- 1805 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
ÇIKAR HEP KARŞIMIZA ÇIKAR
‘Çıkar”; yaşadığımız dünyanın bazen üstüne kurulduğu bazen de üzerine çöktüğü bir sözcük olarak hep karşımıza çıkar.
Bugüne kadar varolmuş bütün savaşların açık adresi değil midir? Bu duygu kimbilir kaç insana mezar olmuştur. Sebep bir karış toprak veya kendi sınırlarında olmayan başka ülkelere göz dikmesine neden olan değerler için..
Kimi zaman büyük anlamların toplamı, kimi zaman da duyguların çıkartmasıdır.
Kendi küçük, derdi büyük olan bu çıkar olayını, farkında olmadan öğreniriz. Bazen oyuncağı çok güzel olan bir çocuğa yanaşarak elinden alıp azıcık oynamaktır buna sebep.. Ya da elinizde yeni kavrulmuş misler gibi kokan çekirdek vardır. Normalde sizin yanınıza hiç gelmeyen arkadaşlarınız, başınıza toplanıp biraz versene diye sokulmuşlardır bile...
Ya da bir dersten notunuz yüksektir. Yazılı zamanı yanınıza veya arkanıza oturmak için can atan kişiler olur. Amaç; kağıdınızdan ve bilgilerinizden istifadedir. Geçici bir mutluluktur bu… Sınav biter sağım solum sobelenirsiniz.
İşyerinde ağzınız laf yapmazsa biraz geri planda kalırsınız. Sık sık izin alanların neden bu kadar şanslı olduklarını sonra anlarsınız. Ama siz yapamazsınız..
Amiriniz çok iş yapıyorsanız sizi çok sever görünür çünkü puan kazandırıyorsunuzdur. Ama tembel ve düzgün iş çıkarmayanlar itibar kaybettirdiği için o kişilere iş gitmez, döner hep size gelir.. Ama acil bir işiniz çıksa, yerinize o işi sizin kadar canla başla yapacak adam bulunamayacağı için ya izin alamazsınız ya da zor bela alırsınız.
Buraya kadar çıkardan çıkardığımız sonuç; menfaat duygusunun insandaki yoğun toplanış biçimidir.
Peki sevginiz, dostluğunuz çıkar için harcanmışsa.. Canınız kadar çok sevdiğiniz bir arkadaşınız sizi gerçekte sevmemiş sadece çıkar için güler yüz göstermişse.. İşte o zaman neler eksilir ruhunuzdan..
Önce sizi harcayanı gözünüz ve gönlünüzden, sonra ise hayatınızdan tamamen çıkarırsınız..
Bazen de her şeyi Allaha havale eder, vicdanen rahatım ya ne çıkar! dersiniz..
Allah herkesin karşısına doğruyu, iyiyi ve güzeli çıkarsın.. Kötüyle ve başını sıkıntıya sokacak şeylerle karşılaştırmasın.
Bu kadar çıkar sözcüğünden bahsetmişken aklıma Zeki Müren’in çok güzel yorumladığı bir şarkı takıldı ve onunla noktalamak istiyorum.
Sevgilerimle..
Aysel AKSÜMER
NE ÇIKAR BAHTIMIZA
Ne çıkar bahtımıza ayrılık varsa yarın.
Sanma ki, hikayesi şu titreyen dalların,
Düşen yaprakla biter.
Böyle bir kara sevda, kara toprakta biter.
Ağlama olma mahsun,
Gülerek bak yarına.
Sanma ki, güzelliğin o ipek saçlarına,
Düşen aklarla biter.
Böyle bir kara sevda,
Kara toprakta biter.
YORUMLAR
"Önce sizi harcayanı gözünüz ve gönlünüzden, sonra ise hayatınızdan tamamen çıkarırsınız"...
Yıllarca "dostum" dediğiniz birini, ne yaparsa yapsın bir çırpıda hayatımızdan çıkarabilir miyiz? Kendi adıma ben çıkaramam...
İçim iimi yer, ben dostum olarak görürken onun sadece çıkar için dost görünmesi beni derinden yaralar...
