- 2730 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
PAPATYA İLE GELİNCİK
Ben papatya bahçelerini çok severim.
Bembeyaz bir kar bulutunun içindeymiş gibi hayal ederim kendimi.
Uzansam yıldızlar avuçlarıma dolacak gibi.
Sarılıverecekmiş gibi olurum kollarımla.
Kokusunda kaybolurum ve ayaklarımı yerden kesen keskin , kokusunu içimi doldururum.
Ara ara gezerken rastladım , bir den gördüm o gelincik çiçeğini dedim ki :İşte bir masalsı peri , ne hoş bir alımı ,edası ve çalımı var.
Nasılda masum üzgün ama sevdalı bakıyor .
Sevdim ben bu gelincik çiçeğini ,hiç koparmadan sevdim, artık papatya bahçesine koşmamda ki tek sebep bu gelincik çiçeğiydi.
Öylece yanında oturup, saatlerce muhabbet etmek bana şevk veriyordu.
Oda benimle konuşuyor derdini anlatıyor ,bende içimdeki hüzünlerimi onunla paylaşıyordum.
Nihayetinde bende içten samimi ve güvenecek bir aşk bulmuştum.
Ya da kendimi öyle kandırıyordum.
Hayatın en güzel sürpriziyle karşılaştım ,belki acıydı belkide olmaması gereken bir oyunun içinde buluverdim kendimi, oynanmıştı.
Bana da bir rol verilmişti , başroldeki oyuncu görünür de ben dim ,belki sufleleri ben vermiştim ,belkide kendimden çok ödün vermiştim .
Ama yaptığım tek şey kendim gibi zannedip güvenmek, güvenmek ve güvenmekti
Bazen bir gelincik te olsa uzakta ki bir yıldız da olsa aldanabiliyor insan.
Ama aldatılmak çok kırıcı ve üzücü.
Giden aşkımın gözyaşlarıydı
Gitmişti işte terketmişti beni
Göz göre göre bırakmıştı hiç tutmadığı ellerimi
Her şeyin kendi etrafında döndüğünü sanan gelincik bile bir gün rüzgarın vurucu darbeleriyle kırılabilir ,bunu da unutmamak gerekir.
Benim gönlüm hiç bir çiçeğin kırılmaması ve üzülmemesinden yana, çünkü nihayetinde, Yüce Rabbim,in üzerine titreyerek yarattığı bir çimde olsa kıymet verilmeli
Ben birine kıymet verdim,mi bir çakıl taşıda olsa hep severim ve benim gözümdeki değeri her zaman en üsttedir.
Ama Rab’bimin verdiği canı nihayetinde yine Rab’bim alacaktır.
Rabbim,den her zaman şunu diledim.
Allah’ım beni hayırlı insanlarla karşılaştır ve bana herşeyin hayırlısını nasip et.
Hayırlıysa olsun hayırsızsa hiç olmasın
Bizlerin, belki de böyle üzülmemize sebep olan insanları bir daha görmek ve konuşmak zorunda kalmamızdır.
Ben çok kırılsam da üzülsem de bunu karşımdakini üzmemek adına anlatamam.
Bilirim ki oda benim gibi üzülür, içi acır diye korkarım.
Çünkü nihayetin de ölüm var ve hepimizin kapısı çalınacak bu kaçınılmaz.
Bir gün çok sevdiğim bir dostumun tavsiyesi üzerine buraya yazmaya başladım
Hayatta en değer verdiğim şeydir yazmak belki bundan önceki hastalığımı yenmemde ki en büyük etkendir ve bu aslolandır.
Ben yazmayı seviyorum çünkü bunlar benim cümlelerim ve içimden geçen duygularım.
Ben buyum ve yazdığım sürecede böyle olacak .
Ve bir gün bu sayfama yazamazsam işte o vakit ölmüş olmamdan dolayı olacaktır.
Ömrüm yettiğince ,nefesimin son anına kadar yazmak için çabalayacağım.
Her şey ne güzel ,bir bakın doğaya , Rabbim öyle güzellikler sunmuş ki bize ,biz kıymetini göz ardı edip tuttuğumuz dalı kendimiz kesiyoruz.
