- 996 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
HERŞEY GÜZELDİ BİR ŞEY HARİÇ
Büyük düşünürlerin küçük düşündüğünü gördünüz mü hiç.. Büyük şehirleri de küçük sorunlarla anmak imkansız. Sanki yüzölçümlerine paralellik gösteriyorlar.Boşuna mı demişler Allah dağına göre kar verirmiş diye. Gerçekten de öyle..
Gürültü kirliliği, yeşil alandan ziyade beton yığını görmek, trafik bir hayli yoruyor insanı.. Hele bir de denizi olmayan bir memleketteyseniz yaz ayları daha da bir çekilmez oluyor.
Ankara’nın kuru sıcağından uzaklaşıp; denizin serinliğini hissetmek, dalgaların sesini dinlemek, sahilde güneşin doğuşu ve batışını izlemek, her şeyden uzaklaşmak ve dinlenmek için ailece bir haftalığına Antalya’ya gittik.
Türkiye’mizin cennet köşelerinden birisi Antalya... Tarihi ve kültürel yapısı, denizi ile haklı olarak gurur duyduğumuz bir şehrimiz. Daha önceki yıllarda üç kez gitme şansım olmuştu bu güzel şehre. Bu sene değişiklik olsun diye daha önce görmediğimiz Side’ye gittik.
Nereye baksanız tarih kokuyor. Hiç bir manzarayı kaçırmamak adına insanın elinden fotoğraf makinası düşmüyor. Her şey mükemmeldi. Hatta aşırı sıcağıyla tanıdığım şehrin ısısı bile bizi çok bunaltmadı desem yeridir.
Kaldığımız hotelden deniz tamamen görünüyordu. Bizimle çok ilgilendiler evimizde gibi hissettik kendimizi. Her gün yaptıkları detaylı temizlik, çarşaf değişimi ile pırıl pırıldı kaldığımız oda. Oldukça hijyenik bir ortamdaydık. Daha önce de çok otelde kaldık ama böyle temizlik başka bir yerde görmedim diyebilirim. Tek eksik patron internete şifre koymuş. Resepsiyon görevlileri biz dahi bilmiyoruz şifreyi dediler. İnternet de olsa muhteşem olacaktı ama temizlik, güzel çalışan klima ve güleryüzlü insanlar bu açığı kapatmaya yetti. Biz de internet cafeler sağolsun dedik.
Esnaf ve bizim dışımızda çok fazla Türk’e rastlamadık diyebilirim rahatlıkla.. Kendi ülkemde yabancı olan benmişim gibi hissettim kendimi. Resmen her ülkeden insan vardı. İngiliz, Fransız, Alman ve Ruslar, sapsarı saçları, uzun ve düzgün fizikleriyle Side’nin sokakları podyumdan farksızdı.
Bütün esnaf kendi dükkanının önüne bir sandalye atmıştı. Gelen geçen turiste mal satabilmek için önce ahbaplık kuruyor sonra neredeyse kolundan tutuyordu içeri sokabilmek için..
Herkes kendine göre dertli yiyecek üzerine çalışan bir vatandaşımız bize sitem ediyor. Bakmayın bunların güzel giyindiklerine hepsi çapulcu, cimri bir kuruş harcamazlar. Bakın ellerinde bir poşet var mı? Bunlar ülkelerinden indirimli turlarla gelirler. Otelin verdiği yiyeceğin dışında bir gram yemezler. Anca kuru kalabalık yaparlar böyle.. Nefret ediyorum hepsinden diyor.
Gözlemlerime göre esnaf yabancı dil kursundan sertifika almışcasına güzel konuşuyor. Merak edip soruyordum nasıl bu kadar güzel konuşuyorsunuz? diye.. Mecburuz abla diyorlardı. Konuşa konuşa ilerletmişler.
Bütün restoranların yiyecek içeceği malum turistlere göre ayarlanmış. Hiç değişmemiş. Bu sene farklı olarak kumru, patates kızartması, sandviç satan bir dükkan keşfettik. Side de kumpir satan bir yer bulamadık. Bizim gibi kumpir aşığı bir aile için büyük kayıptı..
Bilmediğim bir usulünü daha öğreniyoruz ilerleyen günlerde. İşlerimiz nedeniyle zaman zaman Manavgat’a gitmemiz gerekiyordu. Dönüşümüzde görevliler her seferinde aracımızı sağa yanaştırıyor ve sorguya çekiyordu. Her seferinde kaldığımız otelin anahtarlığını gösteriyor ve geçiyorduk yani problem yoktu.
Son gün yine üstünde kaldığımız hotelin adını yazan anahtarlığı göstererek gireceğimizi sandık. "Durun" dedi görevli. Eşim ve ben meraklı gözlerle baktık neden diye.. Görevli sert bir şekilde: "Bakın buraya kafanıza göre girip çıkamazsınız. Saatleri var. Zaten 60 civarında ev var, bir de oteller.. giriş çıkış için saatler koyduk. Şimdi siz, bizim izin verdiğimiz saatlere göre gelmediniz. Dolayısıyla sizi içeri sokamayız."
