- 568 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İŞSİZ ADAM VİZYONDA
YILLARDIR VİZYONDA FIRTINALAR ESTİRİYOR “İŞSİZ ADAM”
Evet, evet Çağan Irmak’ın o gişe rekorları kıran ve aslında çocukluğunda hayattan dayak yemiş biz pek çoğumuza benzeyen o Issız Adam’ın arkadaşı İŞSİZ ADAM Vizyonda, hem de öyle sinema koltuklarına, bilet almaya gitmişken yanında bir popcorn, kola almaya kısacası para harcamaya gerek yok izlemek için, her caddede, her sokakta, her apartmanda hatta her dairede bir adet var ondan İŞSİZ ADAM…
Bu filmin Cast Ajansı yok, Oyuncular Türk Milleti’nin 80 ve sonrası gençliğinin ciddi bir bölümü, Oyuncu Koçları Doğum Kontrolünden yoksun Aileler, Senarist kadrosu Türk Siyaset’inin gelmiş geçmiş neredeyse bütün siyasileri, Yönetmen Kapitalist Düzen.
Şimdi efendim filmin konusu şöyle; Bir bölümünde Aile Kültürlüdür, Bilgilidir, Çocuğu ile ilgilidir İlkokuldan Üniversiteye değin okutur evladını ve gün gelir mezun olur. Aile aslında nüfuzludur ama kullanmaz kendi imkânları ile bir yere gelsin çocuğu ister, her Türk Genci gibi iş arayıp durur özgeçmiş bırakmadık yer bırakmaz arkadaşımız. Ama her yer nüfuz kullanılarak doldurulmuştur, öylesine sırf diploma olsun diye bir üniversiteden mezun olan arkadaşları Halkla İlişkiler Müdürü olmuştur örneğin elindeki Ziraat Mühendisi diploması ile ya da sahne sanatları okuyan bir başka vatandaş Genel Müdür Asistanıdır bir başka yerde. Ve bizim İŞSİZ arkadaşımız Elindeki Yüksek Lisans diploması ile Petshop da çalışır, taksi şoförlüğü yapar, Barmaidlik yapar VE en acısı bazı bayanlar her gittiği yerde taciz edilmekten yönetici asistanlığının , yönetici rahatlatıcılığa dönüştürülmesinden bıkarak Eskortluğa başlar.( kolay para kazanmak için bu yolu seçen Hissiz Madamlar üzerine alınmasın)
Bir diğer genç arkadaşımızda Doğum Kontrol bilgisinden yoksun bir aile tarafından dünyaya getirilmiş Rızkı ile gelir denerek salınıp bırakılmıştır orta yere İlkokuldan veya en çok liseden terk etmek zorunda kalmış ve hayatı boyunca tek kalmıştır arkadaşımız kendi kendini geliştirmiş, yetiştirmiştir.
Bir değil birçok konuda Okulunu okumuş olanlardan daha çok bilgi ve pratiğe sahiptir, ama o da parası olan ailelerin eş dost yanlarına yerleştirdiği çocukları yüzünden iş bulamaz bulsa bile yapamaz. Çünkü rahat duramaz eksik gedik gördüğünde. Yöneticisi olan kişi ondan daha az bilgili, beceriklidir arkadaşımız açık kapatıp durur ama içi rahat etmez başarılarının bir başkasına mal edildiğini gördükçe, çünkü içindeki çocuk rahat durmaz isyan eder çünkü tırnaklarıyla kazımıştır yerleri. İşsiz arkadaşımız isyan bayrağını çektiği gibi ya ayrılır ya da fark edilmiştir başarısı ama Müdürü puan topladığı icraatların kendisine ait olmadığının ortaya çıkacağı korkusu ile hem hakkını vermez Hemde işine son verdirir arkadaşımızın.
Bir de hemşericilik var tabii, Güzel Ülkemiz her karış toprağı ile bir bütündür sözde ama her bölgesi ayrı vatandır aslında, Büyük İş yerlerine dikkat edin, ya çoğunluk Karadenizli, ya doğulu, ya da hepsi batı özentili yapmacık Türkçe konuşanlarla, sesli harfleri lügatlarından çıkaranlarla doludur. Yani 100 kişinin en az 70 i ya bir birine benzer ya aynı topraklardandır.
İşte bu durumlarda da 5 çocuklu rıza dayı patronunun bir başka hemşerisinin işe alması sebebi ile başka bir pozisyon olmadığı ve bir tek o aynı topraklardan olmadığı için kovulur işinden gerekçe olmaksızın, zaten ya sigortasız çalıştırılmıştır ya da tazminatını parça, parça alacaktır.
YANİ BENİM GÜZEL HALKIM.
Evet Çağan Irmak çok güzel bir film çekmiş çocukluğunda hayata dair çeşitli tokatlar yiyerek büyüyen büyüdüğünde Kadınlardan Hayatın, Hayattan Kadınların İntikamını alan Issız Adamları çok iyi resmetmiş. Ama ya her gün pahalanan hayatta yaşam mücadelesi veren İŞSİZ ADAMlar…
NOT : Yazının başlığı sadece Erkekleri kaleme almış gibi görünse de bu olaylarda pek Cinsiyet Ayrımı yok…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.