Ben baharı,da güz’üde farklı severim .
Her kötülüğün altın da bir iyilik varmış gibi düşünürüm neden mi , çünkü üzülmekten ve kırılmaktan çok korkarım.
Kendime yapılmasını istemediğim bir şeyi bir başkasına asla yapmam.
Çünkü bu ne bana ne de insanım diyen hiç kimseye yakışmaz.
Hayat bu işte çok yönlü şakaları var.
İnsan kendine yapılmış kötü bir şakaya bile gülüyor ama ağlayarak üzülerek ve kırgın olarak.
Ben çok içli dışlı olmayı sevmem ,işte bu yüzden korkarım hayatın ve alışamadığım bu düzen bozukluğunda kaybolmamak için kaçarım insanlardan.
İnsan olduğu gibi görülmeli ,palyaço gibi yüzünü renkten renge boyamamalı
Belki binlerce yıl çalışmışlık var gibi .
Yorgunum işte herkesi kendim gibi görmekten yorgunum.
Hayat işte ne desen boş ne söylesen yalan.
Hayat işte aslında hayata ,çok ta yüklenmemek gerekir.
Bu kısacık tatil de çok düşündüm,düşünmeli insanlar, Allah/ü Teala akıl fikir vermiş .
Kimsenin sözü ile hareket etmemeli.Herkesin aklı herkese yeter ,akıl hocalığına lüzum yoktur,elbette bilene.
Biraz dönüp kendimize bakmamızla her şey hallolur gibime geliyor.
Duralım ve o adımımız da kalalım ve düşünelim elimizi başımızın arasına alıp öylece sadece ve tekten düşünelim.
Ben kimim???
Ben neyim???
Benim dünyaya geliş sebebim ne???
İyimi olmak için geldim yoksa kötümü olmaya???
Sadece bu işte !!!!!!! Düşünmek ve vicdan muhasebesini iyi tutmak.Zaten bundan sonrasıda boş değilmi???
YORUMLAR
kaç kere okudum bilseniz,harika ve düşündürücü bir yazı...ve düşündüm bazı şeyleri vicdan muhasebem ile vede size hak verdim...Keşke kırmasaydık gelincikleri ve gönülleri...yazınızı arasıra okumaya geleceğim izninizle...
hep mutlu kalınız...
Ülviye Yaldızlıı
Bizim ayrıcalığımız düşünmeyi becerebilmek algılayabilmek,yoksaki sıcaklık hissetmeseydi papatya başını hiç yaslarmıydı gelinciğin omzuna.saygımla her vakit.
"Ben yazmayı seviyorum çünkü bunlar benim cümlelerim ve içimden geçen duygularım."
"Ben buyum ve yazdığım sürecede böyle olacak ."
ne yani sevgili hürrem hanım siz böyle diyorsunuz diye biz yazılarınıza sesimizi çıkarmayacak mıyız:) bilesiniz bu yakınlarda satırlarınızın arasına biraz sızmayı düşünüyorum:)
mesela diyorum bu kadar güzel cümleler kuran ve soyut kavranmları bu kadar rahat yazan birisi neden daha özgün birşeyler yazmasın?
işte böyle sevgili hürrem hanım o gün geldiğinde şaşırmayın diye söylüyorum...
sevgilerimle...
Ülviye Yaldızlıı
BEN BİŞEY BİLMİYORUM TEK YAPTIĞIM RABBİMİN İÇİME KOYDUĞU KELAMLARI AKTARMAYA ÇABALAMAK.
SEVGİMLE.HER VAKİT.:):)
Gayet akıcı idi.Emeğinize yüreğinize sağlık.Sitenin kaliteli kalemlerinden birisiniz.Gerek yazılarınız gerek şiirleriniz her daim okunası.Selam ve saygılarımla.ERen
Ülviye Yaldızlıı
papatya bahçesinde bir gelincik olasaydım şimdi..
durduk yere başkalaşmak hissine sebebiyetten, davacıyım sizden sayın Hürrem sultan...
saygı ve duamla daim...sevgim kalbinize....