Zıtlaşırsak içeri hiç alınmayacağımızı farkettik. Rica ettik bavullarımız otelde, zaten yarın öğleden sonra gideceğiz vs. dil döktük. Ama yabancılar el üstünde tutulurken, bu şekilde sert bir tutumla karşılaşmamız hoşumuza gitmedi. Netice de biz de turistik amaçlı gittik oraya ve kimse bu usulden bahsetmedi bize.. Meğerse öğleden önce 11.00’e kadar, öğleden sonra ise 15.00-19.00 saatleri arasında araba ile geçişe izin varmış. Bu da bize bir tecrübe oldu..
Ertesi gün herşeyimizi toparladık. Koca bir yıl deniz göremeyeceğiz belki.. Son kez denize girelim dedik. Çocuklar bizden önce gittiler. Eşim ve ben her zaman girdiğimiz plajda yüzüyoruz. Deniz mükemmeldi dalga az ve ısısı ne soğuk ne sıcak tam bizim istediğimiz gibi. Derken iki çocuğun çığlıkları ile irkildik. Avazları çıktığı kadar bağırıyorlar fare var fare var diye.. Ben ve eşim birbirimizin yüzüne bakıyoruz denizde farenin ne işi var diye.. İnanmayacaksınız ama çocukların gösterdiği yere bakınca maalesef söylediklerinin doğru olduğunu gördük. Hayatımda hiç bu kadar korktuğumu hatırlamıyorum. Fareden uzaklaşmaya çalışıyoruz ve biraz daha uzağa doğru yüzüyoruz ki akıntıyla gelmesin diye.. Çıkarken kayalara ayaklarımı çarpmışım. Biraz yara bere çıktık denizden. Eşim beni sakinleştirmeye çalışıyor. "Pek çok gemi geçiyor, gemilerde fare çok olur herhalde öyle gelmiştir sahile doğru" diye.. Sonra görevliler gelerek davetsiz misafiri denizden sahile doğru sopalarla ittiler ve bir poşete koyup attılar.
Bizim çocukların denize girdikleri yer daha uzaklarda bir yerdeydi. Baktık çok güzel yüzüyorlar. Önce denize girmek istemedim. Sonra çocukların "anne bir şey olmaz, sizin yüzdüğünüz yer buradan bayağı uzaktaydı, son gün gir boşver" dediler ısrarcı bir tutumla.. Evet girdik yeniden yüzdük denizde. Ama ilginç ve iğrenç bir anı olarak hafızama yeretti bu olay..
Belki de hayvan yüzmeyi bilmiyordu. İmdat da diyemediği ve can yeleği olmadığı için boğuldu kimbilir.. Ama keşke ben görmeseydim..
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Sevgili Aysel Hanım memleketimizin her köşesi cennet gibi. Mevla’m vermiş de vermiş, kıymetini bilmesek de. Marmara, İç Anadolu başka güzel, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu bir başka güzel, Egeyi, Akdenizi zaten dünya biliyor, tanıyor. Doğu ve Güneydoğu hariç yurdumuzun diğer coğrafyalarını gezmek hasbelkader kısmet oldu. Zaten serde Karadenizlilik var.
Hani derler ya Kargaya yavrusu Şahin gözükürmüş. Müsaadenizle Karadenize ufak bir torpil geçeyim. Denizse deniz, yeşilse yeşil, dağsa dağ, dereyse dere, doğaysa doğa, tarihse tarih, insansa insan, yemekse yemek. Mütevazı bütçeli bir tatil için gerekli her şey mevcut. Önümüzdeki yıllarda yapacağınız bir yaz tatil için Karadenizi seçmenizi şimdiden tavsiye edeyim haddim olmayarak.
Dezavantajları, handikapları yok mu, az da olsa elbette var. İlk başlarda çoğu kazalarında “mavi” ile “yeşil” arasında hançer gibi durmakta olan o melun “tuğla kırmızısı” yoğunluğu göz zevkinizi bozacak göz bebeklerinizi tırmalayacaktır. Özgeçmişindeki ahşap-taş karışımı otantik mimarisine maddi kaygıları ön plana çıkarıp ihanet eden ahalinin bu kusurunu mazur görürseniz güzel bir tatil sizi bekliyor demektir. Ne protokol, ne kural, ne yasak, gönlünüze göre eğlenin.
