- 1237 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Açıklık Tâciz değil mi?
AÇIKLIK TÂCİZ DEĞİL Mİ?
Son günlerde basında ve medyada sık sık kullanılan bir kelime ile karşı karşıyayız, tâciz etme.
Tâciz kelimesi Arapça bir kelimedir. Taciz, âciz bırakma, canını sıkma, rahatsız etme, ısrarla direnme ve isteklerde bulunma; tâciz etme, tedirginlik verme, bıktırma, usandırma anlamlarına gelir. Günümüzde ise bir bayanı sözle ya da hareketle rahatsız etme anlamında kullanılıyor.
20 Ocak 2002 tarihinde Yeni Şafak Gazetesinde yayınlanan Prof. Dr. Hayrettin KARAMAN’ın yazısını okuduğumuzda bu işin hiç de öyle tek taraflı olmadığını görüyoruz. İsterseniz kafanızı daha fazla karıştırmadan “Çıplaklık Tacizdir” başlıklı yazının bir bölümünü aynen aktaralım.
“Kızları, kadınları el ve dil ile tâciz edenlerin çoğaldığından şikâyet ediliyor, tâcizin engellenmesi için tedbir alınması isteniyor. Tedbir olarak da eğitim ve cezâ üzerinde duruluyor.
‘Karşı taraf ne yaparsa yapsın tâciz edilmemeli’ diyenlere karşı, ‘Hayır, açılmada sınırı aşanlar tâcize dâvetiye çıkarıyorlar; tâciz olmasın ama karşı taraf da tâciz için insanları tahrik etmesin’ diyenler var. Ben ise çıplaklık tâcizdir diyorum.
Evet çıplaklık, vücudun cinsî câzibesi olan yerlerini, kamuya açık olan yerlerde açıp göstermek, bununla da kalmayıp ya davranışlarıyla veya orasını burasını süsleyerek, kokular sürünerek karşı tarafın dikkatini daha fazla çekmek tâcizdir. Çünkü bunu yapanlar karşı tarafın hem bakmasını, ilgi duymasını istiyor, hem bakmalarından, talepten ve ilginin bâzı şekillerinden rahatsız oluyor, bunu tâciz sayıyorlar.
Bu durumda karşı tarafa (örneğimiz de erkeğe) ya bakmamak ya bakıp da görmemek ya görüp de etkilenmemek ya da baktığı, gördüğü, etkilendiği halde kendini zaptetmek, arzusunu bastırmak, ya meşru olmayan yollardan kendini tatmin etmek veya bu eziyete katlana katlana ruh sağlığını bozmak kalıyor; işte bütün bunlar tâcizdir; gerekenden fazla yerlerini açıp gözler önüne seren kadın ve kızların karşı tarafı (erkekleri) tâciz etmesidir.
Kadının güzelliği ve çekiciliği, çiçeğin, kuşun, müziğin, resmin, atın güzellik ve çekiciliğinden farklıdır. Normal insanlarda karşı cinse ilginin içinde cinsellik de mevcuttur.
Kadın ve erkeğin güzelliğinde estetik yön, cinsel câzibe ile birlikte vardır, sıradan insanlar bu ikisini birbirinden ayıramaz, kadın ve erkeğin güzelliklerini yalnızca estetik yönden görmezler. Böyle olduğu ve bu güzelliklere bakan kalabalıklar cinsel arzu ve tatmin yönünden de (daha çok bu yönden) baktıkları içindir ki güzeller ve özellikle kadınlar reklamlarda kullanılmaktadırlar...
Tâcizi ceza yöntemiyle engellemek hem sağlıklı değildir, hem de mümkün olmaz. Kamuoyu ve vicdanı burada çok önemli rol oynar; eğer topluluk tâciz edene –karşı tarafın sınırı aşması sebebiyle- hak veriyorsa, tâciz edeni değil veya bunun yanında tâcize sebep olan tarafı da kınıyorsa bu takdirde tâcizi yalnızca ceza ile engellemek mümkün olmaz. Eğitim tedbirine gelince,bunu da karşılıklı olarak düşünmek gerekir. Tâcize uğradığını iddia eden bayanlar eğitim yoluyla insanların bunu yapmayacak hale getirilmesini istiyorlar. Buna bir diyecek olmaz, ancak eğitim, hem tâcizi, hem de tahriki engelleyecek şekilde verilmelidir.
Eğitim yoluyla erkekle kadın arasındaki cinsel câzibeyi yok edemezsiniz, tavşanı tazı, tazıyı da tavşan yapamazsınız (yani hem bunu başaramazsınız hem de yapmaya hakkınız yoktur), yapamayınca da tavşanı başı boş dolaşırken, gözünün önünde oynaşırken gören tazı onu kovalar...”
Bu yazıdan sonra benim söz söylemem baklava üzerine salata yemeye benzer...
İlmine, diline ve kalemine kuvvet hocam...
Hanifi KARA
YORUMLAR
Tamam yazıda anlatılanlar güzel,ama açıklık kapalılık meselesi değil bu,İnsanlar eğitimsiz ,aç ve çocukken ailesinin çocuk önündeki davranışları çocuğu cinsel konuda yoğunlaştırır,açık açığa sapıkların olması yanında gizli sapıklarda toplumda gayet mevkili asaletli bir şekilde dolaşıyorlar.Ben bayanım ,önümde çıplak insan görsem başımı çeviririm hatta yanlışlıkla baktıysamda Allahdan af dilerim.Kadınlar çıplaksa o onun sorunu,bakmasınlar kardeşim mademki dinibütün bir milletiz bakmasınlar,açılan açılabildiği kadar açılsın kimse kimseye laf söyleme hakkı yoktur.Önce likle kendimize saygı duymalıyız,başkaları bugün var yarın yok ,biz kendi kendimizle yaşıyoruz.Ne kapalı insanlar varki davranışlarıyle daha çok ilgi çekiyor.Mesele tamamiyle ailede verilen ahlakla ilgili,(çalma kimsenin kapısını çalarlar birgün seninde kapını)
Allah kullarını serbest bırakmış eğer ceza olacaksa Allah verir, insanlar kendilerini yaradandan dahamı güçlü görüyorki tacize vsskendinde hak buluyor.O halde erkekler gözleri kapalı dolaşsın,bakmasınlar bayanlara.Gerçekten erkeklerin gözlerine siyah bandaj o şekilde dolaşsınlar ne taciz kalır nede fenalık.Çünkü kadınların her sıkıntısının nedeni erkekler.