- 12067 Okunma
- 19 Yorum
- 0 Beğeni
MEVSİM SONBAHAR
Hayatımın kimbilir kaçıncı yazını uğurluyorum. Güneş; “Oynamıyorum artık, ver misketlerimi” dercesine sıcağını çekti üzerimden.
Soğuk havaların suni sıcaklarını çekeceğim bedenime. Kat kat örtünsem de güneş kadar ısıtmayacak biliyorum.
Daha dün gibi hatırlıyorum. Ağaçlar her bir dalına inci gibi yaprak dizmişlerdi. Her bir çiçeğin rengine vurulmuş, değme parfümlere taş çıkaran kokularına mest olmuştum.
Bir duvara çivilediğim takvimim, altındaki yaprakları yokedip Eylül’e kadar geldi. Üstelik çekip kopartmak dışında herhangi bir çabam olmadan.. Peki ben ne mi yaptım? Sadece o günlere iştirak ettim ve tükettim.
Her güzel şeyin bir sonu varmış diyenler sonbahara haksızlık mı etmişler acaba? Belki benden daha çok yaşamı seviyor. En azından değişik bir şeyler yapıyor yaprak dökmek gibi.. Gerçi bu aralar benim de saçlarım dökülüyorya neyse... Çok bilenler ya sinirsel ya mevsimsel diyorlar. Ne kadar da çabuk koyuyorlar teşhislerini şaşırıyorum doğrusu. Belki de ömrümün sonbaharındayım kimbilir.
Penceremden gelen serinlik, dondurucu havaların başlangıcıyım diyor.. Hoşgeldin sonbahar. Altın sarısı yapraklarını döksen de yerlere, rüzgarın toplayamadıklarını çöpçülere bıraksan da ben de senden birkaç hatıra alacağım vazoma..
Birden zihnimde çocukluğumun hayat bilgisi kitabını çevirdim yaprak yaprak.. Hep sonbaharda başlardı okullar tıpkı şimdi olduğu gibi.. Ne çok da özlerdik aynı sınıfın havasını teneffüs ettiğimiz arkadaşlarımızı ve sevdiğimiz öğretmenlerimizi. Yıllarca görüşmemişiz gibi kucaklaşırdık. Özlemlerin giderildiği sonbahardan yaza doğru yürürdük omuz omuza.
Kalıplaşmış sözleri hernekadar sevmesem de şimdi ben de cümleme “benim zamanımda” diye başlayacağım. Annemin kurduğu turşular, kurutup ipe dizdiği sebzelerin ne kadar da farklı lezzeti olurdu.. Belki de annemin elleri değdiği içindi. Sonra hiç o tadı alamadım. Kurutulmuş sebzeler ip yerine hep boğazıma dizildi. Bidonlara kurarken bastığı turşular gibi ben de acımı içime bastırdım.
Rengarenk bir yazdan sonra, solan yapraklar, soyunan ağaçlar, kuru topraklar, gri gökyüzü hüzün verse de sonbahar ve kışınızın ilkbahar tadında geçmesi dileğiyle....
SONBAHARIM
Mevsim sonbaharsa,
Kışa ramak kalmışsa,
Gül dökülmez ki yollara,
Solan umutlara ağlama.
Gülün ateş kırmızısını,
Güneşin altın sarısını,
Esecek rüzgarın ılığını,
Bulutun açığını arama.
Rüzgar yaprağı söker,
İnsan hüznünü döker,
Yağmur örtbas eder,
Ne de olsa mevsim sonbahar..
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
sonbahar benim gönlümde de bir başka atar...yeniden silkelenirim sanki...şiirle bütün bir yazı tebrik ediyorum..sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Her ne kadarda sonbahar; Bir bitişi, bir sonu bazende Hüznü anlatsada, Kışın; Soğuk u , Karı anlattığı gibi. Her döneemin elbette bir güzel yanı , bir tadı mutlaka vardır. Mesele olan ondan faydalanmak, tadını çıkarmaktır.
Siz sonbaharı anlatırken, Okul açılışından, Kurutmalıklara, pekmeze annenizin turşusuna kadar bir çok lezzeti tadı yazınızda buldum.Hepsi çok güzeldi. Nice Sonbaharlara. Saygılarımla...!
