- 1051 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
iZiN VAKDi GELDi CATTI!!
izin vakdi geldi gecdide yine izine gidemedim bu sene.Maddi imkansizliklar yüzünden hersene izin nasip olmuyor malesef.izine gitmeye hazirlanan arkada$lara ister istemez kiskanarak bakiyor insan.Valizler kapi önüne dizilince insanin ici ciz diyor valla.Ke$ke bende gidebilseydim bu sene ,dememek icin kendimi zor tutuyorum bagzen.Yazin yakla$digi vakitlerde parklarda,pazarlarda halhatir sorulurken en önemli soru;BU SENE iZiN VARMI?..kac ay vardir ama ginede insanlar merak ediyor kim gidiyor ,kim kaliyor diye.Bahcemiz bagimiz var Allah´danda oralarda idare ederek oyalaniyoruz kendi kendimize.Bagzen hasret öyle bir cöküyorki insanin cigerine, sorman gitsin.Dünya gözüyle birkez daha sevdiklerimizi görebilecekmiyim? sorusu beynimize i$lenmi$ adeta görünmez kalemle.Yüregimizdeki sapli duran bu acimasiz hasret oku,her izin vakdinde biraz daha derinlere saplaniyor ve canimizi acayip yakiyor.
izin vakdi gelip catinca, hummali bir sanci ba$lar biz Almancilarin yüreginde.Ali$veri$ yapmakdan iflahimiz kesilir adeta.Colugun cocugun ihtiyaclari hec bitmez,aldikca alasiniz gelir adeta.Hediyeliklerde hic ba$ olmaz.Bizim en ünlü hediyelerimiz,cikolata,$ampuan vede o namina nam katan NiVEYA KREM:))Üstünüze ba$iniza dikkat etmelisiniz Türkiyeye giderken cünkü;BiZ GÖRGÜSÜZ ALAMANCIYIZ YA!.Giydiklerimize bakarlar ,yediklerimize bakarlar, yani biz konu mankeniyizdir sokaklarda yürürken.Helede arabayla yola cikilacaksa aboooooooo,sorman getsin.En kiyagindan bir mercedes veya nebim ehliyetim yok,markalardanda haberim yok:))Benim icin markanin yada nebileyim yaa ,hicbir$eyin degeri yok,sadece önemli olan biranönce sevdikereime kavu$mak.Fakat bu i$i abartan bagzi vatanda$lar kendilerini irezilden malamat ederek bayagi zorluklar altina giriyorlar.Kredi cekerek araba aliyorlar ve ,Allah muhafaza etsin kaza yapiyorlar.Ahanda $imdi yandiginizin resmidir.Araba külha$ olmu$,sizinde gözlerinizde ya$lar kredi bitene kadar durmu$..Herkes kendi kesesine göre yapsa izin hazirliklarini ,ne SIKINTIYA girerler,nede vah,tüh diyerek dövünürler.i$te bu özentili numunelikler yüzünden ALAMANCI´ya cikmi$ adimiz.Ne kadar abes $ey varsa hepsi bize maal olur vesselam.Almanyada yemezler icmezler para biriktirirler .Türkiyeye gelincede hava atmak ugruna kendilerini paralarlar.Bunlarin yüzünden hepimiz ayni kefeye konularak, GÖRGÜSÜZ ALAMANCI DAMGASIYLA nam saldik.
izin vakdi gelip catar ve ,o gün güne$ batmamak üzere dogar.Yollar kisalip saatler gecdikce icinizdeki kipirtilar artmaya ba$lar.Ucak yere ini$e gecerken heyecan dorukdadir.Kalp güm güm eder,gözler parlar ve, Vatana ayak basacaginiz o anin heyecani gererde gerer sizi.Cok güzel bir duygudur valla ya$ayan bilir.Yere ayak basinca sanki esaret cekdiginiz bir yerden kacdiniz:))gini duygulara kapilirsiniz.Arabaya binip memlekete dogru yola cikarken gecenin bir vakdi hicbir$ey umrunuzda degildir.Ananizi babanizi ve sevdikelrinizi göreceginiz o kareyi görmek icin adeta dolu dizgin arabadan inip ko$asiniz gelir.Belki ben abartiyorum ama ,benim icin byöle valla.ilk ezan sesini duymak ve $ükretmekde cabasi.O an anlarsiniz ya$adiginizi ve nefes aldiginizi.Saat kac olursa olsun ko$a ko$a gidip sevdiklerinizin kapisini kirasiya calip;SLM BEN GELDiM dememek kendinizi zor tutarsiniz vesselam.Öyle bir duygudurki kac saat uyumasanizda asla uykunuz gelmez olur Vatanda.Cok özledim cokkkk.18 senede 5 kere gitmek nasip oldu memlekete.Heseferinde ayri maceralar ya$adik.Bagzen üzüldük,bagzende gülmekden öldük.Cayin tadi bie ba$kadir artik.Sbahlar olmasin,güne$ digmasin,bütün sevdiklerim etrafimi sarsin.Konu$dukca konu$asiniz gelir.Yillardir unuttugunuz o seslerin tonalri adeta müzik gibi gelir kulaginiza.Telefonda duydugunuz seslerin görüntüleri gözünüzün önünde olunca ,sohbetin doyulmaz tadina.
