- 6365 Okunma
- 17 Yorum
- 0 Beğeni
CANIMIN İÇİ
Zaman denilen mefhum; ne zaman geçip gider anlaşılmaz bile. Duygusuyla, ruhuyla, elemiyle, sevinciyle bir de bakarız ki yıllar, aylar, günler kopan takvim yapraklarındadır. Bütün yaşadıklarımız ise sararmış hatıralarla zihnimizdedir.
Kaç saat eskitmişizdir yaşımızca kimbilir. O bile bu çarka dayanamazken insanoğlu nasıl da döner durur. Bazen kendi etrafında, bazen de başkalarının etrafında.. Yine de başı dönmez, düşmez hedefine doğru yürür.
Bir zamanlar bizim için söylenen “daha küçük” sözü geçeli, hayli zaman olmuştur. Küçükler büyümüş, büyükler yaşlanmıştır. Dünyanın kanunu tabiki, bize de kabullenmek düşer.
Kızımın ilkokula başladığı günü düşünüyorum da ne kadar heyecanlanmıştım. Çocuğum büyümüştü ben de okula giden çocuğu olan anne mertebesine erişmiştim. O kadar olgun hissetmiştim ki kendimi.. Gurur duymuştum çocuğumla. Kendime de biraz paye biçmiştim. Ne de olsa büyütmüştüm, emeğim vardı.
Göz açıp kapayıncaya kadar bir de baktım ki güzeller güzeli kızım liseyi bitiriyor. Mezuniyet törenine işyerimden izin alarak gitmiştim. Hayatımda o günü hiç unutamam. Hiç makyaj yapmayan kızım arkadaşlarıyla kuaförde saç yaptırırken hafif de bir makyaj yaptırmışh. Kep ve peleriniyle yanıma doğru koştuğunda gözyaşlarına boğulmuştum. Hatta sarılırken kepini bozmuştum. Kızım artık çocuk değildi. Hem mutluluk gözyaşlarıydı akıttıklarım hem de hüzün.
Büyümek demek sorumluluk ve zorlukları da beraberinde getiriyordu çünkü.. Endişelendim kızım için.. Acaba onu nasıl bir hayat bekleyecekti. Üniversite sınavını kazanacak mıydı? Allah’ım neler neler düşünüyor, hıçkıra hıçkıra ağlıyordum.
Sırf kızım değil bütün sınıf arkadaşlarını çocuğum gibi sevdiğim için hepsine sarılıp öpmüş ağlamıştım. Her birinin güzel yerlere gelmesi ve hedeflerine ulaşmaları için dualar etmiştim.
Şimdi ise farklı bir duygudayım. Kızım yarın üniversiteden mezun oluyor. Şu anda gözüme uyku girmiyor. Sanki onun yerine ben yaşayacağım o duyguyu.. Gerçi anne karnından bir paylaşımımız var belki ondandır bu ortak sevinç ve hüzünler..
Canım kızım; dilerim hep mutlu olursun. Her günün böyle tatlı telaşlarla geçer. Üzüntüsü az, sevinci bol yarınlar diliyorum sana..
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
Sevgili arkadaşım gözün aydın... Bilmez miyim o ne büyük mutluluktur, ne büyük bir gurur kaynağıdır.Geçen yıl yaşadım ben de kızımın mezuniyet törenini.Bu yıl da master yapıyor... Daha dün bebeklerdi, ne zaman büyüdüler? Bugün büyüdü ve en büyük arkadaşım oldu.Bazen kendini öyle kaptırıyor ki, sanki ben küçüğüm, kızım büyük. Bana yol gösteriyor...E.. n'apim ben de dinliyorum...
Tekrar gözün aydın canım.Rabbim bahtlarını da açık etsin, uzun ömürler versin...Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Senin de söylediğin gibi Allah bahtlarını açık etsin. Onlar için varız.Çok teşekkür ederim canım.Sevgilerimle...
ne mutlu sana arkadaşım ... hep böyle tatlı telaş içinde geçsin ömrün...
sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Yuvaya dönüş yazınız duygu yüklü bir yazı oldu !
Ne kadar güzel bir duyguyu yeğenlerim yaşattı bana sanki dün gibi hele gelinlikleri işte o zaman yuvadan uçuyorlar buruk bir mutluluk...
Kızınıza hayat mücadelesinde başarılar dilerim . Hayat yarın başlıyor onun için .
Sanmayın ki sizin işiniz bitti ! Anneler sessiz gemiye binene kadar çocukları hep kucaklarına ilk aldıkları kadar korumasız ve tecrübesizdir !
Kaleminize sağlık!
Aysel AKSÜMER
Yalnız bu sefer ağlamamaya çalışacağım. Ama duygu yüklü oluyor insan böyle zamanlarda siz de yiğenlerinizden bahsettiniz tatmışsınız. Ben ileride gelin ederken ki halimi düşünemiyorum. Mutlu bir olay ama evden gidiyor canın kolay mı? Zaman zaman her şeyin ilacı değil mi?