Aysel AKSÜMER
Aysel Hanım,sonbahar hep ayrılık hep hüzün zamanı değildirki.Çocuklar okuluna,insanlar portakala,mandalinaya kavuşur.Her şeyin tersinden baka baka karamsar olduk gittik.Bardağın hep dolu tarafını değil boş tarafını da iyi görmek irdelemek gerekmez mi?Her yaşında kendine göre güzel tarafları var.Örneğin bu bayramda torunlarım sırayla elimi öptüler. Bu beni çok mutlu etti.Gençken torun sevgisini tadabilir miydim? Hayat kırkında başlar.Çocukları evlendirdik,şimdi eşimle birbirimize daha fazla zaman ayırabiliyoruz.Birlikte birşeyler yapabiliyoruz.Oysa gençken çocukları düşünmekten onlara zaman ayırmaktan birbirimize yabancılaşmıştık.Önemli olan sağlıktır.Sağlıklı olduğunda her mevsim güzeldir...Güzel bir yazı olmuş.Kutlarım.Sağlık ve mutluluk dileklerimle kal.....
Mehmet ASLAN tarafından 9/13/2010 12:23:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
her ne kadar hazan ve hüznü beraberinde getirse bile en az ilkbahar kadar anlamlı ve farklı bir güzelliği vardır sonbaharların.
her sonun yeni başlangıçları getirmesi gibi. sonbahar gelmezse kış ve ilkbahar gelebilirmi ? Gabriel Garcia'nın da dediği gibi, "bir sona geldiğin için üzülme, onu yaşadığın için gülümse ".
kalıplaşmış sözcüklerin uzağında kalarak yalın bir dille anlatmışsınız sonbaharı. samimi, sıcak ve okunası...
çocukluk anıları ve bidonlara bastırılmış turşuların tadı.
her mevsimin olduğu gibi sonbaharında ayrı güzellikleri var okşanası ve yaşanası.
sanırım yazılarınızı takip etmem gerekecek.
saygı ve sevgilerimi iletiyorum dost... her mevsimde çiçeklensin baharlarınız.
Aysel AKSÜMER
hayatımız ve mevsimler...
çok içten samimi bir anlatımdı..
yokluklarına alışmadıklarımızın acısı hazan mevsiminde daha mı çok vuruyor yüreğimizi nedir?
her baharda yeşersin umutların ve tüm mevsimlerin bahar tazeliğinde geçsin...
sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Yaşam ve mevsim kesitlerinin ne adla olursa olsun getirileri insan düşününde mutlaka farklı bir izi kalır ve/veya iz bırakır..
Bu anlamda güzel bir yazınızı okudum. Kutlarım.
Saygılarımla
Aysel AKSÜMER
Aysel'ciğim gecikmeli olarak okuyorum yazını.Annenle ilgili kısmı okuyunca benim de boğazım düğümlendi.Allahım rahmet etsin anacığına, ben de babamı sonbaharda kaybetmiştim.Gözlerimde yaş okuyorum yazı ve şiirini, çok duygulandım, yüreğine sağlık.
Her sonbahar bence yeni bir başlangıcın hazırlığı.Eskiyen yapraklar kuruyup dökülerek gelecek bahara hazırlık yapıyor.
Siz henüz kırklı yaşların başındasınız, bu hüzün niye.Sağ isek yaşamak için bir umudumuz, şevkimiz olmalı.
Sevgiyle öpüyorum, üzülmeyin,serinleyen havalar sizi mutsuz etti galiba.
Huzurla, ailenizle hep mutlu kalın!
Aysel AKSÜMER
hüzünü yaşatan mevsim......tüm renkler değişir.....bir kızgınlık başlar doğada.....çoğu şarkılarda türkülerde hep vardır.....nedendir bilinmez tüm şair ve yazarlar bu mevsimden çok etkilenir.....yine çok güzeldi....ben bu kalemi çok seviyorum.....saygılar
Aysel AKSÜMER
MEVSİM ARTIK SONBAHAR!..
Vücumda ne güç kaldı,ne de gözlerimde fer
Kafamda saçlarım ,döküldü bak birer birer
Gönül pınarlarım kurudu,yok o eski heyacanlar
Sen ne dersen de,Mevsim Artık Sonbahar...
Gidenlerin ardından ağlaya ağlaya görmez oldu gözlerim,
Kimselere kalmadı intizarım; gelmeyenlere yalvarmalarım,
Hep kendi dertlerimde,ne yazıkki zavallı biçareyim.
Sen ne dersen de, Mevsim Artık Sonbahar...
