- 1379 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Şehit den OĞLUNA mektup.
80 yaşında acısıyla geride bıraktığım biricik Yavrum. Yemin ederim bilmiyordum. Ben ölünce seni böyle
Yalnız ve kimsesiz bırakacaklarını.
Bana rağmen vatan bölünemezdi. Ne ben rıza gösterirdim Ne de bu işe Allahın rızası vardı. Üzerime düşeni kul olarak yaptım. enkıymetli şeyim canımdı. Vatanıma verdim. Pişman değilim. Ben şahadet şerbetini içerken, melekler senin güzel yüzünü gösterdiler ve hiç acı hissetmedim. Senin teninin gül kokusunu içime çekerken, alnından aldığım bir öpücükle, Azrail aleyhisselam aynı esnada vazifesini yapmış.
Dünyada işlediğim binlerce günahın alev alev yaktığı bir yere götürdüler beni. Daha kilo metrelerce uzaktayken; yüzümü yakan bu ateşi korkunç bir sel gelip silip süpürdü.
Hayrete düşüp yanımdaki Meleğe sordum İnanamazsın
Senin gözyaşların olduğunu söyledi melekler.
Ben belki yaşasam bütün ömrümce sana bu kadar hayrım dokunamazdı. yavaş yavaş ilerleyip o ateşin olduğu yere geldiğimde, hayatımda görmediğim ve hayal edemeyeceğim kadar güzel çiçeklerle bezenmiş, uçsuz bucaksız Gülşenler kuş cıvıltıları ( ki; zikirden başka bir şey değildiler.) arasında kaldım. Meraklı meraklı Meleklerin yüzüne baktım beni alıp bu bahçenin girişine götürdüler. Orada bir dua vardı.
Senin duan (ALLAHIM BABAMA BİŞEY OLMASIN)diye asılı duruyordu.Çok duygulandım ama burası cennet ağlamak yasak. Ben sen gelinceye kadar senin için dua ve niyazda olacağım.
Halinden habersiz olduğumu sanma sakın. Biliyorum. ölüm haberimin ardından sana şefkat gösterenler.10 gün sonra yetim demeye başladılar.
Şimdi sana kimse ŞEHİT OĞLU demiyor. Geçen Ahmet abimin kızıp sana PİÇ dediğini de duydum. Onları bağışlamanı istiyorum. Onlar bilmese de.
Sen bir şehit oğlusun bunu İZZETİ HAKKI İÇİN Allah biliyor.
Okullar tatil olduğunda da oradaydım. seni yanaklarından öpen göz yaşların değildi.
Sen uzun uzun ağladım sanıyorsun. Oysa ben dudaklarımı yüzünden alamadım senin.
Annen le arkadaşları, bir köşede çocukların başarısını konuşurken duydum senin zayıfın varmış. Takdir alamadığın için annen de küsgündü sana. Ama sen baban gibi
Davranıp ona kırgın olduğunu hissettirmedin.
Ben seni TAKDİR ettim rüzgar zannettin; saçlarını dağıtansa elimdi. Alamıyordum saçlarından ve sen farkında olmadan elimi okşuyordun saçlarını düzeltirken.
kız kardeşine aldığın. Hediyenide çok beğendim. O da sana belli etmese de çok sevinmişti. seni artık hem abisi hem babası biliyor. ondanda şefkatini esirgemediğin için sana ayrıca minnet duydum.
İnsanın ciğerleri nasıl yanar demişsin Biricik oğlum. Her insanın ciğeri bir başka yanar ben benimkini tarif edeyim. şehitleri anma günü yaptılar ya. O kalabalık ta sen çok şaşkın ve hüzünlüydün. Şöyle dur böyle söyle diye sana duygularını gizlemen yönünde baskı yapan görevlinin sırayı bozduğun için kulağını tutup dişlerini sıktığı an senin genzinde oluşan yanık hissi benim çiğlerimin yanmasından küçük bir gölgeydi. Evet bitanem ben ÖLMEDİM.
Hani çok güzel kokular vardır nefesimizle bize gelen ve görmediğimiz.Ben onlar gibiyim baktığın ve sevdiğin her şey de ben varım. EVET VATAN BÖLÜNMEZ. BİRİCİK OĞLUM. bunu Fark edenler VATANDAŞI bölüyor. Cenazeme gelmek için Hazırlanan. Hıdır amcanı Yan komşumuz Mehmet abi ‘’sen alevisin ayıp olur diye engelledi’’.O esnada rahmet meleklerinden bir gurubu ağlarken gördüm. Gazap melekleri de Mehmet abiye BUĞZ ettiler. Mehmet abiye selamımı götür.(Ve bunun bir şehit selamı olduğunu da hatırlat. Ki. Allah her kulunu bu kadar sevmez.)Hıdır abiden Helallik alsın. Yoksa gazap melekleri onu asla affedemez burada her şey tabiatına uygun davranıyor Torpil ve iltimas yok.
Evet, o Bayrak olmasaydı yanıma gelen Meleğin heybetinden korkacaktım. Bayrak yine göklerdeydi melekler onu yukarı taşıyıp gölgesini tabutumda tuttular. Siz gölgede kaldı rengi o yüzden soluk sandınız.
Farkındayım kafanın ne kadar karışık olduğunun senin suçun değil yavrum. bunu VATANI BÖLMEK İSTEYENLER. SİZ TELAŞLANIP YALNIŞ İŞLER YAPIN DİYE söylüyorlar. Güzel yavrum ‘’VATAN bölünmez.Vatandaş bölünür ‘’birlik olmak için var gücünüzü kullanın.Dedemin anlattığı (çanak kaledeki)şehit arkadaşının birisi KÜRT diğeri ALEVİYDİ.unutma.
