- 1125 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Boyacı Çocuk
Bu gece yılbaşıydı. Lapa lapa yağan kar, iyice kararan havada caddeleri bembeyaz yapmıştı. İstanbul’un en işlek caddelerinin birinde insanlar neşe içinde alışveriş yapıyor, anneler babalar çocuklarıyla tatlı bir telaş içinde evlerine doğru koşuşturuyorlardı. Bu arada bütün bu tatlı koşuşturmacayı mahzun gözlerle izleyen birisi vardı! Caddenin bir köşesinde ellerine üşümemek için giydiği yırtık çoraplarla müşteri bekleyen boyacı çocuk. O’nun adı Yusuf’tu. Herkes yılbaşının coşkusunu yaşarken Yusuf’un içinde büyük bir korku vardı. Sabahtan beri kar yağıyordu ve kimse ayakkabısını boyatmak istemiyordu. Para kazanmadan eve gitmek istemiyordu, çünkü üvey babası para getirmedi diye hem onu, hem de kendisini korumak isteyen annesini yine dövecekti.
Yusuf dokuz yaşındaydı. Babası üç sene önce ölünce annesi yeniden evlenmişti. İlk zamanlar her şey çok kötü gitmese de, bir zaman sonra üvey babası eve sürekli sarhoş gelmeye başlamış ve hem annesini hem de Yusuf’u sürekli tartaklar olmuştu.
Yusuf çaresizlik içinde boya sandığını omzuna alıp eve doğru yürümeye başladı. Sabahtan beri doğru dürüst bir şey yememişti. Yoldan geçerken bir lokantanın önünde durdu. İmrenerek içeri baktı. Yutkundu. İçeride yemek yiyen insanları içi giderek izlerken bir an yüzü kızardı! Sınıftan bir arkadaşıyla babası içeride yemek yiyorlardı. Olduğu yerde büzüştü, küçük omuzları düştü. Hemen kendini gizledi. Artık okula da gitmiyordu, bu yüzden arkadaşlarıyla yüz yüze gelmekten de çok utanıyordu. Üvey babası sırf okula gitmek istediği için onu kaç kere hırpalamış, bütün kitaplarını, kalemlerini de sobada yakmıştı.
Tam bu sırada lokantanın önüne ekmek arabası geldi. Şoför arabadan hızla inip hızla iki kasa ekmeği, lokantanın kapısına bırakıp gitti. Yusuf sıcacık ekmeklere imrenerek baktı. O sırada ekmeklerin biri kasadan kayarak karların üzerine düştü. Yusuf hemen koşarak ekmek ıslanmasın diye onu yerden aldı. O an ekmekleri almaya gelen komi Yusuf’u elinde ekmekle görünce "Lan adi velet, utanmıyor musun sen ekmek çalmaya?" deyip Yusuf’a bir tokat attı. Yusuf acıyla yere savruldu! Bu arada yere düşen boya sandığı darmadağın olmuştu. Yusuf bir yandan ağlayarak boya sandığının parçlarını topluyor. Bir yandan da acıyan yüzünü tutuyordu. Lokantadaki abinin kendisine tokat atması çok ağrına gimişti. O düşen ekmeği yemeyecekti ki, ıslanmasın diye sandığa geri koyacaktı.
Başını öne eğip yerdeki karlara vurarak yürüyor, bir yandan akan gözyaşlarını siliyordu. Eve gitmeyi hiç istemiyordu. Gene üvey babasından dayak yiyecekti. Hele sandığı böyle gördüğünde atacağı dayağı düşündükçe eli ayağı tir tir titriyordu. Ama başka nereye gidebilirdi ki? Gidecek hiç bir yeri yoktu. Üzerine yağan ve başını bembeyaz yapan karlara aldırmadan gayesizce yürümeye başladı.
Yürürken bir parkın yanına geldi. Parka baktı. O an minik yüreği hızla çarpmaya başladı!
Aklına ölen babası geldi. Babası onu hep parka getirirdi. O’nu o kadar çok özlemişti ki birden elindeki boya sandığını fırlatarak, “ Baba, baba “ diye haykırmaya ve delice parka koşmaya başladı. Sanki babası orada onu bekliyormuş gibiydi. Acılara bürünmüş minik yüreği, şu an babasını yanındaymış gibi hissetti. O’nun öldüğü gerçeğini şu an asla kabul etmek istemiyordu. Kendini bir anda girdiği bu mutluluk düşüne kaptırmıştı. Sanki şu an babasıyla oynuyor gibiydi, tıpkı yıllar önce olduğu gibi. Şiddetle yağan kara aldırmadan kaydıraktan kayıyor, salıncakta sallanıyordu. Herşeyden önemlisi şu an canı babası onunlaydı. Babası şimdi kendisiyle konuşmuyordu, ama olsun sürekli kendisine gülümseyerek bakıyordu ya.
Küçük yusuf kendisini bu mutluluk oyununa o kadar kaptırmıştı ki, ancak uzun bir süre sonra çok yorulduğunu hissetti. Minik elleri üşümeye başlamıştı. Eldiven diye taktığı yırtık çorapla oradaki bir bankın karlarını temizleyip oturdu. Çok üşüyordu artık. Babasına baktı. Babası ona gülerek gökyüzüne doğru yükseliyordu. Babasına gülücüklerle el salladı. Yıllar sonra ilk kez bu kadar mutlu olmuştu. Oturduğu yerden gökyüzüne doğru bakmaya başladı. Bir an yüzüne düşen karları babasının gönderdiğini düşündü ve onları tek tek yakalamaya çalıştı. Ama, uzun süredir aç kalan küçük bedeni artık iyice halsizleşmişti. Bu arada çokta uykusu gelmişti. Banka uzandı. Babasının gönderdiği karlar onu beyaz bir yorgan gibi şefkatle örtmeye başlamıştı. Huzurluydu artık. Üşümüyordu da. Ve sabaha doğru, küçük mutlu bir kalp, babasının kendisine gönderdiği karlarla oynaya oynaya gökyüzüne doğru yükselmeye başladı.