Ülviye Yaldızlıı
Sende benim kalbimde sevgimdesin:)
İçerik olarak çok güzel bir anlatım.
Kızmazsanız küçük bir eleştiri; bir çoğumuzun yaptığı bir yanlış
- de , -da bağlacını ayrı yazmanız gereken yerlerde birleşik yazmışsınız ve - mi soru edatını da daima ayrı yazmanız gerekir, onları da birleşik yazmışsınız.
Kızmadığınızı umuyor ve güzel paylaşımınız için teşekkür ediyorum.
Sevgi ve saygılarımla...
Ülviye Yaldızlıı
Kızmak mı niçin kızayım.Öyle güzel eleştirmişsinki ???????
Kızmak ne haddime onur duydum arkadaşım.
İstediğin kadar eleştir.Sorun olmaz.:)
Sevgimle her vakit.
Değerl arkadaşım, baştan aşağı ruh tahlili, iç hesaplaşmalarla geçen çok güzel bir yazı,inşaallah
sağlığınızda bir problem olmaz, hayırlı sağlıklı bir ömür diliyorum Rabbimden, huzurla kalın.
Ülviye Yaldızlıı
güzel anlatımdı çok güzel
niye geldik bu dünyaya tabiki bir imtihana
evet 4 mevsimi de çok severim hepsini ayrı güzelliği vardır görebilene
papatya tarlasını da çok severim baharı müjdeler tertemiz bembeyaz güzellikleri ile aralarında başka çiçeklerde olur mesela ebegömeci çiçekleri morca nasılda güzeldir
sonra gelincikler açar kanayan yaralar gibi
işte hayat her şeyi herkesi sevebilene ne mutlu
saygılar bıraktım sayfana gönül güllrimle
Ülviye Yaldızlıı
Ben çok kırılsamda üzülsemde bunu karşımdakine üzmemek adına anlatamam.
Bilirimki oda benim gibi üzülür, içi acır diye korkarım.
Çünkü nihayetinde ölüm var ve hepimizin kapısı çalınacak bu kaçınılmaz.
Doğru tespitler, doğru sözler. Kutlarım yazan kalemi. Yazdıran yüreği.
sevgilerimle...
Ülviye Yaldızlıı
Çiçekler, insanlardan daha erken olgunlaşıyorlar.
Bir insanın dünyaya geliş nedenini değerlendirebilmesi için sanırım sonbaharını beklemesi gerekiyor.
Paylaşım için teşekkürler.
Ülviye Yaldızlıı
Hürrem hanım ; bu yazınıza ne kadar teşekkür etsek azdır. Herbir satırını inanınki levhalara yerleştirip ders olarak öğretilse yeridir. Mükemmel nasihatlar, şahane hitabet. İnsanım diyen herkese lazım olacak bilgilerdir bunlar. Rabbim sizlere uzun ömürler versinde daima bu güzel yazıları okumak bizlere nasip olsun.
En kalbi selamlarım ile sizleri selamlar, saygılarımı sunarım.
Ülviye Yaldızlıı
Sevgili arkadaşım yazın baştan sona benim de yaşam felsefem o yüzden sanki içimdeki okuyor gibi hissettim bir an... Bu dünyada iyi niyetli ve ilkesi başkasını kırmamak adına bazen kabuğuna bile çekilmek olan duygulu ve duyarlı insanlar biraz üzülmeye mahkum olsa da her zaman adaletin yerini bulduğu köşededirler. Ama nedense bazı insanlar hep birilerini üzmeye programlanmıştır kimi de sevmeye, kırmamaya.. Her zaman Allahın takdirde ve adaletine sığınmak en doğrusu..
Arkadaşım harika bir yazıydı tertemiz, samimi ve içten bir o kadar da edebi.. Sevgilerimle..
Ülviye Yaldızlıı
Sen yazmaya devam et sultanım..hep yaz olurmu ve bizlerde hep okuyalım...yine akıcı yine güzel duygu aktarımı olmuş gayette güzel olmuş...