- 1356 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Müslüman Haritası : Vahiy
Daha öncede benim okuduğum ve yaşamaya çalıştığım zamanlar vardı. Bu zamanlarda çok buhranlı günler geçti. Allah hidayetini, doğru yolu nasip ettikten sonra insan bu yolda durması daha bir önemli. Asıl önemli olan şimdi bu yolda durabilmek. Epey yara aldık, epey sendeledik. Ama gerçekten ne zaman Allah’a güvendik, bağlandık, gerçekten Rahman ve Rahim Allah’ı her şeyin sahibi, her şeye yön veren olarak bildik; o zaman inandık, iman ettik demekti.
Kur’anı dedim daha yakın oldu. Çok seviyorum Kur’anı çok. Canlı çok muhteşem bir ilahi mesaj. Mustafa İslamoğlu’nun tefsirini izliyorum elimden geldiğince 300 saatlik görüntülü tefsir. İşte alim parmağı ile ayı işaret ediyor kimi parmağa, kimi aya bakıyor; ben aya bakıyorum elhamdülillah. İnsana tüm bu alem bir işaret, Hakka götüren birer vesile. Alimler peygamberlerin varisleridir şimdi daha iyi anlıyorum. Onlardan çok var insan ararsa gökte yıldız sayısınca alim bulur çünkü yazmış oldukları kitaplar var. Yaşayan günümüz Alimleri de var. Bunlardan benim bildiğim Mustafa İslamoğlu, Mehmet Okuyan, Abdülaziz Bayındır, Mehmet Bayraktar şimdi aklıma gelen yıldızlar bunlar. Bazı insanlar yıldızlara bakarak yollarını bulur, bazıları yıldızları küçük görür. Çünkü yol bulmak için bakmaz yıldıza kafasında sabitlediği şer düşüncesi vardır; artık yolunu batıldan yana çizmiştir, o yolda yürür.
Kur’an müslümanın elinde ilahi bir hedefe götüren bir harita. Allah’tan gelen vahyi peygamberler ve ümmetleri kendi tarihleri içinde okuyup hedefleri olan Hakka kavuşmuşlardır. İnsan o haritayı eline alıp yüzünden okuması, ezberlemesi, dış kabına yaldızlar yapması her yere yazması güzeldir. Her zaman hatırlar gideceği istikameti, yoldaki engelleri bilir, dönemeçleri, yavaşlaması duraklaması gereken yerlerin farkına varır. Ama adım atmadan o haritayı okuduğunu, dahası haritanın amacı olan hedefe doğru yürüdüğünü, gereğini yaptığını söyleyemez. Şimdi çoğu müslüman Kur’anı böyle anlıyor. Hayatından uzak ezberlenen bir şey. Peki o haritadaki yerlere gitmeden yaşamadan, günümüzdeki atmosfer koşullarında hareket etmeden hedefe nasıl varacaksın. Sahabe dönemindeki fetvaları alıp her şeyi dondurup bu güne getirip ve şimdi o yolda şunlar şunlar vardır demek ona göre gitmeden bir şeyler yaptığını iddia etmek ne kadar saçma. Sahabe dönemini Kur’anı kavramadan taklit İslam’ı zamanı dondurmak demek. Elindeki haritayla tarihi ipek yolundan Çin’e gitmeye kalkmak. Peki şimdi kim yol gösterecek kim. Elbette günümüz alimleri, o doğru yolda iz bırakanların izlerinden gideceğiz. Yok onlara kayıtsız şartsız teslim olmak değil körü körüne bağlılık değil hem gökteki yıldızlara hem elindeki haritaya bakacaksın hem de önde giden Alimin izlerini takip edeceksin. O zaman doğru yoldasın, O zaman İslam’ın yolundasın demek.
Evet uzun oldu bu düşünce dünyasından çıkayım. Kur’anı alıp eline Allah’a götüren bir harita gibi okumalı. Bugünün Alimlerinin yürüdüğü yoldan daha önceki Peygamberlerin yolundan yürümeli. Daha önceki Peygamberleri, salihleri gökteki yıldızlar gibi takip ederek Allah’ın dosdoğru yolundan ayrılmadan kurtuluşa eren kullarından olmayı nasip etsin Allah’ım Amin Amin Amin
(Ekim 2010 İstanbul)
YORUMLAR
Baştan bakıldığında sonda ne deneceği belli ,yazdıkların çok kısa bir metindede anlatabilirdin ,baya vaktimi aldın
HOŞUMA GİTMEDİ YİNEDE ELİNE SAĞLIK,muhiddin ARABİ ŞEYHÜL EKBERİN ESERLERİNİ OKURSAN ,SÖZDE STARLARINDA ÇOK
daha fazla bilgi ve dünyan değişir.
Melik Haker
Zaman keskin yazdıklarım uzun ha daha kısa yazabilirdin öyle mi? Ben bunu yazabilmek için 37 yıl yaşamışım ve yazdığım daha kısa olabilirdi diyorsun. Bense daha çokla anlatabilirim diyordum. Sen daha bunları okumadan kararını vermişsin. Tercih etme hakkını kendi elinden almışsın muhiydin Arabi şeyhül ekber eserleri günümüz diliyle kim var onun eserlerini çevirip yazan onları söyle okuyayım lakin gerçekten çok kitap var şuan elimde bekleyen koskoca bir Kur'an tefsiri var onu bitirmek çabasındayım. Sen ne okuyorsun şu aralar
Güzel kardeşim yazı ve içerik çok hoş. Takdir ve tebrik ederim.
Son cümleye bak. Bir paragraf. Mana dağılıp, cümle düşer. Okuyucu zorlanır. Kısa cümleleri tercih edersen sevinirim.
Deneme dalında GÜNÜN YAZISI seçerdim BANA KALSA. Lakin bana kalmamış.
10 numara bıraktım.
Selamlar.
Melik Haker
Ancak iz bırakan kışi takip edilir diyor Alim. Kimileri diyorlar ya işte uçan kaçan veliler alimler diyorlar. Peygamberimizi salat ve selam üzerine olsun diyor ki bir hadisinde bana Allah'ın kulu ve resülü deyin beni Hıristiyanların yaptıkları gibi sakın ilahlaştırmayın. Evet gelelim harita meselesiyle ilgisine geçmişte ki yaşanmış islamı hayatı aynen günümüze getiremeyiz neden biz gitmeliyiz ayet ayet emirleri yaşayarak. Bu dosdoğru yolu gösteren bir klavuz var elimizde ve o yaşanmış hayatı gösteren örnek peygamber hayatı. Peki Hz Muhammed yok vefat etti. Yeryüzünde izin bırakıp izini takip edeceğimiz kim var. Elbet alimler var. Peygamberimiz buyuruyor ki Alimler benim varislerimdir. Evet kişi ancak Kur'anı alıp eline adım adım islamı yaşar ve gerçekten o hayatı bu günümüze yaşan örneklikleri takip edip eğer Allah izin verirse takvalı ise kendisi örnek olup o yolda yürür. Bu yürüşte ferasetle bakar.
Feraset nedir: Feraset arapça bir kelime köken olarak at bakışı demektir. Atla 360 derece bakarlar. sağ sol ön arkayı görürler. İşte müslümanda geçmişe bakacak ordan aldığı derslerle günümüzü okuyup yaşayacak ve geleceği de geçmiş bu günü birlikte değerlendirip ileriye adıp atacak.