Çiçeklerim açmaz oldu,hep tomurcukta kaldılar
Açanlar da benden uzakta,bilinmeyen yerlere savruldular
Güllerim,karanfillerim başka bahara kaldılar
Sen ne dersen de,Mevsim Artık Sonbahar...
Ne yapsam boşuna,doğanın kanunlarına uymuyor
Bir çılgınlık düşünsem de,herşey hoyrata dönüyor
Bahçemde her şey sarıya döndü;ağaç, meyve vermiyor.
Sen ne dersen de,Mevsim Artık Sonbahar...
İlkbahar gelmez bir daha!Gelmez bir daha!
Kara kış yaklaşmakta,her yanıma
Mevlam,hayırlı uykular nasip eylesin bana
Sen ne dersen de,Mevsim Artık Sonbahar...
Sevenlere,sevilenlere bir çift sözüm var:
Göz yaşları dökmelere değmez bu hayat
Kavgalara uzak,sevgilere bütün insanlık hasret.
Sen ne dersen de,Mevsim Artık Sonbahar!...
ESKİDEN YAZDIĞIM BU ŞİİRİMLE YAZINIZA EŞLİK ETMEK İSTEDİM.
SAYGILARIMLA..
Aysel AKSÜMER
sevmek, hayattaki en büyük meydan okumadir" böyle der leo buscaglia
sevmek her rengi yerinde
sevgimle
Aysel AKSÜMER
Az öncede şiirinizi okudum
Şiirle yazıyı aynı paralelde götürmüşsünüz
Özledim tek bölümkük yazılarınızı
Daha çok yazın
Diğerlerini de okuyorum ama arada yorum yazmayı sevmiyorum
Biraz üşüsek te sonbaharı okurken
Çok güzeldi yazınız
Kutlarım saygımla.
Aysel AKSÜMER
sonbaharın en güzel yanı insana aslında ne kadar aciz olduğunu hatırlatıyor olması... bu da insan ruhuna ağır geliyor...çok güzeldi yine...selam ve sevgimle...
Aysel AKSÜMER
Çok yumuşak bir geçişle yazıyı da sonbahara ulaştırmışşın.
Şiir de yazı için yazılmış olmalı.
Eskiyi aramamız yeniye alışamamamız-dandır belkide.
Emeğine sağlık.
Bu gün çok güzel yazılar üst üste geldi. Bakalım güne hangi yazı gelecek?
Benim adaylarım arasına senin yazın da girerdi inan. Tacettin kardeşim ipi göğüsler zannımca. :))
Sana hayırlı geceler dilerim.
Selamlar. Benden 10 numara.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Hayırdır inşallah
Aysel arkadaşım niye mahsun ve üzgünsün
Hayatın sonbaharı gelmiş olabilir ama daha bitmeyen çok şey var
Sanki kafana bişeyler takmış gibisin
Gül bakayım hadi ama evet işte böyle ..:))))))))
Bu dünyada hiç bir şeye ne üzül ne kırıl takma kafaya yoksa senden daha çok üzülen olmaz.
Seviyorum gönlünü .Yazın ve anlatımın ise her zamanki gibi ustalıkla ve yürekten yazılmış.
Sevgim eşsiz ve değerli yüreğine
Aysel AKSÜMER
Sultan Hürrem sen gidince de üzülüyorum fazla uzaklaşma..Hoşgeldin.. Teşekkürler yorumun için. Sevgilerimle...
Sonbaharın eteklerinde bir güne bakış sancısı doğmuş...
eskiden şimdi ya da yarın...
zaamn bize sormadan gidiyor gidiyor...
tebrikler...
Aysel AKSÜMER
Annemin kurduğu turşular, kurutup ipe dizdiği sebzelerin ne kadar da farklı lezzeti olurdu.. Belki de annemin elleri değdi içindi.
Mutlaka öyledir.
Ben de çok şey hatırladım.
Annemin sofraya getirdiği tereyağlı bulgur pilavı.
Özenle hazırladığı Hıngal.
Çeşit çeşit çorbalar.
Hele kavun turşusu...
Unutmak ne mümkün....
Yazınız bize neler neler hatırlattı...
Merhum annelerin mekanları cennet olsun.
Yaşayanlara Allah'tan hayırlı ömürler diliyorum.
Durdu Şahin tarafından 9/3/2010 4:45:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
Durdu Şahin tarafından 9/3/2010 4:46:02 PM zamanında düzenlenmiştir.