- 5187 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİNİMİZİN ÖĞRETMENE VERDİĞİ DEĞER
DÜNYA ÖĞRETMENLER GÜNÜ
Aydınlık karanlığı, Hak batılı, iman küfrü nasıl yok ediyorsa, gerçek ve insanlara faydalı olan ilim de cehaleti öyle yok eder. İlmin olduğu yerde cehalet, terör ve zulüm olmaz. Bunun içindir ki yüce dinimiz İslam, ilme ve ilim tahsiline büyük önem vermiştir. İlim tahsil eden ve bu ilmi başkalarına öğreten öğretmenlere de ayriyeten büyük değer vermiştir.
Dinimiz ilme o kadar önem veren bir dindir ki daha ilk inen ayet-i kerimelerde Cenab-ı Hak beşeriyete ilmin kapılarını ardına kadar açmış ve şöyle buyurmuştur: “Yaratan Rabbinin adıyla oku; O, insanı bir Alakadan yarattı. Oku! İnsana bilmediklerini öğreten, kalemle (yazmayı) belleten Rabbin, en büyük Kerem sahibidir."(1) Sevgili Peygamberimiz de bir Hadis-i Şeriflerinde ilmin önemini şöyle bildirmektedir : “Faydalı olan ilim mü’minin yitik malıdır. Onu nerede bulursa alsın"(2)
Evet ilim öğrenmek dinimizde kadar önemlidir ki kadın, erkek bütün Müslümanların üzerine farz kılınmıştır. Bu farziyeti yerine getirebilmemiz içinde ilim adamlarına yani öğretmenlere ihtiyacımız vardır. Öğretmenler bizleri iyiye, güzele, aydınlığa ve bilgiye götüren dünyamızın birer yıldızlarıdır. İlimsiz, bilgisiz ve öğretmensiz bir dünya felakettir, karanlıktır. Yüce Rabbimiz bir ayette alimlerin büyük derecelerde olduğunu şöyle bildirmiştir: “Allah içinizden iman edenlerle, ilme nail olanların derecelerini yükseltir" (3)
Bundan 14 asır evvel insanlığı cehalet karanlığından kurtaran işte bu ilahi düsturlardır. O gün insanlık, İslam’ın eşsiz hükümlerini tatbik ederek yolunu aydınlatmış, huzur ve saadete ermiştir. Sevgili Peygamberimiz (s.a.v), öğretmenliğin kıymetini şu Hadisleriyle bir kez daha bizlere hatırlatmaktadır:
“ Yalnız iki kimse gıpta edilmeye layıktır. Bunlarda: Allah’ın kendisine vermiş olduğu malı, Hak uğrunda sarfeden, muhtaçlara dağıtan kimse ile, Allah’ın kendisine vermiş olduğu ilim ve hikmetle hükmeden ve onu halka öğreten kimsedir.”(4)
Ömür sermayemizi iyi değerlendirelim. Zamanımızı boş şeylerle harcamayalım. Bilelim ki ömrümüz sayılı günlerden ibarettir. İnsana büyük meziyetler kazandıran, insanı cehalet karanlığından kurtaran ilim tahsiline ve bizlere ilimlerinden ilim veren öğretmenlerimize değer verelim. Unutmayalım ki, ilimden nasip alamayan bir insan, ruhsuz ceset gibidir. Yazımı bir hadis-i Şerif mealiyle bitiriyorum: “ Bilen, öğrenen, dinleyen veya ilmi sevenlerden biri ol, Beşincisi (olan cahillerden) olma, helak olursun." (5)
Bu duygu ve düşüncelerle tüm öğretmenlerimizin dünya öğretmenler gününü kutluyor, bana emeği geçen tüm öğretmenlerimin ellerinden öpüyorum.
Erdinç TİP
Yazar- Şair
KAYNAKLAR
1- Alak Suresi, Ayet 1-5
2- Keşful-Hafa, 1/435 No:1159
3- Mücadele Suresi:11
4- Riyazus’salihin Ter. C.1. Sh. 140
5- Fethul-Kebir, 1/204
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.