- 482 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Oruç Baba’dan Aforizmalar-6
-En çok kendimden korkarım; çünkü bana en büyük kötülüğü yapan hep “ben” olmuşumdur.
*
- En iyi merhamet avcıları zayıf insanlar arasından çıkar.
*
-İyilik, doğruluk, erdem gibi değerler önceleri insanlar tarafından uydurulmuşlar, sonradan ise bu değerler mutlu yaşamak için insanların vaz geçilmezleri olmuşlardır.
*
-Yapılan bir eylemin gerisinde düşünce yoksa, o eylemin doğurduğu sonuç ne kadar büyük olursa olsun fazla bir önem taşımaz.
*
-Bilmeyip de öğretmeye kalkanın bir kaatilden farkı yoktur. Çünkü öldürmek sadece bedeni yok etmek değildir.
*
-Soru soramıyorsan benimle konuşma; çünkü sözlerin ateşli bir hastanın sayıklamalarından farksız geliyor bana.
*
-Acı da zevk verir.Yeter ki ondan haz duymayı öğrenmesini bil.
*
-Hainleri bağışlayarak onların düşmanlıklarını artırmış olursunuz.
*
-Öfkelendin mi? Birkaç saniye düşün, sadece birkaç saniye lütfen! Onun bir “öfke” olduğunu aklına getir. Göreceksin ki artık eskisi kadar öfkeli değilsin.
*
-Mezardakilere bir bak! Ellerinde tutmak istedikleri şeylerden hangisine sahipler, kaybetmekten korktuklarından hangisini kaybetmemişler?
*
-Deniz dibinden inci çıkarmak isteyen, vurgun yemeyi göze almalıdır.
*
-İftiraya uğrayan bir insanın yeri cennet olmalıdır. Çünkü bu haksızlığı telafi edebilecek başka hiçbir şey yoktur.
*
-İnsan söylediği midir, düşündüğü müdür, yoksa yaptığı mıdır? Ben çözemedim!
*
-Eğer bir şeyi gerçekten istiyorsanız, çok istiyorsanız, ısrarla istiyorsanız,o şey mutlaka gerçekleşir. Lütfen istemeye devam ediniz…
*
YORUMLAR
Çok güzel tespitlerdi. Çok beğendim ve doğru buldum herbirini. Kutlarım. Saygı ve selamlarımla..
Ömer Faruk Hüsmüllü
Merhaba.
Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Selam,sevgi ve saygılarımla...