- 2183 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TARİHTE YOLCULUK 2
Behiç Amca, boğazı ve adaları gören evinin balkonunda küçük bir çay molasından sonra söyleşiye hazırdı..Bende bekletmeden sorularımı yöneltmeye başladım...
D55..Yani hiç çekinmeden Hitit Uygarlığı; Yunan Uygarlığını etkilemiş ve geliştirmiş mi demek istiyorsunuz...?
BA..Hayır daha fazlasını söylüyorum..Bugün Batı Medeniyetinin kökleri Hitit Uygarlığına kadar ulaşır...Dil bilimciler bunu önemli bir şekilde tesbit etmişlerdir..Birçok batı dillerine ait kelime Hitit dilinden geldiği gerçektir...Almanların Hitit kültürü ile yakın ilgisi ortadadır...Demokrasnin kökleri bile Hitit Uygarlığı ile başlar..Pankus denilen meclisleri ortadadır...Krallar Pankustan karar çıkarmadan Savaş ilan edemezlerdi..Bugünün süper güçlerine ithaf olunur...Bakın ben şimdi size soruyorum ..Hititlerin,Selçukluların,Almanların
bayraklarındaki çift başlı kartallar tesadüf müdür? Bu simgeler bu kültürlerin arasında bir bağlantıyı ifade etmez mi?Neden Batı Arkeolojisi, Anadolu Uygarlıklarını önemser...Bütün zamanların belki en önemli projesi olan Avrupa Birliğine Türkiyenin aday üye olması tesadüfmüdür..Büyük Önder Atatürkün Hitit Uygarlığını önemsemesi, birçok kazıya yaptığı ziyaret tesadüf müdür?Bu Ulusa gösterdiği Çağdaş Uygarlığın üzerine çıkması hedefi raslantımıdır?
Şunu söylüyor ve haykırıyorum..Anadolu Uygarlıkları Dünya Kültür mirasının en önemli halkasıdır..Bugünkü Batı Uygarlığının oluşumunda en büyük etkendir..Anadolu içinde bulunmayan bir Avrupa anlayışı boştur..Bunu bazı Avrupalı liderler görüyor,bazıları ise görmek istemiyorlar...Kısaca Türkiyesiz bir AB hayaldir....
D55..Zaman zaman verdiğiniz HATTİNİN BİN TANRISI örneği ile ne söylemeye çalışıyorsunuz...?
BA...Söylediğiniz sözler Hititlere ait günümüzden 3800 yıl öncesine ait bir kil tablette yazılıdır...Bu DİN VE İNANÇ HÜRRİYETİNİN TARİHTEKİ İLK BELGESİDİR...Yani her inanca değer verdiklerinin ifadesidir...Kimseye dayatma yoktur...Bu devre Hz.İbrahim as devresidir..Hemen yanıbaşlarındaki ASUR topraklarınada bu yüce insana yapılan zulüm göz önüne alınınca bu uygarlığın ne kadar özgürlükçü olduğu ortaya çıkar...
D55..Son olarak ne söylemek istersiniz?
BA..Özellikle gençlerimize bu uygarlık üzerine dikkatlerini çekmek istiyorum...Araştırsınlar... Çok keyifli bir tünele girecekler...Zevk alacaklar...Bu kutlu toprakların sırlarını çözecekler..
D55..Teşekkür ederim...
BA..Bende teşekkür ederim...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.