Yalnız ne olur ne olmaz diye valizinizin bir köşesine ince bir yağmurluk veya küçük bir şemsiye koymayı ihmal etmeyiniz :- )
Saygılar, selamlar
Aysel AKSÜMER
Eşim küçükken görmüş oraları O da çok istiyor ama bir evleri varmış satmışlar.. Seneye inşallah bizim de öyle bir arzumuz var.. Sizden ve arkadaşlarımızdan çok methini duyuyoruz Karadeniz'in. İnşallah nasip olur. Yurdumuz gerçekten cennet ve bilmediğimiz yerleri ziyaret etmemiz gerek aslında.
Teşekkür ederim. Seneye inşallah gidersek yağmurluk ve şemsiyeyi unutmayız söz..
Saygı ve selamlarımla..
FARELER İĞRENÇ BİR HAYVAN KORKMAKTAN ZİYADE TİKSİNTİ VERDİĞİ İÇİN TAHAMMÜL EDEMİYORUZ. BİR CİVCİ BİR KUŞ ÖLÜSÜ GÖRMÜŞ OLSAK TEPKİMİZ AYNI OLMAZDI BU DA RABBİMİN HİKMETİ İŞTE. FAREDEN İĞRENMEYİP UZAK DURMASAYDIK GEZDİĞİ YERLER İTİBARIYLA BAŞTA VEBA OLMAK ÜZERE BİR ÇOK HASTALIKLARA MARUZ KALIRDIK.
GÜZEL KALEMİNİZ VAR OLSUN. SEVGİLER AYSEL HANIM.
Aysel AKSÜMER
Güzel düşünceleriniz ve yorumunuz için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Saygı ve selamlarımla..
İnşallah tatil yaramıştır sana.Güzel yazılarını bekliyoruz.Selamlar.
Aysel AKSÜMER
Güzel dilekleriniz için inşallah diyorum. Saygı ve selamlarımla..
Aysel AKSÜMER
Her konuda cesurum ama böcekler ve özellikle fare konusunda çok korkağım. Sanırım biz bayanların ortak özelliklerinden biri de bu..
Teşekkür ederim içten yorumunuz için. Sevgilerimi sunuyorum size..
Aysel hanım çok ilginç bir seyahat olmuş..
Bende fare görsem sanırım hiç yüzemezdim.
Bizim yazlığımız Adapazarı'nı geçtikten sonra sonra Koçaaili kıyısında ve bazen deniz analarına raslyorum ve çığllık çığlığa çıkıyorum .Deniz anaları gidene dek girmiyorum..
EE dinlendiniz ve yazılara devam..
Aysel AKSÜMER
Ama bu fare olayı çok ilginçti hakikaten. Yıllardır denize gider geliriz hiç fareyle denizin içinde karşılaşmamıştım. İnşallah böyle bir şey de kimsenin başına gelmez. Ben de bayağı çığlık attım.
Deniz anaları da ürkütür insanı mutlaka..Ben de görsem korkarım herhalde ama hiç görmedim.
Ama Side'yi ilk görüşüm manzarası müthişti.. Keşke yaşadığım şehirde deniz olsaydı. Çocukların okulları biterse inşallah üç yıl sonra İstanbul'a taşınmayı düşünüyoruz. Zaman neler gösterir tabi onun Allah bilir.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Ama bu fare olayı çok ilginçti hakikaten. Yıllardır denize gider geliriz hiç fareyle denizin içinde karşılaşmamıştım. İnşallah böyle bir şey de kimsenin başına gelmez. Ben de bayağı çığlık attım.
Deniz anaları da ürkütür insanı mutlaka..Ben de görsem korkarım herhalde ama hiç görmedim.
Ama Side'yi ilk görüşüm manzarası müthişti.. Keşke yaşadığım şehirde deniz olsaydı. Çocukların okulları biterse inşallah üç yıl sonra İstanbul'a taşınmayı düşünüyoruz. Zaman neler gösterir tabi onun Allah bilir.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Ama bu fare olayı çok ilginçti hakikaten. Yıllardır denize gider geliriz hiç fareyle denizin içinde karşılaşmamıştım. İnşallah böyle bir şey de kimsenin başına gelmez. Ben de bayağı çığlık attım.
Deniz anaları da ürkütür insanı mutlaka..Ben de görsem korkarım herhalde ama hiç görmedim.
Ama Side'yi ilk görüşüm manzarası müthişti.. Keşke yaşadığım şehirde deniz olsaydı. Çocukların okulları biterse inşallah üç yıl sonra İstanbul'a taşınmayı düşünüyoruz. Zaman neler gösterir tabi onun Allah bilir.
Sevgilerimle...
canandemirel
ben İstanbul'un dışında yaşayamam gibi geliyor..sevgiler..
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Korkmayın Aysel hanım, fareler yüzme bilir:))
Güzel bir anıydı beğenerek okudum; fakat ben iki senedir Antalyaya gidemiyorum.
Benim yerime de gezmiş olsaydınız keşke. Tatil bitti. Bol motivasyonlu yazılarını bekliyoruz.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Teşekkür ederim güzel yorumunuz için sevgilerimle..