Günbegün Notlarım 115/Ramazan Orucu
.............................................
Bir Ramazan’ı Şerif daha uğradı gönül kapılarımıza...
Bu defa bir yaz mevsimin ortasında, son 130 yılın en sıcak günlerinde hanemize merhaba dedi...
Hoş gelmiş; sefa getirir, serinlik katar ruhlarımıza inşaallah...
Orucun bereketi, manevi yönü öyle yüksek ve öyle derin ki...
Susayan dudaklar, kuruyan bedenler ancak anlar bu ulvi burumu, bu rabbani hâli...
Orucun faziletiyle dünya ve onun sakinleri insanlar bir başka zamana geçer. İmsak vaktinde geceyle aydınlanır karanlıklar, iftar zamanında ise müjdeler iner melekler tarafından oruç tutan ahaliye...
İmsaktan iftara kadar, can terbiye eder kendini. Açlığı, susuzluğu daha iyi kavrar. Fakir fukaranın vaziyetini daha bir güzel içselleştirir...
Ve kendimi bildim bileli oruçla devam ederim Ramazan ay’ına...
Yaz mevsimine dek gelen bu oruç ise, ilk tadım. Umarım daha nice yaza karşılık gelen orucu eda ederim...
Üzerime yaydığı nur muhteşem. Kalbime serptiği dayanma sabrı, dillere destan. Orucu severim. Oruçla cennete ve Allah’a yakın durduğumu hissederim adeta...
Cümle İslam’ın Ramazan orucunu kutlarım en içten duygularımla....
.......................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
12 Ağustos 2010,,,16.05
Mardin