- 559 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SÜRÜCÜ KURSLARI - SON
T. C. Devleti’nin verdiği sürücü belgeleri AB üyesi ülkelerde geçersiz.
Biyografisini yazmam için Almanya’ya davet eden bayan:
“- Otomobil kullanıyor musunuz?” diye sordu.
“- Evet.”
“- Ama burada Türk ehliyetini artık geçerli saymıyorlar. Kullanmak isterseniz füreşayn (Führerschein/Sürücü belgesi) almak için farşuleye(Fahrschulen/Şoför okulu) gitmeniz gerekecek. Beş-altı bin Mark’ı gözden çıkarmanız gerekiyor.”
Almanya’ya görevli gittiğim 1976 yılında, siyah, minik ehliyetimi ibraz etmiş, bir sene otomobil kullanmış ve bir senenin sonunda ehliyetimin karşılığı olan B sınıfı sürücü belgesi vermişlerdi.
Tüm evraklarımı titizlikle sakladığımdan, gerekli olabilir düşüncesiyle giderken onu da yanıma almıştım. Çantamdan çıkarıp gösterdim. Şaşırdı ve sevinçle:
“- Aaa!. Bunlar daha makbul şimdi. Çünkü çok eskiden beri kullandığınızı gösterir.”
2003 yılından itibaren o ehliyetler, verilmekte olan elektronik belgelere çevrildi ve ben de hiç zorluk çekmedim.
Belçika’nın Flaman Bölgesi’nde (Oost Vlaanderen) sürücü belgesi almak isteyenler için 2 yol var::
A- İsteklinin çok yakın birisi tarafından yetiştirilip, öğreticinin isteğiyle önce yazılı sınava, kazanırsa da direksiyon sınavına sokuluyor ve başarırsa belgeyi alabiliyor.
B- Sorumluluğu üzerine alacak bir öğretici yoksa aday yurdumuzdaki gibi driverşol’a(Driver School/Şoför Okulu) kaydoluyor.
Sorumluluk adaya her bakımdan yakın bir öğreticinin üzerinde olursa sanırım yurdumuzda yollar kan gölü olmayacaktır.
Kimse sevdiği bir insanın acemice trafiğe çıkmasını istemez. Bir sürücü adayını en iyi yetiştirecek olan şoförlüğün ne olduğunu idrak etmiş, işi bilen baba, ağabey, ana, amca, dayı, yakın akraba ya da arkadaşlardan birisidir.
Ama trilyonların döndüğü sürücü kursları sektörünü lağvetmek sanırım gerçekten toplumun canından, malından sorumlu T.B.M.M.’nin işidir.
Ve bir tek milletvekili olsun meclis kürsüsüne çıkıp da:
“- Bu yollardaki kan gölünün sebepleri nelerdir?!” dememiştir.
Bekleyelim.
Belki yarınlarda aklı kıt bir milletvekilimiz konuyu gündeme getirir.
Yüksel ÖNAÇAN
YORUMLAR
Gerçeğiyle düşündürücü, kulaklara küpe yazı serinize teşekkürler Sayın Hocam...
Diliyorum ki kaybede kaybede daha çok insanın yaşamı kurtarılabilir...
Kaleminiz, kelamlarınız eksik olmasın...
Her zaman saygımla...
Yükselenyıldız
Bizim ehliyet alma sürecinde eğitimimiz A sınıfı da olsa değişen bir şey olacağını sanmıyorum. Çünkü öncelikle biz benciliz ve bunu her yerde göstermek zorunda hissediyoruz kendimizi.
En basit örnek mi? Servisle işe giderken yanımızdan hızlı bir şekilde kamyon bizi sollamaya çalışıyor ve biz de yol vermemek için çalışıyoruz. Bizim şoför gaza bastıkça, kamyon şoförü de gaza basıyor. En sonunda dayanamadım ve sen ölmek isteye bilirsin ama ben daha yaşamak istiyorum dedim şoförümüze. Eh ben öyle deyince herkes acelemiz yok ya ne bu hız böyle demeye başladılar. Sonuç halen yaşıyoruz:))
Yükselenyıldız
Şiire, nesire benzemedik sayfalardaki yorumlara bakarsanız onlarca, yüzlerce göreceksiniz.
Okuyup, görüp, duyduğumuz şu günlük trafik kazalarına sanırım hiç kimse ilgi göstermiyor, etkilenmiyor olmalı.
Gördüğünüz gibi bu yazısı dizisi 10 kişinin bile ilgisini çekmemiş.
Sex çağrıştıran bir başlık koysam bak kimler sayfama uğrayacak.
Kokuşmuş toplumdan da zaten başkası beklenemez.
Saygı öncelikli sevgiler.