Yavrucuğum. Yokluğuma aldanma hayat bir nefes kadar kısa ben ruhumla hep yanındayım sadece cesedim yok oldu emin ol. Anlamayacaksın.Sadece inan.
Hani bir gün çok sıkışmıştında, Okulun bahçesin de çişini yapmanı istemiştim ve sen bir türlü edep yerini açamamıştın hep utanıyorum demiştin ya.
Orada seni utandıran şeylerin ne olduğunu burada ben şimdi daha iyi anlıyorum. Kardeşimi ‘’Kime emanet ettin.’’diye sorduğun soruya cevabım sensin yavrum.Gurur her şeydir.gidince gelmeyen 2 şeyden birisidir.Zamanını ve Gururunu asla kaybetme ve Gururunun KİBİRE DÖNÜŞMEMESİNE DE DİKKAT ET. Bende Annenle gurur duyuyorum. Şehadetim’i istismar etmedi hiç. Mutfağında yiyecek kalmadığı zamanlarda Temizlik yapmaya gidip sizin rızkınızı temin ederek kırk kanaat yaşamayı. BEN ŞEHİT EŞİYİM. Diye(istismar ederek) millete ve devlete yük olmaktan kendini korudu.
İzzetini, aşağılamamak için Apartman temizliğine gittiğini <GÜYA >haber yapıp manşetlerden veren televizyonların gerçek yüzünü gör ve o kanalları asla izleme yavrum.
Bu acı nasıl diner? Diyiyorsun. Acını asla dindirme yavrum. O acı var oldukça sen hayat bulursun acın dinerse unutursun.
Beni unutman zoruma gitmez oğul insanlığını unutursun. ACININ TEK İLACI Azrail’e utanmadan can verebilmekte.
Yavrucuğum. (ALLAHIM BABAMA BİŞEY OLMASIN)Bahçende hayırlı bir ömür için yalvaran ellerim seni bekler unutma.
VATANI BÖLMEYE ANCAK SENİN GÜCÜN YETER Sen bölmüyorsan vatan bölünmez emin ol. Evet yavrum ben artık cismen aranızda değilim .Vatanı bölmek isteyen CANAVAR’A .Seni yerime varis tayin ettim.Bir tek sen dur diye bilirsin.
Kimseden Yardım bekleme. Tek yardımcın Allah(c.c)TIR DEVLET BİLE DEĞİL. İşte anlattım. Yavrucuğum. <<Gerekmedikçe SAVAŞ gereksizdir >>
Güzel oğlum. Yaşadığı hayatın hakkını vererek ömür tüketen her insan ZATEN ŞEHİT olarak ölüyormuş Biz ŞEHADETİ de doğru anlamamışız. GÜZEL YAVRUM. BİRİCİK EVLADIM. İNSALAR YA ŞEHİT OLURLAR YA DA ÖLÜRLER bu çok büyük bir sır anlatamam ama zamanla sen anlayacaksın. ÖLMEMEN DİLEĞİYLE. Gözlerinden öperim. ÖNCE VATAN SONRA AİLEM SANA EMANETTİR Islak gözlerinden öperim. ALLAHA emanet ol.
HERKEZ ŞEHİT OLMAK ZORUNDADIR. VE HERKEZ ÖLMEKTEDE ÖZGÜRDÜR. Seçim sizin.
Adnan yegin
YORUMLAR
Hz.Muhammed (S.A.V.) dedi ki " İnsanlar uykudadır , öldüğünde uyanır"
Askerlik şubesi başkanı olarak yaptım vatani vazifemi..Nevşehir Kozaklı'da. Bir son yoklama gününde kilosu fazla olduğu için Ertesi Yıl'a Terk kararı aldığımız bir gencin köyünün muhtarı bana geldi ve " Komutanım..bu delikanlı her gün ağlıyor...ben bu vatan için ölmek istiyorum ..bana bunu çok görenlerin..." Dayanamadım .." Gelsin bi bakalım " dedim. Geldi .....Zayıflayacağına söz verdi ve gitti...Bir kaç hafta sonra muhtar yine geldi.."Valla komutanım bu sefer de hiççç bi lokma yemiyor..ölecek bu gidişle" dedi. Kalktım Kaymakam beyi de ikna ettim.gittik ziyaretine...İncelmiş. Ama gözlerinden halinin perişanlığı anlaşılıyor. O'na " Bak Mehmetçik dediğin güçlü olur..senin gibi takatsiz adamla hiç bi şey olmaz" dedim.O akşam hep beraber muhtarın evinde yemek yedik.Ben terhis olduktan sonra askere alınmış....
Bu memleketin çocukları...Anadolunun temiz,berrak evlatları....gidiyor gül bahçelerinin rengine kokusuna dayanamayıp ya...
Bu memleketin üstündeki..o külfeti çekmeyip nimeti sonuna kadar yutmak isteyenlerin de Allah şehid ana babası ailesi olmasına yardımcı olsun...
Topçunun..popçunun....dayısı olanın....askerlik yapmamak için can havliyle kaçtığı bu ülke için canını verenlere Allah rahmet eylesin...
Yazınız duygularımızı ve gözyaşlarımızı inceltti..duramadı yerinde...
Sağolll Sağollll..Sağollll