ÇARE ’SİZ’ SİNİZ…
Yıllar yıllar önceydi…Takvimlerin 19 yy gösterdiği zamanlar…Sizlerin, hatta atalarınızın olmadığı zamanlardan birinde, Çankırı’nın Bayramören ilçesinde doğmuşum. Uzunluğum : 50 mt., Enim : 3 mt., Şapkamın yüksekliği : 2.35 mt… Beni en yakışacağım yere ,görür görmez sevdalandığım ‘Melan Çayı’ nın üstüne yapmışlar, adıma da ‘Tahta köprü’ demişler…Doğanın en bakir yerinde buluşan bizler, o gün bu gündür doğayı katletmeden sahip çıkmayı bilenler sayesinde yaşayıp durduk…
İkimiz bir fotoğraf karesinde anlamlıydık. Birbirimizi çok seviyorduk. Ne ben onsuz ne o bensiz anlamdan yoksunduk… Biz çok mutluyduk ama her masalda olduğu gibi bizim masalımızda da mutluluğumuza göz dikenler vardı… Melan’ımı hidro elektrik santralı yapacağım diye kandırmaya çalışan,bağrındaki altın ve gümüş ziynetlerine göz diken Elbruz A.Ş, beni Melan’sız bırakacak. Can suyumu elimden alacak ! onsuz anlamsızım, Onsuz bir hiçim…
Biz yüzyıllardır aynı şarkının nakaratıyız…O balıklarıyla kayaların üzerinden oynaşarak akarken, ben korkuluklarıma yaslanmış hülyalı sevdalıları taşırdım bağrımda…Birlikte kaç aşığın sevgi sözcüklerine şahit olduk, kaç asker uğurladık elleri böğürlerinde kalan analarla, kaç ağıt karıştı Melan’ın uğultularına,kaç türküde oynadı düğün kervanları…Torunlarımız sularımızda yüzdü,balık tuttu.Daha yeni tanışmıştık yamaç paraşütçüleriyle ...Aha taa şuramda bağrımdaki ıslak ayak izleri, trabzanlarımdaki el izleri…
Bakın bakın! Koca meşe boynu bükük size sesleniyor ;Yetişmezseniz eğer, ya kuruyacağım, ya da kesileceğim diyor...Evet,elimizden tutmazsanız, O yüzyıllık devasa ağaçlar,doğal suların aktığı çeşmeler,kuşlar, böcekler de Melan’la birlikte susacak artık! Çok üzgünümüm, çaresizim, tek başına bir şey yapamam! Bana yardım edin! Ağaçlarımı,kuşlarımı,çocuklarımı kaybetmek istemiyorum! Sesimiz olun,sesime ses verin! Bizi ayırmayın…. Ekolojik sistem kaybolacak. Endemik bitkiler yok olacak… 60-70 km.lik bir alan kuruyacak!... O inanılmaz doğal koro, cıvıltılar, eşi benzeri olmayan müzik armonisi sonsuza kadar susacak!
Artık papatyalardan fal bakamayacak sevdalılar; ‘se-vi-yor , sev-mi-yor…
Biliyorum siz bize ihanet etmezsiniz uyku tulumları içinde yanı başımızda kamp kuran seyyahlar,çadır sevdalıları,ağaç sevdalıları,kuş sevdalıları, Doğa sporcuları,sanatçılar, ülkesinin değerlerine sahip çıkan tüm sevdalılar, Çare’siz’siniz! Beni ‘can’ sız bırakmayın !!!
Benim papatya falımda ‘seviyor’ çıkacak biliyorum…
Not: Destek vermek isteyenler Daha ayrıntılı tanıtım için Facebook’ta ‘Dereme Dokunma’ platformundan bilgi alabilirler.
YORUMLAR
Çaresizseniz,çare 'SİZ' siniz......Yeterki yürekli olalım. Bunun da üstesinden geliriz.Kemirgenlere , asalaklara doğayı tükettirmeyelim. Yazı güzel olmuş.Tebrik ederim.
m.ali akın tarafından 10/8/2010 6:06:24 PM zamanında düzenlenmiştir.