- 1856 Okunma
- 14 Yorum
- 0 Beğeni
NE GÜZEL YARATMIŞ MEVLAM
Dünyaya geldiğimiz tarihten bugüne kadar o kadar çok değişime tanık olduk ki.. Eskiden tasavvur bile edemediğimiz pek çok şey, teknoloji adı altında hayatımızda kendine bir yer buldu.
Bizi şaşırtan her gelişme insanın zekasının bir ürünüydü. Hayatımızı kolaylaştırmak amacıyla üretilen her eşya, ilk başlarda lüks olarak nitelendiriliyordu. Öncelik sıramız hep zaruri ihtiyaçlarımızdaydı. Ama gelişen teknoloji, düşüncelerimizde de değişim rüzgarları estirdi.
İnsan zekası ile her ürün daha üst modele taşındı. Dokunmatik hayatımız başlayıverdi. Plazmalar evimizde, kumandalar elimizde, otomatik vites otomobilimizde, cep telefonları kulağımızın üstünde, internet heryerde vs. hiç bir şeyden de geri kalmadık.
Gün geçmiyor ki yeni bir şey daha üretilmesin.. Satın aldığımız her ne ise dükkandan eve getirdiğimiz andan itibaren artık eski, bir süre sonra da demode oluyor maalesef..
Peki insanoğlu bu yarışı adım adım takip etmek zorunda mı? Teknoloji düşmanı değilim ama fazlasını da o kadar lüzumsuz buluyorum ki?
Şimdilerde teknoloji elimizi attığımız her yerde ama eskisi kadar mutlu olduğumuzu düşünmüyorum. İnanır mısınız ben kumandasız siyah beyaz Sharp model televizyonumuzu özlüyorum. İçi cevher dolu bu kutu evimize girdiğinde ilkokul üçüncü sınıfa gidiyordum. İstiklal Marşımızla yayın başlar ve biterdi. Alternatifi yoktu TRT’nin... Yılbaşı günleri çok özel programlar yapılırdı. Yasaklı sanatçılar sadece o güne özel ekrana çıktığı için neredeyse nefes bile almadan pür dikkat izlerdik. Nesrin TOPKAPI hadisesi zaten evlere şenlikti..
Hele apartman komşuluğu, inanılmaz derecede güzeldi. Birlikte yemekler yenilirdi. Hırsız da bu kadar yoktu. Kapıyı kitlemeden, pencereleri örtmeden uyurduk.
Geçmiş yıllarda araba lüks sınıfına girdiği için çok fazla kişide yoktu. Dolayısıyla yollar da bu kadar tıklım tıklım değildi. Şimdi o kadar uygun şartlarda otomobil satılıyor ki pek çok kişi bu yüzden ikinci el alana kadar yenisini alırım diye düşünüyor. Bu da trafikte bir kaosa yol açıyor. Kısacık mesafeler uzadıkça uzuyor..Sinir sistemimiz harap oluyor.
Hemen herşeyin üretiminde ufak tefek de olsa değişiklikler yapılıyor. Yeni diye piyasaya sürülüyor. Bunları yazarken aklıma ne geldi biliyor musunuz? Dünyanın en harika tasarımı kuşkusuz insan.. Konuşabilen, yürüyebilen, düşünebilen, sorgulayabilen bir varlık. İsterlerse herşeyini tam tekmil yapsınlar hangi robot bir insanın yerini tutabilir ki..
Cenabı Allah insanoğlunu ne kadar da kusursuz yaratmış. Dünya kuruldu kurulalı aynı gözler, aynı kulaklar, aynı eller, ayaklar vs. aynı işlevi mükemmel görüyor.
Düşünün bir kere gözlerimizi.. Küçücük misket gibi görüntüsüne rağmen dünyayı sığdırıyor içine.. Üstelik her rengi nasıl da birbirine karıştırmadan görüyor.
Renk renk bakan, sözlere anlam katan, hislere tercümanlık yapan, gönlümüzün dışarı açılan penceresi gözlerimiz iyi ki var. Sayesinde okuyoruz, yazıyoruz ve birbirimizle yazdıklarımızı paylaşıyoruz. Allah yokluğunu göstermesin.
Sevgi ve saygılarımla..
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Çok dolu dolu bir yazı olmuş,geçmişe özlemden,geldiğimiz güne,rabbimizin bize verdiği güzelliklerin değerine kadar,daimi başarılar dilerim inşallah ablacım.
