ŞAİR, ŞİİR VE KÜLTÜR SANATININ PEKİŞTİRİLMESİ
(2. şiir ve şair buluşması – Kastamonu)
Gelin dostlar yol edelim
Hep birlikte az söz edelim
Gelin dağında mola verelim
Çamlıkta bir nefes edelim
Behçet Necatigil’i tanıyanlarımız mutlaka vardır. Cumhuriyet döneminde yetişmiş nadir sanatçılarımızdan biri.
Biz sanatçıdan değil de yetiştiği yerden onu bağrına basarak, onu yetiştirenlerin torunları olarak hatırlayıp yad edenlerden sanatçıya gösterdiği önemden söz etmeye çalışacağız.
Kastamonu da yetişen sanatçının geride kalan yakınlarınca bu yıl ikincisi düzenlenen Necatigil’i Solumak adlı (Şiir Şöleni) etkinliğine davetle katıldım. 70’ in üzeri şair ve sanatçının katıldığı ve tüm masraflarını 2700 Nüfuslu Seydiler belediyesinin karşıladığı iki günlük etkinlikte doyasıya şiir ve şiirsel kültürün doruğuna ermek nasip oldu.
Dolu dolu şiir ve şiir sanatının işlendiği bu etkinlikte ne siyaset ne garabet ne meşguliyet ne memuriyet ne de fuzuli yet vardı. Hep şiir hep şiir vardı.
Bir şair’in yetiştiği konakta şiir havası bizlerin dost kıvamına gelmesini sağlayan ortam hamurunu hazırlayan değerli dostlar yanında genç idealist ve geleceğe sadece sanat yönünden hazırlıklılarını yürüten şiir dostu genç ki anlatılması mümkün olmayan performans biz şair diye geçinen acemileri alt etmesini bildiği gibi katılıma renk üstüne renk kattı(Edb. Öğrt. M. Şekeroğlu). Birkaç üstat ile Kastamonu Milli Eğitim Şube Müdürü Ahmet UĞUR şiirsel yönlerinin yanında diğer güzel şiirsel ve fıkrasal anlatımları etkinliği daha da canlandırmaya yetti bile. İlerlemiş yaşına rağmen bizlere şiirsel rahatlığı sağlayabilmek adına hizmette kusur etmemeye çalışan şair Ahmet İdrisoğlu ve eşi, akrabalarının yaşadığı(Necatigil ailesi) konakta eşsiz ve doyumsuz ikramları bizleri tam anlamıyla mutlu kılarken mahcubiyetimiz kat kat oldu.
Şair dostlarının barınma, ihtiyaç ve sosyal hizmetlerini de karşılayan Seydiler belediyesi de şiir ve sanat ortamına ayrı bir destek anlamını ortaya çıkardı. Seydiler ilçesi Belediye başkanı, bir temel atma törenine davetlerine icabet etmemizden, duyduğu memnuiyeti şöyle dile getirmişti. Şiir şöleni için Kastamonu da dolayısıyla Seydiler ilçesi köylerinden Halkacılara gelen şair dostlarımızı aramızda görmekten mutluluk duymaktayım. Onlara çok teşekkür ediyorum. Belediye başkanın sözleri bu etkinliğe ayrı bir önem kazandırırken bizlere verdiği önemi de dile getirmesinden dolayı hepimiz çok gururlandık.
İstiklal yolunun kahramanlarını barındıran şehir insanlarının yardımseverliği ise başka mutluluktu. Bunu yavru vatan diye her zaman hayıflandığımız KKTC de yaşamanız mümkün değildir.
Ozanların coşturduğu, sazı ve şiirleri ile kulaklarımızın paslarını silerek ruhumuzu şiirlerle doyurduğu.
Sanatçı Kadir TURAN beyle de daha da coştuğumuz böyle bir etkinliğin Düzce de yapılması kim bilir bizleri ne kadar mutlu edecektir. Valiliğimiz ve Kültür müdürlüğümüz acaba bu tür bir etkinlik için girişim yaparlar mı? Düzce’deki devlet protokolü ile sivil toplum kuruluşları ve eğitim kurumları böyle bir etkinlik isteğine nasıl bakarlar. Belediye başkanımızın bakış açısı nasıl olur.
Mutlaka bu kültürde Düzce’den yetişenlerimiz vardır. Onları anma babında yerel/bölgesel bir girişimle genel bir ortam hazırlanması Düzce’nin Kültür turizmine katkı sağlayacağına inanmaktayım.