YORUMLAR
Sevgili Mustafa, kibritçi kızı ikinci kez okumuş gibiyim.
Başarılı bir yazı.
Sevgilerimle...
Mustafa Sakarya
Mustafa Bey daha önce de okuduğum bu yazınız, konu olarak çok etkileyici.
Fakat sanki biraz aceleye getirilmiş gibi değil mi? Konuyu biraz daha irdeleseydiniz ve biraz daha detaylara girseydiniz çok daha etkili olacaktı.
Bu kötü yazmışsınız anlamına gelmiyor ama....
Bir de bu yazınız diğer yazılarınıza göre çok daha acemice kalıyor. Bir satırda aynı kelime tekrarları çok fazla.mesela sondan bir önceki satırda çok fazla baba kelimesini kullanmışsınız.
Bana kırılmadığınızı umuyor ve çok daha güzel yazılarınızda buluşmak üzere diyorum. Ve mümkünse bu yazınızın biraz daha geliştirerek yazılmışını okumak istiyorum.
Saygım, her daim...
Mustafa Sakarya
Sanki Kemalettin Tuğcu portalından çıkma Alaturka giriş, Viktor Hugo'nun Sefillerini çağrıştıran Alafranga bir gelişme ve Emrahvari bir Arabesk son. Final biraz da aceleye gelmiş. Sanki
Ama satır, satır hayatın gerçekleri. Ah bu gönül neler, neler diliyor insanlara, insanlığa, "yusuflara" dair. Lakin hayır ve şer Allahtan deyip susuyorum. O ki imtihandayız. Ha birde "DUA"
Selamlar Mustafa dost
Mustafa Sakarya
sen bu işi biliyor sen bu işi çok güzel yapıyorsun can mustafam kutluyorum saygılar
Mustafa Sakarya
NİCE ÖYKÜLER OKUDUM BEN, İBRET KALEMİ İLE YAZILMIŞ ALNIMA KADER DİYE KAZIMIŞIM..
VE NİCE İNSANLAR GÖRDÜM HER BAKIŞINDAN HECE HECE HÜZÜNLÜ ÖYKÜLER DAMITMIŞIM..
KALEM YAZAR DÖKÜLÜRKEN CÜMLELER,ÜÇÜNCÜ GÖZDEN BEYAZ SAYFALARA ,CÜMLE CÜMLE..
OYSA ONLAR GERÇEKTİR BİZ OKURUZ YA HİKAYE DİYE YA DA HEP MASAL NİYETİNE...
ÇOK GÜZEL AMA BİR O KADAR DA HÜZÜNLÜYDÜ ÖYKÜNÜZ..
KALEMİNİZE VE YÜREĞİNİZE SAĞLIK..
GÜNE DÜŞMESİ DİLEĞİ İLE..
EN DERİN SELAM VE SAYGILARIMLA...
Mustafa Sakarya
Kısacık bir öyküde gayet güzel harmanlanmış olay ve duygular.
İçerik üzücü de olsa yazı takdire şayandı.
Tebrikler.
Selamlar.
Mustafa Sakarya
Mustafam bu öyküyü ilk okuduğumda da çok duygulanmıştım. Şimdi yine aynı duyguları yaşattınız bana.... Sağolun ....Gözlerinizden öperim kardeşim benim....
Mustafa Sakarya
Bazen böyle yazıların Kemalettin Tuğcu gibi motivasyonla bitmesini bekliyorum.Belki kısa olduğu içindi çaba olmaması...Güzele bağlanan hayat hikayelerini seviyorum belki de...
güzel yazınız için kutlarım sizi değerli dost....
Mustafa Sakarya
kibritci kız masalı gibi ama içimizden biri içimi acıtan bir dram maalesef yaşanıyor böyle dramlar hep Allah yardımcıları olsun..
Mustafa Sakarya
Mustafa Bey çok üzüldüm şimdi ben.. Ne kadar etkileyici bir anlatımınız var. O çocuğun üstüne düşen karlar beni burada üşüttü. Herkes eşit şartlarda gelmiyor dünyaya, keşke böyle hayatlar olmasa, küçücük yürekler yaralanmasa... Kutluyorum duyarlı yüreğinizi. Saygı ve selamlarımla...
Mustafa Sakarya
Çok etkileyici, içimizden, yaşanan bir öykü. Tıpkı yıllar öncesi baklava çalan çocukların yaşadığı dram gibi. Tek farkı sizin hikayedeki kahramanın çalma olayını gerçekleştirmemiş olması. Sokaklar bilemediğimiz kadar sayıdaki çocukllarla dolu. Bu gidişle daha da artacak bu sayı. Tenrik ediyorum. Harikaydı yine .
Mustafa Sakarya
Mustafa bey, yine hüzünlü bir hikayeye imza atmışsınız.Günümüzde o kadar çok ki, üvey anne üvey babadan çeken çocuklar.
Tebrikler, içerik ağlatacak kadar acı, anlatımınız çok güzel, tam puan, saygılar.