Hayatımda buna benzer olaylar olmuştur.Ben dost diye yüreğimi sonuna kadar açtığım halde, sonra sadece çıkarı için yanımda olduğunu gördüğüm bir kaç kişi oldu. Hâlâ onların yaptıklarını inanasım gelmiyor.Onlara konduramıyorum.
Araya "çıkar" giridiği zaman nasıl da % 100 değişiveriyoruz...Benciliz, bencil...
Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Teşekkür ederim canım içten yorumun için. Sevgilerimle...
Sevgili Aysel Hanım, harika bir yazı. Ve benim hislerimin tercümanı olmıuş. Bu sıkıntıları hep yaşadım memuriyet hayatım boyunca. İki gün önce, iyilik yaptığım bir arkadaşımdan öyle bir hareket gördüm ki anlatamam. Sonra da dedim ki sana müstehak. Değmeyen insanlara, değen insanlar gibi hareket ediyorsun. Ah canım ahhhhh. Bu dünyanın çivisi çıkmış. Ben Allaha havale ediyoryum artık. Sevgilerimle tebrikler
Aysel AKSÜMER
Emeklilik öncesi herkesin yetiştiremediği yazıları yazardım. Tek izin alsınlar diye işlerini üstlenirdim. Eski zamanın olivetti daktilolarını benden başka bilen olmadığı için her memur arkadaşım bana gelir rica ederdi. Aysel abla biz sadece bilgisayar biliyoruz inan herkese kendi işimi bırakır koşardım.
Emeklilik evrakını elden takip etmek istedim. İlgili kısımdaki memurlar kendi evrakımı bana vermek istemediler neymiş efendim çok yoğunlarmış falan.. Bulamazlarmış. Son günüm amirlerden değil o arkadaşlar yüzünden hüngür hüngür ağlamıştım. Sonra bir amirlerimizden biri emir verdi ve ben kendi emeklilik evrakımı alabildim. Kolay değil insani ilişkiler.. Herkes uyumlu ve iyi niyetli olsa hayat gerçekten çok güzel ama benim de üzüldüğüm şeyler çok oldu.
Hiç canını sıkma arkadaşım taş yerinde ağırdır. Güneş de balçıkla sıvanmaz derler. Meyve veren ağaç taşlanır deyip boşver gitsin. Herkese hakettiği kadar değer vermek lazım. Geç de olsa öğreniyoruz işte..
Sevgilerimi sunuyorum canım benim. Sevgilerimle..
Bende Aysel Aksümer'in yazılarını kendi çıkarım için okuyorum.Keyif almak için mesela... Emeğinize sağlık...Sevgiyle kalın.ERen
Aysel AKSÜMER
Herşey gönlünce olsun..
Bu gibi olaylari az yada cok yasiyoruz. Bazen öfkelenip intikam almayi bazende olayi kendi haline birakmayi seciyoruz. Insan simdiki zamanda cok iyi bir insan sarrafi olmasi gerekiyor ki bu tip insanlari yanina yaklastirmasin. Ama bazen secme hakkimiz da olmuyor. Kimi zaman en yakinimzdaki insanlar bile cikar ugruna sizin hayatinizdan caliyor. Bu bazen komsunuz akrabalariniz kimi zamanda en yakin insan esiniz olabiliyor. Bu durumda ne yapmak gerekiyor. Insanoglunun tek dostu sirdasi Cenabi Hak tir. Ben bu gibi durumlarda elimi cekerim Allaha havale ederim. Ve inanin o insanlarin benim karsimda olan acizligini cok kez yasadim. Insan ne ekerse onu bicermis. Yaziniz cok etkiledi beni Aysel hanim. Düsünen yüreginize saglik. Allaha emanet ile
Merhum Zeki Müreni cok severdim ruhu sadolsun tesekkürler anma firsati verdiginiz icin
yesilsu tarafından 6/15/2010 5:51:06 PM zamanında düzenlenmiştir.
Aysel AKSÜMER
Teşekkür ederim güzel düşüncelerin için.Sevgilerimle...