Düzce’deki saklı sanat cevherleri;
Düzce’mizde nice saklı şiir dostları vardır. Bu cevherlerin işlenmesi gerek. Damla Gazetesindeki yazılarımdan birine yorum yazan hemşerim Y.B. bu cevherliğini şöyle ortaya çıkarmaya çalışmıştır. “Kastamonu şiir ve edebiyat etkinliklerine katılım listesinde adınızı ve edebiyata olan yatkınlığınızı gördüğümde şirin ilimizde yaşayan şair yürekli insanı tanımak için buradayım...
Şiiri çok seviyorum okumayı ve yazmayı...
Görüşmek dileğiyle
Başarılar diliyorum
Hep
Sevgiyle.”
İnsanların monoton hayatlarını siyaset, trafik kazaları, terör olayları cinayet aile faciaları gibi haberlerle o kadar daha daraltmaktansa, coşkulu anlar yaşatan festivallerin artılarına bir de bu coşkulu anların şenlendirilmesine katkısı olarak hazırlanan. Şiirlerin şarkı olarak ortaya çıkarılmasına katkısı olan şiir için ilham kaynağı olabilecek ve huzur verici etkinliğin artıları gelecek zaman periyodunda düzenlenecek olan diğer tüm etkinliklerin mayasını teşkil edecektir.
Şiirlerin anlam ve anlatımları bazı olayların gelişmesine çok katkıları vardır. Kurtuluş savaşında şair M.A. Ersoy’ un şiirleri askerlerimize milletimize cesaret vermedi mi? Sn. Başbakanımız okuduğu şiirle hapislere düşmedi mi? Padişahların en ihtişamlısı Kanun-i sultan Süleyman, “ olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat” demedi mi? Fatih Sultan Mehmet(Avni) gün gelir lalezar elden gider. Diye seslenmedi mi? Yazdığı şiirlerle bazı şairlerimiz yurdunu terk etmedi mi? birçok örneklemeler elbette mevcuttur.
Ben buradan, âcizane olarak bizlere büyük özverilerle huzur ve şiir dolu iki gün bir gece yaşatanlara teşekkür etmek isterken katılımlarıyla bir mozaik oluşturan şiiri kültürel yönde sanat anlayışıyla pekiştiren aşağıda isimlerini hatırladığım sanatçı dostlarımı burada bir kez daha huzurunuza arz etmekteyim.
KATILIMCILAR.
01- Ozan İlo/İlhami ERDOĞAN / ANKARA
02- Agâhî/Dursun BAYRAK / ALMANYA 8www.zeyli.com Sahibi)
03- Makberî /Ahmet AKKOYUN / İSTANBUL
04- Yakutî /Hacer ALİOĞLU / KASTAMONU
05- Ahmet İDRİSOĞLU / KASTAMONU
06- Kadir TURAN / İSTANBUL (Tiyatro-Sinema ve Ses Sanatçısı)
07 Doçent Dr Haşim HÜSREVŞAHİ / KASTAMONU
08- Pehlivan UZUN / ANKARA
09- Oğuz ÇAKMAK / ANKARA (SANATÇI)
10- Zekeriya Çavuş / DÜZCE (Şair Araştırmacı Yazar
11- Ruhan BAYRAK / ALMANYA
12- Toynak/Secaattin ÖZTÜRK / ANKARA
13- Halise TEKBAŞ / ADANA
14- Gülten TELLİOĞLU / ZONGULDAK (Radyo Programcısı)
15- Yitik Sevdalar / ÇANKIRI (ŞAİR-SANATÇI)
16- Ali KARACA / ANKARA
17- ESRA DEREL (Vuslat05) / İSTANBUL
18- Lara AÇANBA / İZMİR
19- Hikmet OKUYAR / Şüsiyad Başkanı
20- M. Fatih KAHRAMAN / MALATYA
21- Nuri Gökgöz(Toprağın Sesi) / Acıpayam-DENİZLİ
22.07.2010 - Düzce
Zekeriya ÇAVUŞ
Şair Araştırmacı yazar
[email protected]
Not : Diğer resimleri görmek için resmi tıklayın.
YORUMLAR
Tebrik ederim. Keşke bizde orda olabilseydik ama fırsayımız olmadı. İnşallah başka bir etkinlikte beraber olmak dileğiyle..