Yava$ yava$ ALiS ARTIK HARiKALAR DiYARINDAN ,AYRILMAK ZORUNDADIR:(( Vakit tamamdir ve gerisin geri gurbete yollar acilir.Bu seferde özlemle tadini aradigimiz bagzi yiyeceklerin alim satim i$ine sira gelir.Yani biz hep hareket halinde gelir gideriz vatana.Ecikde size Türkiye´den giderken götürdüklerimizin listesini siralayim baride geri kalmasin aman haa! Cekirdek aliriz, gurbetde citleyerek sevdiklerimizle yapdigimiz sohbetleri tekrar anmak icin:)) vardir gurbetin marketlerinde her$ey ama,eskiden yokmu$ ve hasret kalirmi$ millet kendini nimetden sayan FASULYE´ye.Daha hangi birini saysam bilemiyorum.Bildigimiz tek$ey maksat ucuza almak degil,VATANIMDA BULDUGUMUZ O CANIM YIYECEKELRiN TADINI,Gurrbetdede yiyerek zevk almakdir.Valizler dodurulur tartilir,yük hakkiniz da$ catlasa 30-35 kilodur.Uyanikalr el bagajlarinida basarda basar öteberiyi:)) kontrolde utana SIKILA icinde bi$ey yok!! demeyide iyi kiviririz valla:))gecdigimiz gün arkada$lar geldi Türkiyeden.Ogullarina dügün yapacaklarmi$ ve tatatataaatata ALTIN!! lagzim.Bilen bilir ellam,bilmeyenlerede ben deyim bari VERGi YAKAR CIRAMIZI!!egerki fazlaca altin aldiysaniz ve grami gecdiysen ,helede yeniyse abooo yandiniz.Ceza ödediginiz gibi,vergisinide ödemek zorundasiniz tabiki.Neyse arkada$lar almi$lar bileizigi yüzügü:))oh oh hesaplida gelmi$.Fakat bu altin nasil gider gurbete anam demi$ler ve koyulmu$lar dü$ünmeye.Akillinin biri demi$ki;Altinlari alinnnnnn,kuru pasta kutusunun icine koyun:))Bunlarda yapmi$ valla.Duysalar bu yazdigimi beni kesin vururlar:))Almi$ eni$de Altinlari gitmi$ bi pastahaneye:)) demi$ki; oglum sar bakim ordan,tatli tuzlu kuru pasta.Ama altina Altinkoyacaksin:)) Adamin byonu kildan ince kilicdan keskin tabiki.Pastasi satilyior nasilsaa,elleme altinla kaplasin kutuyu:))pastalarin alt kismina dizmi$ler canim bilezikleri kolyeleri.Üzerinede doldurmu$lar tatlilari,tuzlulari:) pastaci iyice sarmi$ sarmalami$ paketi jelatin kagitla.Sen evin akilli dedei tut pasta kutusunun üstüne sanki X O X oynar gibi doldur X´leri:)) gören hemen $üphelenir BU NE? diye..onunda rajonu hazirmi$,neymi?? icinde biberli tuzlu pasta var:)) KARI$MASIN hehehhe..süper valla.in$allah buy azdikalrimi birisi okuyupda ihbar etmez milelti.Yosam iyi kötü pasta hediyelerimizde gelmez olur Vatandan:))selamlar vede saygilar olsun Vatanimin en güzel ve en akilli insanlarina..
izin vakdi geldi catti,sanki okyanusda gemilerim batti
dayanmaya kalmadi takadim, ruhum kendinden gecip bu gece erkenden yatti
bende ben kalmadi artik ,hasret cekmekden betim benzim atti
yillardir gurbetin üvey ana kucaginda oynadim durdum
sanki bu kaderi demir carik giyip, araya araya kendim buldum
nefes alamiyorum artik ,karanlik ve sessiz gecelerde yanlizlikdan öldüm
ne halimi soran oldu,nede derdime derman bulundu
serseri mayin olmu$ benligim ,saga sola avare bicare savruldu
köz köz yanan cigerlerim ,hasret kazanlarinda susuzca kavruldu
hasretin kitabini izin verseler bir gecede bin sayfa yazarim
kimseye vermem kürekleri,kendi ellerimle kendime akasya dibi mezar kazarim
iflah olmam artik,gece gündüz kalemimdeki mürekkep bitene kadar
gurbettt, gurbettt, gurbet diye elime gecen her sayfaya yazarim
bu gidi$le güne$i dogmayan sabahlara biraz zor cikarim
tutman beni pencereyi acar, VATANIMI ÖZLEDiM diye, avazzz, avazzz Almanyanin sokaklarini yikarim
YORUMLAR
Nicht genug der Worte zu beschreiben.
Ben kurtuldum, dilerim siz de kurtulursunuz.
Güzel paylaşım için teşekkürler.
Yükselenyıldız tarafından 10/6/2010 11:49:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
yaban gülü(gurbetbaci)
:::HAKLISINIZ:)) tsk ederim..hayirli günler dilerim size..Bizim kurtulmak gibi bi lüksümüz olamayacak zannimca..evlatalarimiza gelecek hazirlayip,yuvalarini kurmak bayagi zaman alacak..ömrümüz el verirse tabiki..bilirsiniz iki kültür arasindaki genclerin hallerini.Almanyada yabanci,Vatanda Alamanci:(( iclerinde kivranir bir sanci..ne orali nede buralidir onlar..bir köprü olup yillari birbirine baglayacaklar..bakalim zaman neler gösterecek tarih gösterecek..saygialr selamlar gurbetcilerden.