Canım çok teşekkür ederim güzel yorumun için. Sevgilerimle..
Güzel tespitler ve güzel bir yazı.
Kısa ve akıcı.
Allah'tan hayırlı ve güzel günler temenni ederim sizler ve Ümmet-i Muhammed için.
Selam ve sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Canımın içi: Yazının bu başlığı bir yaşam bütünlüğünde birbirini tamamlayan insan nesli ile özlem, sevgi, saygı ve tüm güzellikleri armağan edilen bir yaşam sevdası ifadelerinin bir özeti güzelliğinde;
Bu anlamda yaşam sizlere umulan ve umut edilen tüm güzellikleri getirmesi dileklerimle kutlarım.
Saygılarımla
Aysel AKSÜMER
can, umarım tüm mürüvvetlerini görürsün evlatlarının...ne çok güzel olmuş, öyle yürekten...sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Aysel Hanımcığım, işin büyük bölümünü atlatmışsınız, bundan sonrası için de başarılar dilerim..zaman acısız, sancısız geçsin..nasıl olsa geçecek..iyi günler beklesin gençlerimizi..tebrik ederim..
Sevgilerimle
Aysel AKSÜMER
Okula başlamaları,bitirmeleri,evlenip çoluk çocuğa karışmaları,torun sahibi olmalar.Hayat su gibi akıp gidiyor aslında.Kızınızı tebrik ediyorum.Hayırlısı ve yolu açık olsun .Bundan sonraki hayatında sonsuz başarılar...Selamlar.ERen
Aysel AKSÜMER
Aysel hanim böyle sevindirici haberler duydugum zaman inanin kendi evladimmis gibi mutlu oluyorum. Bende iki ogul yetistiriyorum. Büyük oglumun da hedefleri büyük Allahin izniyle. Ama insan korkuyor hayattan. Her anne ayni düsünceler icinde kaliyor ayni sorulari soruyor. Yavrusu icin en güzelini istiyor. Sizi ve kizinizi tebrik ediyorum. Allahim cocuklarimizi mücadele verdikleri yolda utandirmasin cabalarini bosa cikarmisin. Sevgi ve saygilarimla
Aysel AKSÜMER
Aysel hanımcığım, çok tebrik ederim, okulunu bitirdiği için.İnşallah mutlu bütün günlerini birlikte kutlayın.
Çok sevindim, arkadaşım, ilerde sevdiği biriyle evliliğini de görürsünüz, inşaallah, çocuklarımızın mutluluğu bizim mutluluğumuz.
Sevgi ve tüm güzel dileklerimle...
Aysel AKSÜMER
Gelecek onların inşallah bizim elde ettiklerimizin daha fazlasına kavuşurlar.. Önce sağlık olmak üzere..
Sizi de Allah çocuklarınıza bağışlasın.. Tekrar teşekkür ederim. Sevgilerimle..
Kızınızın ve bütün kızlarımızın bahtları açı olsun.
Yaşam devinim halinde...Çocuktuk genç olduk.Büyüdük. anne baba olduk.Yarın dede-nine olacağız(bazı arkadaşlarımız olmuş bile).Sonra da geçip gideceğiz tahtalı köye...Ve geriden gelenler de aynısını yaşayacaklar.Velhasıl bu dönme dolapa herkes binmiş olacak...
Selam ve saygılarımla...
Aysel AKSÜMER
Allah sizin, bizim daha doğrusu bütün gençlerimizi güldürsün.. Bahtları açık olsun. Teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Saygı ve selamlarımla..
Handan Hanım işte hızla akan hayat.O kadar çabuk geçiyor ki.Ben yazınızı okurken oğullarımın üniversİteyi bitirişleri aklıma geldi.Nasıl hızlı büyüdükleri...Ve hele bir de evlendiğini düşünün.
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Yahu hele duuur daha nice nice güzellikler tad verecek yaşantınıza.Yaşam kesintisiz birsüreç.Ve yaşamın asli öğesidir insan.Acılarıyla sevinçleriyle kültürü varedendir.Kendinizi her an her saniye hazır tutmalısınız sevinmelere.Yaşamı anlamlı kılmak için birazcık duyarlı olmak,el atmak sahiplenmek yeterlidir sanırsam.
Gelen her günün kızınıza ve sizlere sevdiklerinize sevinçler getirmesi dileklerimle selamlarımı iletiyorum.
ali efter tarafından 6/21/2010 8:13:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Teşekkür ederim içten yorumunuz için. Saygı ve selamlarımla..
ali efter
Aysel AKSÜMER
Canım kızım; dilerim hep mutlu olursun. Her günün böyle tatlı telaşlarla geçer. Üzüntüsü az, sevinci bol yarınlar diliyorum sana..
TAHTI KURULU BAHTI AÇIK OLSUN KARDEŞİM....TEBRİKLER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Güzel düşüncelerin için tekrar teşekkürler, başarılar diliyorum. Sağlıcakla kal...
Aysel AKSÜMER
Size çok çok teşekkür ederim. Allah güzel yüreğinize göre versin.. Sevgilerimle..