Aysel AKSÜMER
GÜZEL BİR TEMA VE GÜZEL ANLATIM...TEKNOLOJİYİ İYİ DEĞERLENDİRİRSEK MÜKEMMEL AMA KÖTÜYE KULLSNIRSAK ÇOK KÖTÜ SONUÇLAR ELDE EDERİZ..ÖRNEĞİN...ATEŞ...YİYECEK PİŞİRMEK İÇİN BULUNMAZ NİMET...AMA ORMANLARI YAKMAK VE BENZERİ İŞLERDE KULLANMAK ÇOK TEHLİKELİ DİR.....ÖNEMLİ OLAN YERİNDE KULLANMAK...İNTERNETTE ÖYLE DEĞİLMİ..?..MESELA...BEN BURADAN MOREL BOZUCU YAZI YAZSAM KÖTÜ....AMA GÜZEL TESELLİ VERİCİ VE NEŞELİ YAZI YAZSAM İYİ YAPICI OLMAK GEREK DEĞİLMİ KARDEŞİM.TEPRİKLER.....SELAMLAR....SAYGILARIMLA
mehmet ali unsal tarafından 11/10/2010 11:46:38 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Canım benim yine anlamca çok değerli bir yazıydı ve okumaktan zevk aldım. teşekkür ediyorum. Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Renk renk bakan, sözlere anlam katan, hislere tercümanlık yapan, gönlümüzün dışarı açılan penceresi gözlerimiz iyi ki var. Sayesinde okuyoruz, yazıyoruz ve birbirimizle yazdıklarımızı paylaşıyoruz. Allah yokluğunu göstermesin.
çok güzel bir yazı..
ve teknolojinin sonu yok yakalamanın da..
ve hız çağı ayak uydurmak zorundayız
bu yüzden stres çağı..
sevgilerimle..kutluyorum..
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Bu güzel yazı aslında çok yorumu hak ediyor. Mesela gözler! okumuştum; görme olayının olabilmesi için gözde kırk ayrı parça görev alıyormuş. Ne muhteşem değil mi? Bir yorumda şu hususa, acaba teknoloji sayesinde çok şey öğrenmekle daha mı mutlu oluyoruz? Galiba iç de öyle değil.. Ne kadar çok şey öğrenirsek, o kadar sorgulamacı, o kadar ister oluyoruz. Oysa klasik bir örmek ama, dağbaşında koyunlarıyla başbaşa olan çobanı düşünün. Her şey onun için mutluluk verici, bir çiçek bir mantar, yeni doğan bir kuzu. Sanmıyorum onun çözünürlüğü çok yüksek bir plazma isteyeceğini veya ıpon isteyeceğini..
Çok güzel her yazınız. Tebrik ederim Aysel Hanım.
Aysel AKSÜMER
ben yinede o siyah beyaz ekranlarda istiklal marşıyla başlayıp istiklal marşıyla biten yetmezmiş gibi televizyonunuzu kapatmayı unutmayınızı ekleyen arkasından karıncalar....güzel günlerdi...kumandasız...henüz sohpetleri eksilmemş...hala insan olduğumuzu düşündüğümüz günler...güzeldi sevgili aysel...sevgiyle...
Aysel AKSÜMER
hayatı aslında zorlaştırıcı şeyler ,düşünsenize eskiden tatil yerindesiniz kafa dinliyorsunuz ve dingin biçimde geri dönüyorsunuz ,şimdi mümkün değil ,cep telefonlarını kapatırsınız ayrı bir sorun olur ,bu sefer sevdiklerin daha çok merak eder seni ,sadeleşelim diyeceğim ama bu tüketim toplumunda çok zor
sevgimle
Aysel AKSÜMER
ben bu sesinizi ayakta alkışlarım...
sanırım eli kalem tutanları diğer insanlardna ayrıan en büyü özellik her manaya dokuancak kadar zengin olabilme yetisi...
kutladım çokkkkk...
Aysel AKSÜMER
Renk renk bakan, sözlere anlam katan, hislere tercümanlık yapan, gönlümüzün dışarı açılan penceresi gözlerimiz iyi ki var. Sayesinde okuyoruz, yazıyoruz ve birbirimizle yazdıklarımızı paylaşıyoruz. Allah yokluğunu göstermesin.
Amin! Gözlerimizi iyi korumamız lazım.
Yine anlamlı bir yazıyla karşımızdasın.Ben de ilk gençlik yıllarımda siyah beyaz tv.de Richad Cımbıl'ın baş rollerde olduğu KAÇAK dizisini izlemeyi çok everdim.
Selamlar...
Evet sevgili arkadaşım, bütün azalarımız bizler için çok önemli, ama ille de gözlerimiz, sizin de belirttiğiniz gibi hepimizin dünyaya açılan penceresi.
Rabbim hiç kimseye onun eksikliğini göstermesin. güzel bir konuyu paylaştık yine, teşekkürler.
Aysel AKSÜMER
Yazılarınızı takip ettiğim için
Teknoloji yenilik derken
Konuyu bir yere bağlayacağınız beklentisiyle okuyordum ki
Tahminimin fevkinde bir güzellikle bağlamışsınız
Evet biraz doyumsuz, biraz aç gözlü, biraz da şükürsüz galiba insanoğlu
Bahsettiğiniz o bir çift göz, imal edilse, parayla satılsa ve almak zorunda kalsak
İnanın dünyada ancak beş on kişinin almaya gücü yeterdi
Şimdi hepimize basit ve sıradan geliyor
Bütün azalarımız öyle...
Çok çok güzel ve anlamlı, bir o kadar da ibretlik bir yazı
Teşekkür ediyor ve kutluyorum Aysel hanım.
Aysel AKSÜMER
Güzel yazınıza ve güzel dileklerinize amin diyorum sevgili Aysel.
Sevgimle...