dallarını da en az futbol kadar basında görmek istiyoruz.
Teşekkürler
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.