- 989 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KADİR GECESİ'NİN ANLAM VE ÖNEMİ
KADİR GECESİ’NİN ANLAM VE ÖNEMİ
Kardeşlerim !
Yarın gece, mübarek Kadir Gecesidir. Kadir gecesi, gecelerin en feyizlisi, en hayırlısıdır.. Çünkü bu gecede yapılan ibadet, içinde kadir gecesi bulunmayan bin ayda yapılan ibadetten daha hayırlıdır. Nitekim aynı adı taşıyan Kadir Süresinde Yüce Rabbimiz şöyle buyurmaktadır:“ Biz Kur’an’ı Kadir Gecesi’nde indirdik. Sen Kadir Gecesi’nin ne olduğunu bilir misin? Kadir Gecesi bin aydan hayırlıdır. O gece melekler ve Cebrail rablerinin izniyle her iş için inerler. O gece fecrin doğuşuna kadar esenliktir, selamettir.” (1)
Zaman ve mekanlar kendilerinde meydana gelen büyük ve önemli olaylarla değer kazanırlar. Kadir gecesi hayırlarla dolu olayların meydana geldiği bir gecedir. Çünkü bu gecede kadri yüce bir kitap olan Kur’an-ı Kerîm inmeye başlamıştır. Kur’an-ı Kerîm gibi insanlık için bir hidayet rehberi olan kitabın böyle bir gecede inmesi ona müstesna bir şeref kazandırmış, kadrini yüceltmiştir.
Allah tarafından Cebrâil aleyhi’s-selâm adındaki melek aracılığıyla peygamberimize vahyolunan, onun hayatında tamamen yazılıp tespit edilen ve daha sonra da mushaf haline getirilen Kur’an-ı Kerîm, peygamberimize vahyolunduğu günden beri hiçbir değişikliğe uğramadan nesilden nesile geçerek bize kadar gelmiştir. Bu özelliği taşıyan, yani ilk nazil olduğu şekilde bir kelime eklenmeden ve bir kelime eksilmeden günümüze kadar gelen tek
kitap hiç şüphe yok ki Kur’an-ı Kerîm’dir. Çünkü onun her türlü değişiklikten korunacağını Cenâb-ı Hak şöyle bildirmektedir: “Doğrusu Kur’anı biz indirdik, onun koruyucusu da biziz"(2) Sevgili peygamberimiz (s.a.v.) de bu mübarek gecenin kadr-u kıymetini bildiren bir Hadis-i şeriflerinde “Her kim Kadir gecesini, faziletine inanarak ve ecrini Allah’tan umarak, ibadetle ihya ederse, geçmiş günahları bağışlanır." (3) buyurmuşlardır .
Bu mübarek Kadir Gecesini, Geceye en büyük hususiyeti veren Kur’an-ı Kerim’i okuyarak, tevbe ve istiğfar ederek, dua ve niyazda bulunarak, kaza ve nafile namazı kılarak mübarek gecenin ihyasına çalışalım. Hz. Aişe validemiz Peygamber Efendimize: "Kadir gecesini idrak edersem ne yapayım ?" diye sorduğunda: Peygamberimiz (s.a.v.): "Allah’ım sen affedicisin, affı seversin, beni de affeyle"(4) diye dua et, buyurmuşlardır. Öyleyse bu gece kendimize, ailemize, akrabalarımıza, komşularımıza, milletimize ve bütün İslam alemine bol bol dua edelim.
Bu gecenin hürmetine Cenab-ı Hak cümlemizi gafletten uyandırıp hidayete, günahtan sıyırıp rahmete, imtihanı kazanıp cennete ulaşan kullarından eylesin.
Erdinç TİP
YAZAR-ŞAİR
-------------------------------------------
KAYNAKLAR
1- Kadir 97/1,5
2- Hicr 15/ 9
3- Buhari, İman, 34
4-İbn-i Mace, Dua, 3840
YORUMLAR
Güzel paylaşımınız için Rabbim razı olsun.
İnşaallah bu geceyi layıkıyla idrak edenlerden eylesin Mevlam.
Saygılar...