çıkar.....ilişkileri.....her şeyin önüne geçti......insanlığı silip süpürdü......hoş bir konu....yaşamla hep karşımızda....ders verir gibi.....büyük sanatçının şarkısıda yakışan bir makyaj gibiydi....tebrikler
Aysel AKSÜMER
Ben kimseyi kıramıyorum. Ama kullanıldığını hissettiği zaman öyle üzülüyor ki insan.. Belki söyleseydi o arkadaş ona göre kendimi hazırlar hiç üzülmezdim.
Ama şöyle bir düşünüyorum yine de yaptıklarım helal olsun diyorum çünkü hepsi benden yaşça küçüktü. Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Bir işin içinde "çıkar" varsa çıkarı olandan mutlaka bir şekilde "çıkar". Bazı zaman ise birkaç şekilde çıkar(çıkmak fiilinin geniş zaman hali).
Bazen girdiği yerden çıkar, bazende girdiği yerde kalır, çöreklenir yılan gibi.
Hariciyeden giren "çıkar kokusu" sinmiş bir lokma bile insanın yadi sülalesini dahiliye polikliniklerinde süründürür. Yancepten giren "çıkar isi" bulaşmış abseli çeyrek metelik fitil, fitil irin olur çıkar, çıkarda kişi dolamam çıktı der. Bilmezki dolama parmakta çıkar, yürekte işi ne.
Çıkar çuvalının dibi delik olur, voli vurduğunu zanneden ise haybeye hammallığını yapar. İrsaliye, fatura burada kesilse bile tahsilat öteye sarkabilir.
Saygılar, selamlar
Aysel AKSÜMER
Tebrik ederim gerçekten anlamlı bir yorumduı. "Çıkar"ın bu da farklı ve hakikatli yönü.. Teşekkür ederim değerli katkınız için.. Saygı ve selamlarımı sunarım..
Çıkar ilişkileri hep olmuştur,ya bu bizi pek bağlamaz.
Biz hiç çıkarcı olmadık neyse oyuz
Çıkar cı insanlar neye hizmet ettiklerini bilmedikleri için çoğu zaman debelenip dururlar kendi etraflarında
Böylesi düşünülen insanlardan uzak kalmalı
Güzeldi yazın arkadaşım,tebrik ederim
Aysel AKSÜMER
Sevgilerimle..
çıkar prangasına teslim oldukça içimizdeki kaygısız yanlar...
hep bir kısır döngünün sessiz tanıkları olacaktır geleceğimiz...
tebrikler...
Aysel AKSÜMER
Güzellikli yazınızı döne döne okuyunca ilk aklıma gelen: Acımasız kapitalizm bireysel bağımsızlık adına kişileri ayrıştırdı. Kazanım adına: En kısa zamanda en çok nasıl kazanır anlayışını öne çıkardı… Yaşamın armağan edilen bir sevda anlayışındaki duygu paylaşımlarından uzaklaşan bireylerin öne çıkan çıkar anlayışları insanların birbirlerine olan itimat ederliliğini ötelendiğini ve çıkarcılığı öne çıkaran bu anlatımınız dile getirilişindeki emeğinizi selamlıyorum…
Saygılarımla
Aysel AKSÜMER
Çıkar..menfaat bize ait bir kavram değil.Dışarıdan toplum hayatımıza zorla enjekte edilmeye ve yaşatılmaya çalışılmış yapay sorunların yan etkilerinden biri..bizim dünyamız çok daha engin, aşkındır.Bu suni maneviyat değerleriyle elbette mücadele etmemiz gerekiyor.Fakat çok da umutsuzluğa daha da ilerisi yeise düşmek, iradeyi felç edecek kadar kendimizi kaptırmak birilerinin ekmeğine yağ sürmek olur.Bizim insanımız değerlidir,inançlıdır,güçlüdür, azizdir.
Selam ve saygılarımla
Aysel AKSÜMER
Sayfamı ziyaret ve anlamlı yorumunuz için sonsuz teşekkürler. Hayatta olumlu veya olumsuz bir çok şeyle karşılaşıyoruz. Ama ben de söylediğiniz gibi umudumu yitirmiyorum ve yitirmemiz de gerekli..Çünkü güçlü bir aile yapımız ve değerli dostlarım var.. Tekrar teşekkürler. Saygılarımla...
Çık...
Çıkar...
Çıkmak...
Çıkartmak...
Kelimeyi incelediğimiz zaman insana en yakın kelimelerden biri olduğunu daha iyi anlarız.Önce güvenli bir bedenden çıkarız bilmediğimiz ve büyüdükçe öğreneceğimiz güvensiz bir dünyanın içine.Yaşadıkça ve yaşamak için nefes aldıkça iyi kötü güzel çirkin faydalı faydasız vs..bir sürü şeyler çıkar karşımıza..Bazen bu çıkar'lar ruhumuza kadar işler ve sonunda anlarız ki ömürden gün topladıkça kendimizden yavaş yavaş eksiliyoruz.Arasıra cesaretimize güvenerek biz çıkarız korkularımızın gölgesine sinmiş hayallerimizin önüne,başarabilirsek mutlu başaramaz isek mutsuz oluruz..Sonra hayat bizi çıkartır gözünden sonra da zaman..Bir de bakmışız ki hep bir çıkar uğruna bize verilen o koskoca ömür geçmiş gitmiş..Elimize kalan acı tatlı bir tutam anı, gözyaşı ve küçük gülümseyişlerdir ki...hey hat! Dünyaya neden geldiğimizi sorgulayıp duran bir insan olarak son nefesin esintisine takılıp bir gün ansızın göçüp gideriz...Bizler göç ederken o son uğurlamaya gelenlerin hangisi gerçekten hiç bir çıkar gözetmeden geliyor kim bilebilir...
Değerli kalem..
O kadar güzel bir konuya değinmişsinki affına sığınarak bunları yazmak geldi içimden..
RABBİM kalemini ve yüreğini daim etsin..
Yazılarını okumak benim için bir zevktir her zaman..
Yürek sesin hiç susmasın inşallâh..
Allâh her zaman çıkar düşünmeyen insanlar çıkartsın karşına..
Sevgi selam saygı ve dua ilee...
Aysel AKSÜMER
Hakkımdaki düşüncelerin için de çok teşekkür ederim. Senin güzel gözlerin ve görüşlerindir. Allah hepimizin karşısına güzellikler çıkarsın.
Sevgilerimle...
Felsefi ağırlığı olan kıymetli bir çalışma. Ve Büyük usta Zeki Müren in çok sevdiğim bir şarkısıyla uyumlu harika bir final.
Tebrikler sizin için.
Aysel AKSÜMER
Aysel kardeşim, öyle güzel anlatmışsınız ki, üzerine söyleyecek söz bulamadım.Bence en çok dost zannedip de olmayanların, çıkar için dostlukları zoruna gidiyor insanın.İşi varken, canı ciğerisin, bitince aramaz bile.Riyasız dostlar diliyorum size, sevgilerimle.
Aysel AKSÜMER
Ben en çok bu sitede sizin gibi dostlar kazandığım için çok mutluyum. Hem yazılarımızı paylaşıyoruz hem de sevgimizi..
İyi ki varsınız Handan Hanım... Sevgilerimle...
Aysel AKSÜMER
Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için saygı ve selamlarımı sunuyorum.
Aysel AKSÜMER
Peki sevginiz, dostluğunuz çıkar için harcanmışsa.. Canınız kadar çok sevdiğiniz bir arkadaşınız sizi gerçekte sevmemiş sadece çıkar için güler yüz göstermişse.. İşte o zaman neler eksilir ruhunuzdan..
Bana göre ,bu cümle, yazıya damgasını vurmuş...Günümüz maalesef "çıkar" kavramı üzerinde dönüyor.Paran olduğu zaman etrafında bir sürü kargalar dolaşıyorlar,yararlanmak için.Olmadığı zaman ise durum malum.
Günümüz aşkları da öyle:
İki çıplak bir hamama yakışır atasözü hala geçerli.
Yine güzel bir konuyu yakalamışsınız aysel hanım.Böyle yazılarını okumak beni dinlendiriyor.
Selamlar.Hayırlı günler.
Aysel AKSÜMER
Bence en güzel çıkarsız dostluklar Edebiyat Defterinde sizin gibi dostlar kazandığıma göre... Tekrar teşekkürler. Saygı ve selamlarımı sunuyorum.